Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Man lar seg mao styre utelukkende av følelser.

Med 10 forprosjekter på plass, ytterligere 10 guidet og storskalakontrakt med Limoneira forventet å være på plass mot slutten av året; ville man ha sett tilsvarende mørkt på fremtiden om kursen lå på kr 20 hvor alt annet var identisk med her og nå?

Faktum er at satsingen i USA aldri har vært i nærheten av å bevege kursen i positiv retning. Hvorav kursen gikk til himmels på forventninger i retning MENA og kollapset grunnet evig stillstand og slunken kasse. Skal kursutviklingen fortelle oss noe bør man nesten starte her; hvorfor velger markedet å neglisjere utviklingen i USA, men reagerer samtidig nådeløst på ståda i UAE?

Markedet vil se kontrakter i boks før det blir snakk om noe kursløft

Nettopp. Hvorfor da bry seg med den løpende kursen i tiden frem til kontrakter er i boks? Kursen går ikke lenger på forventninger alene. Da må man nesten kunne akseptere at slik er det, la være å følge kursen fra sekund til sekund og heller konsentrere seg om ballen; mulighetene for å lykkes med å kommersialisere teknologien og få kontrakter i boks.

Det høres ut som du ser på kursen og lar det prege sinnstemningen i stor grad.
Ja, vi er på børs for å tjene penger
Ja, ting skulle gjerne gått raskere i UAE ( men dette er og har nok i veldig stor grad vært utenfor DCs kontroll)

Det fundamentale er uansett:

  • Utfordring med tom kasse er ryddet av veien for en god stund
  • UAE gir etter fornuftige grep i praksis nær null kostnader
  • USA ligger fremdeles langt foran skjema, men at det er kjedelig å vente på at prosesser skal gjennomføres har jeg full forståelse for

Vel, de har etter min mening veldig gode presentasjoner og prøver å være åpen så langt det lar seg gjøre. Noe kunne sikkert vært gjort bedre, men at “de er helt ute å kjøre” virker å være preget av sinnstemingen knyttet til lav kurs.

10 Likes

Eller man kan spørre seg selv rundt egen investering i selskapet å se hvor mange ja man får på produktet som et rødt flagg!

Har de levert dårlige resultater/validering på en pilot/avling? Sødme? Næringsinnhold? Holdbarhet? Vannbesparelse? Gjødselsforbruk?

Har man vært med så lenge som majoriteten av skribentene på foraet så holder man ut i drøye 6 måneder til. Innen den tid har man svaret på gull eller sølevann.

10 Likes

Fin avslutning i dag, med klar avvisning av nedside på et viktig nivå. Høyeste volum på 40 handelsdager.

6 Likes

Kom over denne,

https://www.shab.ch/shabforms/servlet/Search?EID=7&DOCID=HR02-1005801785

Han her som er er ute av styret i HEART.

https://www.linkedin.com/in/gzerbib

Edit:

Var han bare inne ifbm IPO mon tro?

Sa DSRT noe om nye piloter i Q3 på siste pres? Har dette kommet igang eller er de bak skjema?

1 Like

Ikke konkret rundt antall, men at de er på skjema til å levere 5 piloter i kvartalet også fremover (ut året?)

Husker ikke helt ordlyden.
Sa også noe rundt hvor mange piloter de kan signere/kjøre samtidig. At de ikke signerer flere enn de kan levere på/følge opp.

3 Likes

Vann er penger

https://investor.limoneira.com/news-releases/news-release-details/limoneira-capitalizes-water-fallowing-conservation-program-yuma

5 Likes

Har lurt litt på den, at det virker nesten kunstig at de skal lande på 5 stk kvartal etter kvartal. Gir mening :+1:

Litt mer info angående piloter :


6 Likes

Kanskje ikke veldig klar?

Jeg tolker at budskapet i meldingen kan oppfattes på flere måter å det behøver ikke bety noe som helst bortsett fra at som du skriver «vann er penger» å at de føler seg forpliktet til å ta del i ansvaret om reduksjon av vann fra elva for land som ikke er i «bruk», men mellom linjene i meldingen er det noe som sier meg at de har oppnådd fantastiske resultater ved bruken av LNC.

