Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Kursen gikk 100% på mld i forrige uke, så at den går nedover før evt substans er vist må jo ventes

Det blir helt feil å si at en CFO i et børsnotert selskap, som har kapital til mindre en ett års drift og gjennomgår strategic review for å skaffe finansiering, ikke har noe å gjøre. Da er det nok mer sannsynlig at bakgrunnen til kandidaten har vist seg for “lett” i denne type settingen.

2 Likes

Nå skal ikke jeg påberope meg å vite hva stillingsinstruksen til CFO i Desert sier, men i utgangspunktet er vel jobben mer av regnskapsmessig karakter og ikke strategisk (vi snakker nok ikke om en Geir Karlsen stilling…)

3 Likes

Utlysningen til hun som slutta nå:

We are looking for a strategic, commercial, and hands-on profile to play a key role in the further development of the company. You will be part of the executive leadership team and have the overall responsibility for the finance function in Desert Control. Strong business acumen, excellent communication skills and ability to motivate and create results together with a competent team, are key factors to success.

Main tasks:
Build, develop and lead the group finance function in Desert Control
Responsible for reporting and preparing relevant and necessary analyses and key figures
Responsible for budgeting and forecasting processes
Cash flow and currency management
Active involvement in business development and strategy
Play a key role corporate development and new establishments
Responsible for reporting to stock exchange
Investor relations
Act as board secretary
To succeed as CFO in Desert Control, you have sound financial competence, leadership qualities and experience from working in an international environment. You probably hold an MSc or BSc in finance/business administration or other related subjects. Experience from investor relations and listed companies is advantageous.

You strongly believe in our vision of making earth green again and identify with our core values: leadership, growth mindset, innovation, integrity, contribution, and diversity.
Office location is Stavanger. Full proficiency in English is required.

1 Like

4 Likes

Trudde Erik Solheim kun dreiv propaganda for Kina for tida. Han er iallfall ikkje noko stort namn innan klima lengre.

1 Like

Kurs ned ok, men 25% ned på den nyheten…?? Blir jo bare absurd. Jeg ligger inne med restordre på 9,50 og har kjøpt over 8000 aksjer i dag (snitt såvidt under 10).

2 Likes

Det prises inn blod i gatene. Be my guest. Alt av bevegelser har vært merkelig den siste måneden. I begge retninger. Dagen i dag er intet unntak.

1 Like

Måtte dessverre selge litt AZT for å kjøpe 10k nye Desert aksjer. Håper det ble rett…:pray:

Delt av OKS på LinkedIn:

Ekstremt viktig utvikling for DC. Nå begynner det for alvor å lønne seg med reduksjon i vannforbruk. Mange fine tall i artikkelen - bare å finne frem kalkulatoren.

6 Likes

Et “understatement”

1 Like

Sant skal sies så tviler jeg på at selskapet var meget i mot at hun sluttet, ettersom hun slutter i slutningen av Juni, og allerede 5 uker senere begynner i ny jobb. Og inne der har man sikkert noe ferie også.

Uansett er det lite relevant for selskapet om hun sluttet frivillig, eller måtte slutte.

Spennende blir det likevel fremover

2 Likes

Ja, støtter deg der. I tillegg; er det slik at selskapet er 25% mindre verdt uten henne​:thinking::sweat_smile:

Enig:-)

en ting jeg tenker på er hvorfor den kom ut igår og IKKE 23 Juni som det står i meldingen ?

Jeg tenker ihvertfall at , OM det skulle komme en emisjon, så ville man gjort det INNEN CFO hadde sagt opp vil jeg tro. Det at CFO, av ulike grunner slutter, det kan vel tolkes som at det IKKE kommer en emisjon i nær fremtid ?. At på til når pressemeldingen kommer 3 dager FØR den er datert ?
Spm er hvorfor meldingen på død og liv skulle ut så tidlig OG at CFO skulle få gå i ny still/jobb allerede etter 5 uker?

Noen som har noen tanker ?

1 Like

Jobben er tydeligvis ikke mer komplisert enn at en interim CFO kan utføre den inntil videre, så hun fikk dra tidlig. . De hadde satt emi på flekken i forrige uke hvis det var hovedsporet. De har åpenbart selvtillit og innsikt som tilsier at emi med 30-40% rabatt på 14-13kr ikke var til det beste for aksjonærene. En stor emi er nå trolig off the table.

De skriver jo i forrige børsmelding at det skal være et konkret møte i midten av året der målet er å signere ytterligere avtaler som tidligere har vært MoU. Jeg trodde tidligere at de meldte om at møtet skulle være forrige torsdag, men ser at de bare bekrefter at et møte er avtalt i midten av året. Mye tilsier jo at de har troen på at dette blir gjennomført, og kanskje er unlock av cash tilstrekkelig for å droppe emi.

8 Likes

Jup,
jeg tviler på emisjon. OM så kommer den klønete sent. Og det tviler jeg sterkt på.
Det blir spennende å se på neste melding fra selskapet.

Kommer sikkert EMI her, men gode nyheter først, litt ying og litt yang

1 Like

9 Likes

Dette fremstår som alt annet enn dramatisk, selv om enkelte her prøver seg som freelance journalist på jakt etter sensasjonsoverskrift i finansbransjens Se&Hør.

8 Likes

Det er ikke til å legge under en stol at tidspunktet er elendig og skaper usikkerhet, det er ikke merkelig at kursen går ned på en slik nyhet og er vanligvis et stort rødt flagg.

1 Like