Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

2 måneder senere er vi ned over 30% :roll_eyes: Håper noen hørte på meg. Hvis du ikke så advarselen så er det fordi heiagjengen her inne sensurerte meg :man_shrugging:

(Jeg kan ikke se at denne har vært delt før? Publisert 29. august.)

1 Like

Hvorfor er det slik at «noen» som nå selger absolutt ikke vil ha mer enn 7 kroner fir aksjene sine? Med en gang boka tømmes på 7 så fylles den opp igjen på samme nivå🤔

De shorter kanskje?

Svært tvilende til at det er noe short i DSRT

Jeg tror ikke det handler opp pris lenger, men å bare komme seg ut. Kan feks være at fondene ikke har tillit til ledelse og styret lenger. Forståelig nok.

Tror også det bare handler om å komme seg ut…reflekteres også nå i at det omsettes under 7 kroner igjen

Skuffende Secundum at du nå til stadighet gjentar dette uten å være villig til å utbrodere overhodet. Kunne vært utgangspunkt for en matnyttig diskusjon. Heller enn noe som tenderer mot svada.

Ett blikk på kursen burde gi deg en pekepinn på hvilken tillit selskapet har i markedet.

1 Like

Nå spurte jeg ikke om hvilken tillit selskapet måtte ha i markedet, men @Secundum sin personlige mening knyttet til styret og ledelsen gitt kommentaren forståelig nok

@Aaleby Helt generelt så tror jeg du må respektere at det stilles en del spørsmålstegn til dette selskapet. De fleste sitter nå med enorme tap. Det var vedlig high hopes i UAE og de har gått bort fra opprinnelig strategi og svidd av masse penger der borte. Nå er det masse piloter i USA og helt umulig å spå utfall. Utifra kursen er det typisk at man har litt lave forventninger nå og kutter litt ned på investeringsvilje.

Ermm, altså… det er jo eksakt det jeg etterspør; matnyttige spørsmål og innspill heller enn jamring over kurs eller tomme syrligheter som forståelig nok

Tror jeg har tatt det opp før, men den totale mangelen på kontroll over hvordan prosessene fungerer i UAE før man rampa up med personale og store kostnader står til stryk, og svekket investortillit. At ting kanskje løsner i USA er vel og bra, men tilliten til ledelsen antar jeg er svak inntil det motsatte er bevist. Noe som tross alt er fair med den grusomme historikken i UAE. For å si det på en annen måte, selskapet fortjener ingen “premium” på aksjekursen før de har bevist at konseptet er levedyktig. Tror man det blir levedyktig, ja da er kanskje kursen ekstremt lav nå. For min del går det fint å avvente til de signer Limoneira. Tror selv ikke at det er noe hastverk med å løpe etter kursen selv etter det.

7 Likes

Vært en langsiktig aksjonær. Og kan si meg enig.

At Idland plutselig lempet ut aksjer var heller ikke et bra sjakktrekk.

2 Likes

Støtter dette. De må bevise at de klarer levere kommersielt. At alt nesten er i mål hjelper lite. De må klare å bryte målsnora.

1 Like

Enig, men jeg tror hvis de lander en solid avtale med Limoneira så går kursen mye. Men jeg er ikke i nærheten av å selge skinnet før bjørnen er skutt her. Tror det er skikkelig vanskelig å lande avtaler. Sette i gang piloter er ganske lett da det omtrent ikke koster noe som helst for de potensielle kundene.

Lov å være uenig, og godt mulig kursen går noe, men tror fremdeles ikke oppsiden er der helt før lønnsomhet er bevist.

Desert må vise at problemene i UAE var av kulturell art, og ikke selskapsspesifikk.

2 Likes

Hvis de signerer på en stor avtale så kan man tro det kommer mange flere, derfor tror jeg kursen vil gå en god del.

1 Like

Ja, hvorfor vil de ikke bruke LNC der borte, hva skjer med den lisensavtalen ? Drypper det noe på DSRT?