Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Minner om at denne tråden handler om Desert Control. Det finnes sikkert egne tråder for generelle betraktninger om investeringsstrategier, markedet generelt og kjente sitater.

3 Likes

I følge OKS så håper de å gå med overskudd i 2025 (var i et intervju som var lagt ut på tråden for noen uker siden). De vil jo kunne få store inntekter i USA neste år, men altså ikke nok til å gå med overskudd hvis dette stemmer. Jeg antar dette skyldes at utgiftene vil øke når de skal oppskalere og produsere LNC i store kvanta. Det må jo bety at det kommer en emisjon eller lignende på et eller annet tidspunkt? Det kan vel være det er dette som holder kursen nede.

Tipper at denne teknologien er kjøpt opp lenge før 2025 av en større ag.tech aktør.

1 Like

Alt annet er uvesentlig som diskusjonsgrunnlag. Hvorfor? Folk har ulik inngang. De som har kjøpt på kr 7 vil ha et helt annet perspektiv på kursutviklingen enn de som har inngang på kr 40. Men felles for alle er at det er det fundamentale som er motivasjonen for å ha kjøpt aksjen (utover de som eventuelt agerer utelukkende på TA) og det er selskapets fremtidige muligheter som vil avgjøre om man lykkes med investeringen. Ha fokus på ballen, ikke mannen.

Og ja, selvsagt skulle man helst ha kjøpt på absolutt bunn. Dessverre er det oftest utopisk om man velger å investere i høyrisiko med formål om å sitte long i påvente av at selskapet modnes og fullbyrder sitt potensial. Fordi TTT og det vil alltid bety en berg og dalbane underveis når et selskap uten inntekter verdivurderes på potensial. Derav den grunnleggende risikoen, som må veies opp mot troen på selskapets fremtidige muligheter.

Sannheten er at man har ulik investeringsfilosofi. Min vil lykkes om DC til slutt lykkes. Og da hjelper det ikke å vise til at kursen har kollapset underveis. Det er irrelevant. Fullstendig irrelevant. Det eneste som betyr noe er kursforskjellen mellom inngang og utgang.

1 Like

Tiden i mellom der er også av betydning. Hvis det tar 20 år å komme over null så har du tapt likevel. Enig?

Ellers vil jeg bare si, før jeg tar noen måneder pause fra denne tråden, at når man er så fiendtlig innstilt mot kritikk som dere er i denne tråden, så er ikke bare det et tegn på at investeringen er meget dårlig og tåler null motstand.

Men også at de som setter klovnefjes og skriker etter utestengelse med en gang vet dette veldig godt selv.

Insert klovnefjes :arrow_double_down::+1:

Selvsagt.

Var rette ræva som feis :wink: Du kom ikke akkurat stille inn dørene (mine siste ord i den henseende).

2 Likes

Det var ingenting jeg skrev som ikke alle tråder burde tålerere. Selv har jeg opplevd mye av det samme i Bitcoin tråden mens kursen har gått opp ned og opp igjen. Der tålereres slikt bra fordi alle er så trygge på investeringen. Noe å tenke på.

Så jeg føler vel mission accomplished. Reaksjonen tyder på at det jeg sa sitter trygt lagret i hjernebarken deres allerede og reaksjonene bare avslørte skjørheten så godt det kan gjøres.

Peace out. Ses i Bitcoin tråden da :+1:

Over til noe annet…er det grunn til å tro at Arctic og Pareto tar opp dekning av aksjen etter den strategiske gjennomgangen? Normalt for tilretteleggere er vel en måneds «karantene»…i tilfelle kan vi få analyser og kursmål før Q2 rapport…og de vil nok ligge betydelig over dagens kurs.

Disclaimer: spekulasjoner fra min side

Selv om innholdet i utgangspunktet kan være interessant, vil arrogante verdensmestere ofte komme til kort. Du har litt å lære du også.

7 Likes

Desert Control nevnes i fascinerende liten grad, men vel verdt å lytte gjennom.

2 Likes

«Utbytte» har en egen podcast som omhandler DSRT. Husker i når den kom ut, men sikkert bare å søke for de som ikke har hørt den.

2 Likes

https://investornytt.no/a-forvandle-orkener-til-produktiv-jord/

4 Likes

Ganske så effektiv den «sperra» på 100k som har ligget der en stund nå…

Dugnad på blokka. Heng med peps!!

2 Likes

Langt i fra perfekt, men denne ser litt interessant ut teknisk nå syns jeg. Har blitt noen higher lows nå og siste ukene har det vært mer volum enn før. Brudd opp av dette “flagget” vil være positivt.

7 Likes

Kan se ut som den er tatt bort idag etter den ble spist på i går😅 kan vi forvente ett rykk oppover nå🤔

Det er lov å håpe👍

1 Like

Er noen sinnsyke summer som skal brukes på matsikkerhet og jordbruk fremover. Dette er et globalt satsingsområde og en nødvendighet for menneskeheten. Spørsmålet blir om Desert Control klarer å få tak i en brøkdel av satsingen… Om de klarer det kan det bli veldig gøy.
De neste månedene kommer til å bli spennende i USA, men tror ikke man skal glemme mulighetene som ligger i kontrakter med myndighetene i Midtøsten.



9 Likes

Har selskapet andre produkter enn LNC som de utvikler?

Jeg har ikke fulgt selskapet veldig nøye, men mener selskapet burde rebrandes i retning AgriTech og fjerne seg fra imaget om å begrense ørkenvekst.

«Mer for mindre» er hva de faktisk leverer. Mindre vann, mindre gjødsel - mer mat.

De har utviklet en teknologi som fortjener mer oppmerksomhet i tradisjonelt landbruk enn det selskapsnavnet nå tilsier, imo.

12 Likes

Ikke dumt