En liten betrakting: Da selskapet meldte om en strategisk gjennomgang, og veldig mange mente at det ville ende i en stygg emisjon, satt jeg på utsiden og fulgte litt løst med uten å eie aksjer.
Da selskapet til slutt kom opp med en løsning som ikke ennebar en regulær grisete emisjon på lav kurs, ble jeg mektig imponert og overrasket. Og den ene millionen (dollar) de hentet inn via emisjon mot sin nye “licensed operator” i Saudi Arabia ble utført på en premium kurs på 10 kroner samtidig som sluttkursen forrige børsdag var 7,70 kroner.
Jeg synes selskapet skal ha skryt for å ha fått til en slik løsning. Mulig dere har skrytt av dem den gang, men nå har jeg også fått gjort det.
Jeg sjekket også relevante dager på chartet for dette, og ser at “dere” dro opp kursen 42% (67% intradag!) fra sluttkurs før melding og sluttkurs etter melding, til kurs 10,96.
Hvis man i denne sammenheng skal se på det fundamentale, dvs. fra denne meldingen ble sendt 3. juli til i dag, er det da egentlig noe av betydning som har endret seg i negativ retning etter meldingen? For meg ser det ikke slik ut.