Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Selge ut sine aksjer er å dra det for langt. Så langt om ikke annet. Men Brage Johansen fikk tømt seg for 100k aksjer for et par dager siden. Solgte også 300k i en bolk i våres og har solgt 1 mill til sammen siden IPO.

1 Like

Det er aldri unaturlig at noen som sitter med eventyrlig gevinst velger å realisere hele eller deler av gevinsten. Dette uavhengig av hvor lovende videre utsikter måtte være. Investorer er i mange forskjellige faser i livet. F.eks har man gjerne ikke et perspektiv på mange år om man nærmer seg eller kommet i pensjonsalder. Det kan være utallige andre mulige grunner også.

3 Likes

Ny blokk i dag altså…er det lov å bli litt lei?

Hjelper lite, dessuten; like greit å få ut rubbel og bit her og nå hvor det fundamentale uansett er en gjesp kontra å få 800k midt i fleisen om det skulle komme positive nyheter litt fram i tid.

Hard robotjobbing i dag for å få kursen ned….

Det skulle vært forbud mot å skylde på roboter her. Er så lei av det. Absolutt alle aksjer jeg er i så er det noen som forklarer nedgang med at det er roboter som holder på

5 Likes

Har for min del lagt like mye “skylden” på robotene for oppgangen for et par måneder siden. Og jo, det hersker absolutt ingen tvil om at det er finnes utenlandske aktører som tidvis kjører flere kontoer og indirekte handler med seg selv for å styre kursen i en del illikvide papirer. Uten at det gir særlig nytteverdi i å legge for mye fokus på den biten.

Hvis du hadde tatt deg bryet med å se på handelsmønsteret i dag (og postene) før du kommenterte så ville du sett det samme som meg…

Kan ikke huske Raincatcher Technologies sin løsning har vært diskutert her tidligere. Kom over dette på linkedin.

For meg ser dette ut som og være den nærmeste konkurenten til DC selv om DC er overlegen på de fleste områder. Men interresant med 60-85% vannbesparelse på date palms.



https://youtu.be/WdDjC03qOjA

2 Likes

Prøvde å lese meg litt opp på det i går. Sitter igjen med endel spørsmål egentlig. Hva det lages av, hvordan, holdbarhet osv. står det veldig lite om. Raincatcher ligger også langt bak i løypa når det gjelder testing og verifisering(vi vet at dette tar lang tid i jordbruk). En massiv ulempe sånn jeg ser det med Raincatcher er at det påføres med et spist rør under planten/treet. Dsrt har mulighet til dette, men også påføres med spray/eksisterende vanningsanlegg. Dette er viktig.
Edit: ser også at den er 91% bionedbrytbar på 84 dager. Altså må du påføre 3-4 ganger i året?

Spennede å følge med om dette kan bli en fremtidig konkurrent.

Det kommer nok mange selskaper fremover som skal løse vannproblemet. Det er et massivt og globalt problem som kommer til å få MYE oppmerksomhet fremover. Vi får bare håpe Desert Control da er i posisjon til å høste fruktene.

5 Likes

https://raincatcher.ae/

Takk for deling Sveinongen!

Er det ved 15- tiden robotene gir seg, eller? Slitsomt opplegg…

Ja…men ifølge Bingo er det ikke roboter som forsøker å presse prisen ned…:thinking:

Jeg har en mistanke om at disse robotene ikke handler på egen hånd… Kan det være noen mennesker som programmerer dem…? :crazy_face:

1 Like

Skjønner hvor Bingo vil, for det er en del av gamet og blir litt som å diskutere været.

MEGLERKONTO INNLAND DNB BANK ASA låner konstant ut til ulike Morgan Stanley-aktører, som tjener noen slanter intradag og leverer tilbake. Det som var spesielt for en tid tilbake var ordreboken, som gjerne var teppelagt med identiske ordrer på begge sider. Hvor omsetningen fra dag til dag lå skyhøyt over den man kunne se igjen på listene. Der hersket det absolutt ingen tvil om at kursretningen var fullstendig bestemt av aktører som handlet med hverandre. Det man ser utspille seg nå er heldigvis mye mindre aggressivt. Og det er kanskje ikke så rart heller at den fikk/får seg en liten knekk av at en Mr Brage Johansen pøser på uten å hensynta noe annet enn eget ønske om å selge.

1 Like

Har Brage lært seg hvordan han legger iceberg-ordre? Skjult selger på 9.50 nå.

Hadde definitivt vært å foretrekke. Kunne gjerne kjørt kursen (enda mer) sønder og sammen om det var det som skal til for å få ut det som skal ut. Heller enn de stadige 100k blokkene som det knapt blir plukket fra, men som likevel legger seg som et øvre tak. Snodig type.

Flashet 150k før åpning, 118k ligger til salgs nå, så har fått unna 32k om ikke annet. Kan ikke si annet enn:

1 mill aksjer fra arctic til city bank. Noen som vet?

https://newsweb.oslobors.no/message/596188

Gammelt nytt med andre ord….