Limoneira kunngjør altså at de har gått inn inn i et innledende brakkleggingsprogram med Yuma Mesa Irrigation and Drainage District (“YMIDD”) og United States Bureau of Reclamation (“BOR”) om forpliktelse til brakkeid land gjennom minst kalenderen 2025 for brakklegging av 581 dekar av sine 1300 dekar jordbruksland i Yuma, Arizona. YMIDD sier de vil avstå fra å avlede Colorado River-vann som ellers ville blitt brukt til å vanne brakkland slik at det lagrede vannet kan beholdes i Lake Mead som Colorado River System Conservation Water, øke tilførselen og høyden til Lake Mead og bidra til å unngå vannmangel i Arizona og det nedre bassenget.

Edwards ytrer i meldingen at etter de nylige ikke-strategiske aktivasalgene, fortsetter Limoneira å forvalte omtrent 11 100 dekar land med omtrent 21 000 mål med eid vann-, bruks- og pumperettigheter. De finner store muligheter for inntektsgenerering for sine vannressurser ved enten å sette ned areal, leie ut pumperettigheter eller selge vannrettighetene for å oppnå betydelig verdsettelse av investeringene sine. De tror at denne vanninntektsgenereringen i Yuma, Arizona bare er begynnelsen på ytterligere fremtidige muligheter for siner rike vannressurser.

Limoneira brukte jo mange år på å strebe etter å forbedre sin forvaltning av vann på alle eiendommene sine og dette har gjort de i stand til å redusere bruken sin og øke sitt tilgjengelige vann for fremtidige inntektsmuligheter noe som igjen sier meg at de drar godt nytte av LNC bruken.

6 Likes

Jeg har ikke kjøpt meg tilgang til aksjonærlister, verken her eller der. Jeg sjekket dog Desert egne hjemmesider, og der er Brage/Beyond Ceutari fortsatt oppført med nesten 730k aksjer. Men den oversikten viser ikke historiske data, så jeg klarer ikke å finne ut om Brage aktivt fortsatt selger aksjer i disse dager? Er det noen her som vil dele informasjon om han fortsatt selger, eller om han har tatt en pause/stoppet?

Brage har på sett og vis ikke solgt aktivt i det hele tatt. Utover å passivt plassere en gedigen blokk gjentatte ganger på nivåene kr 9.5, kr 10 og kr 10.5. Ikke beveget seg lavere enn 9,5 og har dermed heller ikke solgt ytterligere etter at kursen dumpet under dette nivået.

1 Like

Klar avvising på mandag og så litt ned i går, men den har ennå ikke brutt ned. Det spennende blir om støtten her holder eller ikke. Aksjen er forøvrig åpenbart i en nedadgpende trend både på daily og weekly.

Fortsatt stor salgsvilje et stykke ned på 7 tallet. Det ser vel ut som det bærer nedover på kort sikt

Det er dessverre rene tragedier for småaksjonærer disse growth selskapene. Virker så bra og så lovende. Status er at de fleste sitter med enorme tap. Total fiasko bare å nærme seg disse selskapene. De aller fleste burde heller kjøpe indeks eller kombinasjonsfond i stedet for å rote bort alle pengene sine. Man blir avhengig og klarer ikke slippe, det er det som er problemet. Beste rådet er nok bare å selge, uansett hvor vondt det er, og heller kjøpe fond. Selv har jeg prøvd å tjene penger på spennende selskaper siden 2016. Det har kostet mye tid og gitt masse stress. Hvis jeg hadde kjøpt indeks i stedet og fylt på ved hver lønning hadde jeg sittet med mer mellom to og tre ganger så mye penger
Ser ikke helt hvorfor det skal bli annerledes neste 7 årene…

3 Likes

Her ser man jo også hva som ligger bak dine utbasuneringer her på tråden. Det er ikke DC sin skyld at du har gått på smertelige tap. På mange måter fullstendig irrelevant i så måte. Selv om det selvsagt smerter på et personlig plan. Intet av det du kommer med, her eller tidligere, berører fundamentale grunner for hvorfor Desert Control vil feile eller eventuelt lykkes. Kun psykologisk begrunnet, basert på rådende kurs og kjipe erfaringer. Hadde hjulpet oss alle om man i større grad kunne begrunne sin negativitet i noe som lignet på argumentasjon som omhandlet det faktiske selskapet.

3 Likes