Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

13 Likes

Mars neste! :rocket:

4 Likes

Over 1000 delinger et døgn senere

11 Likes

12 Likes

India burde absolutt stå høyt oppe på listen, har vel vært flere år med store tap av avlinger ifm ekstrem varme

9 Likes

Better2earth

Noen som har hørt om dette selskapet, ser ut som de tilbyr tilsvarende løsning som DC, men lite informasjon å finne som bekrefte noe.

Helt ukjent.
Jeg har lett litt kjapt nå.

De hevder det er i bruk verden over, men det virker ikke som at det er særlig volum. Nesten usikker på om det er i kommersiell bruk i det hele tatt

Løsningen heter Porous Alpha. Kan se ut som de hadde noen tester i Marokko, Japan, Senegal og Mauritius i 2016

https://www.t-rrl.jp/en/2016/03/greenbeans20160314_en/

Her er en video

Fremstår tungvint å få utover,såpass at det er usannsynlig at løsningen kan bruke eksisterende vanningsanlegg.
Dessuten… Porous Alpha er laget av resirkulert glass. Hvor miljøvennlig er det? Logistikken setter klare begrensninger for hvor store områder som kan behandles? Og sånt gjør noe med prisen på produktet…

Umiddelbart fremstår dette som en kostbar løsning med klare begrensninger.

5 Likes

Resirkulert glass brukes i dag som et miljøvennlig alternativ til sandblåsing. Frigjør ikke «Silica», og kan brukes med lett verneutstyr. Sandblåsing derimot, må man bruke tungt verneutstyr pga «Silikaen». Glass er ikke skadelig selv om det kommer ut i naturen.
(Glass finnes naturlig i naturen og lages naturlig ved bl. a vulkanutbrudd.)

Brukte dette mye når jeg drev min min virksomhet.( Entreprenør relatert.).
Kjøpte dette i store kvanta fra England bl.a.
2 kr. Pr. Kilo i 2019.
Virker ikke hensiktsmessig rent kostnadsmessig. Enklere å bruke LNC slurry fremfor et glass medium…
(Slik jeg ser det.)

Takk fur utdypende kommentar. Jeg var litt rund i spørsmålet (det begynte å bli vel sent på natt)

Kjenner til at glass i seg selv er et naturlig stoff.
Så er det endel andre aspekt her med produksjon, transport, rensing (?) osv

Takk for graving🤓

Dette virker at kun kan påføres nye avlinger og er heller ikke skalerbart på noen måter sammenlignet med LNC.

1 Like

Neppe noe som kan gjøres ute i felten:

https://www.hin.com.au/data/assets/pdf_file/0016/183040/HIF-RMIT-Project-No.-63_Power-Point-Presentation.pdf

3 Likes
2 Likes

Fortsatt helt umulig å skjønne kursbevegelsene i denne aksjen

Noen som faktisk skal ut, eller flyttes blokk for å presse ned? Var 10,42 første gang jeg la merke til den

1 Like

Herlig, ble presset mye ned siste minuttene nå. Fikk fylt opp long posisjonen før den ble pauset​:grinning_face_with_smiling_eyes::crossed_fingers:

2 Likes

Vesentlig lettere å skjønne bevegelsene nå kontra tidligere i sommer, imo. Hvor det var et par roboter som styrte hele showet. Disse har vært fraværende etter at man fikk svar på den strategiske gjennomgangen. Nå er det bare mangel på kjøpsinteresse som gjør at det blir press på kursen når noen større fisker er på selgeren.

Blokka flyttes stadig nedover

Kanskje han er ute nå… og betryggende å se at folk tar påfyll…

1 Like

Selgeren er tom. De 100k er i alle fall solgt. Rakk akkurat ikke ta 10k til på 9.45.

1 Like

Prekær vannmangel, og høy temperatur. Galskap satt i system.

7 Likes