Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Ganske så kjedelig å følge aksjen fra dag til dag…nedover hver eneste dag (bortsett fra dagene med nyheter). Er det for mye å håpe på at selgerne snart er ferdige?

Hvorfor ikke bare bestemme seg for å gi litt blaffen? Med emi-faren borte er kursen her og nå fullstendig irrelevant. For å få det virkelig store løftet må selskapet bevise evne til å omgjøre potensial til inntektsgivende kontrakter. Alt fram til dette handler om å posisjonere seg. Basert på egne vurderinger.

2 Likes

Joda, er helt enig med deg i det. Min reaksjon er vel bare psykologisk. På sikt har jeg fortsatt ståltro👍

Takk for veldig bra artikkel

1 Like

Blir spennende å se etter hvert hvor mye fløte som kan skummes fra investeringer i bruk av LNC i UAE. Stort fokus på innovasjon, jordbruk og matsikkerhet er et lovende utgangspunkt.

2 Likes

Vil jo tro at Ukraina-situasjonen også vil øke fokus på matsikkerhet etterhvert.
Gjødsel er i fokus (ref Yara-kurs)

2 Likes

Første tilfellet hvor Limoneira nevner LNC på eget initiativ, uten å referere til en artikkel eller lignende.

25 Likes

Bare å signere kontrakten snart da :money_mouth_face:

3 Likes

Hvilke tanker har du (eller andre med bedre innsikt enn meg) om når vi kan regne med kontrakt med Limoneira?

Akkurat 1. år siden kontrakten ble undertegnet å denne reklamen tyder på at de er ganske så happy med resultater/fremgang. Hadde blitt et drøyt driv for selskap/aksjonærer om de går for storskala utrulling av Limoneira-rancher i Q4 2023 for Cadiz-ranchen, med 800 dekar land og omtrent 70 000 sitrustrær under dyrking. Den bredere muligheten inkluderer Yuma-ranchen på 1300 dekar med ca. 120 000 trær og andre aktuelle landbruksvirksomheter i Limoneira.

6 Likes

Innhøstingen skjer såvidt meg bekjent i september/oktober. Bør vel være lov å håpe innen årets slutt.

De skulle vel få resultatene fra piloten i oktober. Så hvis alt går bra, etter oktober en gang. :grinning:

1 Like

6 Likes

Kun et tidsspørsmål

20 Likes

Det enkle regnestykket tilsier at full skala Limoneira blir på et hyggelig beløp:
3 mill/2000 trær nå*70 000 trær fullskala = ca 100 mill NOK

(arrester meg gjerne hvis tallgrunnlaget tatt fra hukommelsen ikke stemmer).

Kanskje vil prisen for lnc ha gått ned noe siden de 2k trær som ble behandlet rundt årsskiftet, men det er langt fra sikkert. Limoneira virker iallfall veldig fornøyd med gjeldende pris.

4 Likes

Jeg reknet meg rundt det samme, men OKS uttalte vel til Stavanger Aftenblad at det var snakk om 50 mill

Edit: fra Dagsavisen.

2 Likes

Med anslagsvis $198 i besparelser per tonn og et årlig salg på ca 88k tonn citrusfrukter er det lett å skjønne at Limoneira er begeistret. I tillegg til at de vil kunne minske klimaavtrykket, som virker å være et viktig prioriteringsområde for selskapet.

2 Likes

Artig hvor mye hype det er i aksjen, selv om den har gått slik:

Kan vel ikke være kursutviklingen som skaper positiviteten, er det vannmangelen i verden? Rart hvordan incentiver man får av investeringer :stuck_out_tongue: Hvis man er investert i et produkt som potensielt kan hjelpe et problem, så feirer man når problemet blir større? :stuck_out_tongue:

1 Like

Litt som Ultimovacs? :wink:

Point being; fokus på det fundamentale.

Edit: håper du ser at du møter deg selv rimelig hardt i døren med det innlegget. Selv om det er helt innafor å være både undrende og spørrende.

4 Likes

Med 1,8 mill for de 2000 vil fullskala gi rundt 50 mill ja.

Uansett vil det markere et stort og viktig skritt.

3 Likes