Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Mange potensielle inntektskilder i US:

  • 11 kommersielle piloter så langt. Limoneira er ledestjernen, men Både Griffin Ranches og Five Rivers burde ha større potensiale enn Limoneira basert på dyrket areal, og flere av kundene er det foreløpig vanskelig å regne på pga. lite info.
  • Inflation Reduction Act har satt av 44 mrd NOK til vannproblematikken rundt Colorado-elven og tilsvarende områder. Vil tro at DC har en søknad på gang her.
  • Finnes helt sikkert noen strategiske samarbeidspartnere også i US.

Tror vi har et spennende halvår i vente. Her er forresten oversikten over pilotene i US for de som måtte være interessert. Gi gjerne en lyd hvis noen ser noen åpenbare feil/mangler.

21 Likes

Ikke nok grunnlag for å fyke avgårde tydelegvis. Kjøpersiden tynnes ut.
Får vente på evt deals.

Den kommende/varslede hetebølgen i US vil sette DC på kartet hos flere

2 Likes

World Economic Forum har delt denne videoen med sine 4,7 millioner følgere på LinkedIn i dag. Vi er oppe i 460 delinger på 4 timer og Sivertsen leverer i kjent stil i kommentarfeltet :star_struck: Tror ikke vi skal undervurdere oppmerksomheten denne Uplink-konkurransen fører med seg.

25 Likes

Blir jo spennende å se om vi greier å «holde koken» denne gangen eller om det bærer rett ned igjen…

Hvis noen har vært i tvil om hvor viktig dagens melding var og er :

UAE har vært en seig sak å få opp i fart. Det har liksom manglet lisenser eller lignende hele veien. Derfor sendte jeg følgende spørsmål til OKS idag:

"Er alt regulatorisk rundt lisenser/autorisasjoner/sertifiseringer nå på plass i Uae, slik at avtaler kan inngås?“

Svaret fra OKS :

" Ja dette var den viktige sertifiseringen og produkt registereringen som påkrevd for å kunne levere til government kunder i UAE. Med denne og den tidligere organic sertifiseringen er det nå klart for salg og leveranse på tvers av disse sektorene i UAE"

34 Likes

Kult @Hayen
Da kommer nok den FAQ rundt lisens modellen rett rundt hjørnet.
Let The game begin :nail_care:

5 Likes

Flott at det endelig er på plass, men skuffende hvor dårlig dette har vært kommunisert underveis. Mange, inkludert meg selv, ventet og ventet på salg uten å vite om dette. Lite investorvennlig. Eksisterer det barrierer i usa også?

3 Likes

Som investert i DC så får en bare takke markedet for at de sover i timen. Ikke vet jeg hvor mange bekreftelser de skal ha i trynet, men med gårsdagens melding og dagens kurs så var vel det en av de siste spikrene i kista. Det regulatoriske på plass med myndighetene for alle tre kommuner! Hallo!!! Prosentsatsen for at Limoneira går videre med DC steg betraktelig for eget investert. Her er det bare å nye solen å holde litt Extra på hatten utover for dette blir morsomt fremover. :man_cartwheeling:
@Nocturne Streker?

9 Likes

Noen med litt teknisk innsikt her… ? Er det noen gaps som bør lukkes… ?

Finansiell usikkerhet ryddet av veien for en god stund, stort antall piloter i USA, kommersielle hindre borte i uae, Saudi Arabia er en etablert prosess uten kostnad for Dc og i USA tyder alt på Limoneira full skala melding i løpet av få måneder.

Kort sagt - eventyrlige muligheter og lys fremtid

Markedet?
DC verdsettes til en halv mrd og under ipo pris

5 Likes

Er det lignende regulatoriske barrierer i Saudi som ikke er opplyst om? Noe å spørre OKS om du har mulighet?

Nei! Fra siste samtale med nevnte er Saudi a complete different ball game da det var UAE som var satsningsområdet å juridiske restriksjoner ligger ikke på bordet for Saudi.
Edit: Håper du kommer deg inn igjen @Secundum for jeg liker dine kritiske røster og fenomenale gravinger. Jeg mener bestemt at 10 tallet er gått!!

5 Likes

Ukjent, men SA fremstår som en mer umoden prosess siden partner er etablert først nå. Samtidig kan mye være forberedt. Vi vet jo at LNC har dukket opp i mange sammenhenger i SA over tid.

Jeg tenker at status og prosess SA er noe som egner seg til Q2 presentasjonen.

Uansett er det veldig mye annet som ser svært lovende ut nå.
Jeg har for øvrig kjøpt mer idag. Aldri hatt flere aksjer.

9 Likes

Kommentar fra departementet som gav godkjenning igår. Spennede tanker og stort fokus på moderne ag.tech som løsning. Her kommer det til å komme mye mer frem til november når de arrangerer COP28. Forhåpentligvis er mange kontrakter langt på vei forhandlet frem, og gårsdagens godkjenning var siste punkt før inngåelse.

7 Likes

Kan man anta at salg i UAE fremover kun vil fremkomme via kvartalsvis rapportering?

Godt spørsmål. Håper at større kontrakter blir meldt fortløpende i hvert fall :thinking:

For de informasjonshungrige (kjent materie)


15 Likes

#Feriemodus :sweat_smile:

Følger bare sporadisk med :slightly_smiling_face:
Såvidt jeg ser er gappet som ble dannet på forrige nyhet nå lukket, men fortsatt er det toppen fra den forrige bevegelsen som må tas ut, i det større bildet (litt serviettanalyse fra bassengkanten).

Fortsatt god sommer :call_me_hand:

11 Likes



17 Likes