Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Jeg skal ikke påberope meg noe detalj kunnskap om jordsmonn… Men man kan jo snu litt på det og spør seg om det kunne klart en sånn omstilling uten å ha et bra bibliotek i grunnen?

Husk at de gikk til universitet i Arizona for å gjøre en validering, som de selv trodde skulle ta mye lenger tid før kommersielle avtaler var aktuelle

Gå inn på Google og let opp søksmål mot Kinesiske selskaper som har kopiert maskin teknologi som du beskriver det.
Problemet med «Patent», er at du må fremlegge detaljerte tegninger på konstruksjonen og dens funksjon.
Mao, de som ønsker å kopiere gjør det bakgrunn i selve patentets tegninger og funksjon.
Når Amerikanerne nå har besøkt Kina. Hva tror du de snakker om?
Nettopp, Kinas evne til å kopiere Amerikansk teknologi.

Akkurat det der er jo en grunn til at endel ikke søker patent

Joda, men du kan ikke nekte for at dette er patentert til Desert Control:
Sammensetningen består av en homogenisert dispersjon av leirepartikler som hovedsakelig består av enkeltflak av leire og luftbobler som er spredt i en væske

Dette er hva som gjør produktet unikt, og det har fantastiske egenskaper.

Så kan man diskutere hvorvidt det er mulig å vinne søksmål i diverse land og kostnadene det medfører, men det blir en digresjon imo.
På papiret er patentet gyldig i mange land deriblandt Kina (med flere asiatiske land), UAE, USA og sistnevnte er der selskapet skal ha hovedfokus i nær fremtid. USA har et relativt godt rettsvesen hvor det blir vanskelig å drive med fusk, særlig kommersielt.
Om noen klarer å bestille kinesisk versjon av LNC på svartemarkedet blir en annen sak.

Hvor gjelder dette patentet? Som @jens59 beskriver over her; «Diplom på veggen i glass og ramme».

Uten at jeg kjenner Jens så vil jeg mene at hans beskrivelser om egne erfaringer rundt nasjonale og internasjonale patenter bør veie på blokka her.

Hvor kan jeg finne dette patentet?

2007:

  • AP (Antigua og Barbuda)
  • WO (Verdensorganisasjonen for intellektuell eiendomsrett)
  • ZA (Sør-Afrika)
  • CN (Kina)
  • AU (Australia)
  • US (USA)
  • MX (Mexico)

2008:

  • EG (Egypt)
  • TN (Tunisia)
  • MA (Marokko)

https://patents.google.com/patent/US8277682B2/en

1 Like

Aktiv sommer på OKS

12 Likes

At man reiser så mye år etter år. Har så mye god eksponering. Og likevel ikke klarer å selge produktet. Det er bearish i min bok og ikke bullish

1 Like

Din bok har like mye troverdighet som Harry Potter. Tilsier progresjonen i USA at de ikke klarer å selge produktet?

4 Likes

Noen som vet om det er for inviterte eller kan hvem som helst møte der?

Noen som vet om LNC nå er inkludert i USDA sin støtteordning?

Vet ikke om den er oppdatert, men du kan ta en titt på support scheme for USDA section 32

26 Likes

Hvordan funker disse pilotene/POCene
Er det avtale om at de går inn på en avtale hvis piloten er suksessfull eller står de helt fritt til hva de vil gjøre uansett resultat ?

Står nok helt fritt. Derav 50% forventet suksessrate.

Ok der hvor jeg jobber kan vi ikke gå inn i piloter/Proof of concepts uten å ha en avtale om inngåelse av kontrakt dersom kriteriene/målene oppfylles

50% hit rate fremstår sånn umiddelbart i overkant defensivt om det foreligger en avtale om inngåelse av kontrakt dersom kriteriene/målene oppfylles, men så vidt meg bekjent har ikke selskapet gitt noe dypere innsikt. Mao; ikke umulig at mine antagelser ikke stemmer. Fortjener et spørsmål til neste kvartalspresentasjon.

3 Likes

Det er ikke noe vanskelig å banke inn piloter, hvis det ikke koster noe, er helt uforpliktende og Desert gjør jobben

Absolutt et poeng. Selv om pilotene ikke er gratis. De er bare for små til at det er penger å tjene. Alternativet er å fortsette som tidligere. Vel og bra om det ikke ligger særlig penger å spare i å investere i LNC. Bakstreversk så det synger etter om man de neste årene kan spare store summer i form av bedre avlinger, mindre energi- og vannutgifter, samt lønnsutgifter.