Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Problemet er at det er ikke antall avtaler det kommer ann på, det er om man klarer å tjene penger per avtale. Volumet blir innregnet hvis lønnsomhet er bevist. Er hver eneste avtale tapsbringende, så går jo selskapet konk hvis de ikke klarer å hente penger. Men jeg aksepterer selvsagt det faktum at markedet er drevet av psykologi.

1 Like

Er ikke marginene bra nok?

Blir operativ iløpet av dette halvåret. Min tro på UAE/MENA er ikke-eksisterende, men lite imot å bli positivt overrasket.

Men hvorfor vil de ikke at det skal gro der borte? OKS la jo ut videoer som viste helt utrolige resultater, men de ville bare ikke allikevel?

Basert på det man vet om lønnsomhet for kunden så burde DC klare å tjene penger på dette allerede fra og med Limoneira. Selskapet befinner seg heldigvis ikke i en markedsposisjon hvor man må underby konkurrenter.

Riktig alt dette, men hvis noen skal klare å regne seriøst på selskapet en eller annen gang, så må man vite konkrete marginer. Mye å si for verdsettelsen.

Utfordringene handler mye om at kundemassen befinner seg på myndighetsnivå. I tillegg til at det tydeligvis er et kronglete land rent regulatorisk. Penetreringen er mye seigere enn i USA, hvor det handler om enkle regnestykker så fort kunden er overbevist om at LNC holder mål som lovet. Og alt dette hadde vært fair and square om bare OKS og selskapet hadde vært åpne om utfordringene underveis heller enn i etterkant.

3 Likes

Ja det fyrte opp aksjekursen ganske så heftig
Og så ble det en hard landing

Godt hjulpet av et helt annet marked enn det vi befinner oss per i dag. Utfordringen er at DC er umulig å regne på. Som er en heftig bidragsyter til den rådende volatiliteten. Er ikke mange ukene siden villigheten til å kjøpe på kr 10 var betydelig høyere enn den nåværende på under kr 7. Som er det fascinerende; den psykologiske biten i det hele. Hvor man må ha i bakhodet at DC alltid har vært en illekvid aksje som blir påvirket mer enn de fleste andre aksjer når større fisker enten er på kjøperen eller selgeren.

Korrekt. Men vissheten om besparelsespotensialet er et ok skritt på veien. Som en visshet om at det er liv laget. Mtp selskapets mulighet til å sitte igjen med levedyktige marginer. Dernest gjenstår det å se om det i dagens marked er mulig å oppnå fomo uten den muligheten til å regne på faktiske tall.

Dette er en type selskap med et produkt som helt typisk vil ha startvansker. Dette fordi det er et typisk volumprodukt. Man bør opp i enorme volumer for å få ned prisen slik at det lettere selges og likevel gir en god margin for selskapet. Derfor burde Desert hatt et stort selskap i ryggen som hadde hatt kapasitet og kapital til å ta en slik reise mot volum.

2 Likes

Det som uansett er betryggende er at USA er kjent landskap. Med en kultur som OKS kjenner inside out. Utfordringen er det økonomiske, og i hvilken grad den biten blir bestemmende i for stor grad. Spare seg til fant og alt det der.

Premie hylla til DSRT er full.
De har mer eller mindre vunnet alt av priser som har kommet deres vei.
Teknologien fungerer, og velprøvd over mer enn 10 år.
Men, som tidligere sagt mål snøret virker som et « fata morgana» og vanskelig å bryte, da dette snøret er der et eller annet sted. Enten i UEA, Saudi Arabia, eller i USA.
Det er nesten som å se Piker 8 år spille håndball. Det er en haug av pasninger men ingen klarer å kaste langt nok til å få den i mål.

Jeg forsøker å gå mot markedet, det er da jeg liker meg best. Kjøpte på 6,85 i går og 6,64 i dag. Kjøper litt mer helt ned til ATL. Føler jeg har hatt flaks med å treffe bunnen så bra intradag to dager på rad. Men intradag er intradag. Satser på at den snur opp senest på ATL. Får satse på at de som har noe av betydning som skal ut snart er tomme. :slight_smile:

Jeg har vært borte i hele dag, da jeg kom tilbake og leste tråden her, fremstår dere ikke særlig positive eller optimistiske lenger. :slight_smile: :thinking:

Stemningen går hånd i hånd med kursutviklingen. Men hvis man mener kursen ikke har noe å si og at det bare er et tidsspørsmål før de drar i land store kontrakter i USA så er det bare å kjøpe med begge henda nå og le hele veien til banken om en stund.

2 Likes

Noe annet. Jeg bruker Pareto Securitites, og de har “aktiv” analyse av selskapet. Men den nyeste oppdateringen/newsflash fra dem er fra 28. februar. De har forøvrig “buy” og kursmål på 50 NOK. Jeg forstår ikke at de ikke har kommet med noen ny oppdatering siden 28. februar enda. Er det noen her som kjenner til om det er kommet noen nyere analyser og kursmål fra andre meglere og eventuelt kan dele litt av teksten fra dette? 28. februar hos Pareto er jo litt gammelt.

De har nok ikke brydd seg med å oppdatere. Ikke Fearnley heller
Er jo bare en vits uansett sånne analyser. Verden vil bedras

1 Like

Joda, enig når det gjelder kursmål. Men teksten i analysene kan være nyttige for slike som meg som ikke har fulgt selskapet tett over lang tid.

Tekstene er også bare tull

Hehe. Okey. Selv leste jeg nettopp analysen til Pareto fra 28. februar, og syntes det var veldig mye nyttig informasjon for meg som hjalp meg til å få oversikt over hva som foregår. Men den er for gammel. Jeg leser selvfølgelig børsmeldingene, men det er nyttig å få oppsummert status og hva som foregår på hele selskapet i komprimert form, slik som Pareto gjør i sine analyser.

Edit: Forresten, siden du synes tekstene bare er tull, og fordi jeg synes det er litt rart, så legger jeg ved Pareto sin newsflash her dersom du ikke har lest den (men den er jo gammel og utdatert fra 28. februar):
0524e7cdcaf60609bfce3cc73fc3c07053f7a152608e491af2e03c71a5a7e55e.pdf (96,9 KB)