Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Ny dump runde på 100k, hvem dumpa sist?

Tilsynelatende ingen (100k that is). Om ikke Bank Of New York både kjøpte og solgte den dagen. Største enkeltsalget var på 51k fra nevnte aktør. Lå 100k på salg på kr 11 i går og det er nok den som er flyttet ned.

Ja stemmer, både i går og dagen før…

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

La oss for all del krysse fingrene for at et selskap med en unik teknologi som verden skriker etter blir solgt for 200 mill NOK :trophy:

Hvordan skulle det komme i stand ? Kan du forklare hvorfor aksjonærene skulle velge å selge for kr 5? Hvordan tenker du her ?

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Off topic men softox har jeg advart om siden dag 1. Opp på en hype (korona) og det finnes mange måter å desinfisere på
Kan ikke sammenlignes med DC

Uinteressant for 99,99% hva jeg har sagt og skrevet om Softox, men det er intet gale med teknologien til Softox. Den er like potent i dag som for 3 år siden. Men det hjelper fint lite når ledelsen er fullstendig forblåst. Som undertegnede har påpekt i Softox-tråden mang en gang før den endelige kollapsen.

I motsetning til mykoksen har Desert Control en høyst kompetent ledelse.

Aggressiv shorting og emisjon er mitt bet. Hvorfor skal trenden snu nå? Var ikke selskapet et like godt kjøp for ett år siden også da? Vi er jo ned mye mer siden da. Vet at tråden var veldig populær da også. Likt som nå :joy:

Syltynt fra deg. Du svarte ikke på spørsmålene.

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Mye følelser i sving her, tar en rydderunde. La oss fokusere på saklige innlegg om selskapet, resten trenger man ikke publisere.

7 Likes

Tema er det vel for de som tjente på tradene. Folk her vil jo ikke snakke om tapene. Bare møle på og håpe at man finner en større looser enn seg selv.

Når kursen går ned er det et tegn på at smartere folk enn dere ikke syns ting går bra. Hadde de syns det så hadde kursen gått opp. Enklere blir det ikke

Edit: man husker det man vil huske @Aaleby

This topic was automatically opened after 11 hours.

God søndag fra Portugal.
Fortsatt tørt og varmt her nede.
Og som i Spania, Italia, Afrika, Arizona…og fryktelig mange andre plasser.
Er det håp for Desert Control?
Ja, jeg tror det, men er også forberedt på tap. Har drevet for meg selv i ca. 40 år og gjort det meget bra. Firmaene (9 stk inkl eiendomsfirmaer)er solgt og sitter bra i det. Kun, holdingselskapet og et eiendomselskap med en stor eiendom igjen i Oslo. Jeg vant, og slo markedet. Jeg har aldri brukt mye tid på folk som sier at din ide ikke har vært realiserbar. ( Slekt, venner etc.)
Desert har også fomlet. Men, hvem driver et firma i startfasen uten å gjøre det?
For å tørre å vinne, må man tørre å tape.
Jeg hadde som mitt «Mantra». Det er greit å gutse for så å knekke et bein, men knekker du nakken så har du tapt.
Det har Desert, også gjort. De kom fint ut av faren for emisjon…
Og det ser nå spennende ut, og mine rosa briller henger fortsatt på nesetippen.
Mitt snitt på ca kr. 26.- .
Men, er lei av disse «Besserwizzerne», som prøver å idiot forklare
aksjonærene her inne. Ja, vi har ulike innganger. Noen trader, noen er long.
Men, har troen.
Å se fremover ligger i en vinners natur.

9 Likes

Er man i markedet for å ha rett eller tjene penger på investeringen?
Dere sier at man alltid skal ha fokus på det fundamentale. Sannheten er at dine meninger er verdiløse før markedet responderer positivt på det du tror du vet.

«Markets are never wrong - opinions often are.»

«It’s not the news, it’s how the market reacts to the news.»

Så før man bruker alle sparepengene på å snitte ned (som forøvrig ikke er noen god strategi), vent til markedet (pris og volum) støtter opp om det fundamentale. For markedet har ikke tro på dette foreløpig.

(Dette innlegget er ikke rettet mot deg Jens, selv om ditt innlegg er over).

3 Likes