Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Den avgjørelsen er opp til hver enkelt. Eneste som er helt sikkert er at jamring over kursen bidrar til absolutt null nada. Jeg får min del intensiverer bare jakten på røde flagg (noen her vet at det ikke er bullshit). Investeringen blir lukrativ om det viser seg mulig å selge LNC med tilstrekkelig profitt. Så lenge DC lykkes med dette før kassabeholdningen er tom. Det er mitt fokus. Skulle denne troen med tilstrekkelig tilhørende tyngde på begrunnelsen forsvinne og caset er uinvesterbart. Rådende kurs berører ikke dette overhodet. For min del.

2 Likes

Det var en som flagga ca. 60k i sluttauksjonen. Bare et lite minutt, så forsvant den. Edit: Nevermind, den er tilbake igjen.

Det er jo nesten tragisk å se på salgspresset i aksjen nå…etterhvert som kursen synker lempes det ut stadig nye blokker på 5-6k på enda lavere kurser. Denne aksjen er ikke for truseskvettere….

Jeg kjøpte litt i dag, men har aldri truffet bunnen før, og planlegger derfor å snitte ned dersom den faller litt videre. Teknisk burde det være endel støtte på pluss/minus 6,60. Men det hadde vært helt greit for meg om den ikke går lenger ned nå.

Jeg har forsøkt å Google frem litt saker om Desert, men det er håpløst å finne noe som ikke har vært postet før, det virker som Aaleby har støvsugd Google for alt, for når jeg finner noe og sjekker tidligere innlegg, er det allerede postet. :slight_smile:

Når jeg slik letet i tidligere innlegg, la jeg merke til at det ser ut som brukeren til personen som nylig postet at han skulle på fieldtrip til Yuma på torsdag er slettet. Jeg håper ikke han har grunner til å kutte ut forumet som kan ha betydning for oss aksjonærer. Dumt hvis det ikke blir en oppdatering fra han etter besøket.

2 Likes

det er bare å se positivt på det, dersom aksjen faller til det du synes er latterlige lave nivåer så er det en enorm kjøpsmulighet dersom det kommer et gjennombrudd mot slutten av året

1 Like

Sabotage har lovet oss en rapport fra Arizona i dag.
(Vi får henge oss fast i de få halmstråene som dukker opp. )

Slik blir det når noen større fisker er på selgeren med det som oppfattes som småsummer fra deres side (kurs er underordnet), men som samtidig utgjør volum som aksjen ikke evner å absorbere over tid.

Sabotage er vel ikke lengre tilstede her på TI. Sa opp abonnementet forrige uke.

Begrunnelsen er nok ikke DC-relatert, men noe styr som stammer fra Ulti-tråden (såvidt meg bekjent).

1 Like

Var det en DSRT ansatt, mon tro? Eller en som hadde innside info. Han hadde mye, vettugt. Og vinklinger og info som var annerledes enn hva som vi normalt ser her inne. I tillegg til at han skulle til Arizona denne uken.

Neppe. Hadde en prosentvis mindre post her og i Ultimovacs blant annet. I sistnevnte var Sabotage med på å skape en såpass krass tone i selskapstråden at det endte med at han ba pdx om å slette kontoen. Synd for oss som vaser rundt i ørkensanden.

1 Like

Jeg ser at Desert Control har en testside her: https://desertcontrolsystems.wpcomstaging.com - den dukker opp i Google på tross av at søkemotorer er nektet å indeksere siden via en regel i robots.txt-fila. Men jeg fant den jo via Google, så Google kan man ikke stole på…

Noen burde kanskje tipse dem om at de burde passordbeskytte nettstedet for å unngå oppføring i søkmotorer som ikke alltid ser ut til å respekterer reglene i robots.txt.

Litt dumt at jeg bare fant gammelt innhold på testsida, det hadde vært mye gøyere å finne bull insideinfo som ble forberedt før publisering på den offentlige hjemmesiden. :slight_smile:

Det er vel ikke LNC som brukes av kineseren i denne videoen? Er det en konkurrent? Det var ikke noe konkret informasjon i videoen om hva de bruker til å blande inn i sanden. Den ble publisert for kun få timer siden:

Videoen er publisert av/på kanalen til The Earthshot Prize: https://earthshotprize.org - men jeg finner ikke Desert Control AS blant finalistene der. Mulig noen klarer å finne ut om det er mulig å nominere Desert Control Group … Jeg har ikke funnet muligheten for det enda.

Nå er jeg jo helt ny i Desert Control, så mulig The Earthshot Prize er godt kjent blant dere aksjonærer fra før?

De kunne i det hele tatt blitt flinkere på å oppdatere nettsiden, forrige artikkel i “in media” er fra 2021.

Kineserne har hatt noen pilotprosjekter i UAE et par år før DC, men der rant det enda mer ut i sanden enn hva det så langt har gjort for Desert Control. Problemet med alle andre teknologier er at de må manuelt bearbeides inn i jordsmonnet. Som er vel og greit i Kina, hvor det er tilgang på svært billig arbeidskraft. I andre deler av verden blir det så fordyrende og komplekst at evnen til storskala-utrulling er lik null.

1 Like

Her en artikkel som er endel av en serie om “Business in Dubai” hvor Desert Control og LNC nevnes i et avsnitt. Den er publisert 31. august:

From Sand to Supper: A look at Dubai’s agri-tech opportunities through the ‘4N’ lens - Times of India

Supporting Her Excellency Mariam Almheiri’s (Minister of Climate Change and Environment) perspective that the Emirates serves as a global technology hub across domains, including food security, startups like Norway’s Desert Control are experimenting with their Liquid Nano-clay agricultural tech solution in Dubai.

Beklager det ikke er noe mer spennende. Det er ikke lett å finne noe nytt som dere andre ikke allerede har postet. Men nå har jeg fått øvd meg litt på å søke på emnet i hvert fall.

3 Likes

Her er en forhåndsvisning av en rapport publisert 7. september, rapporten i sin helhet er ikke tilgjengelig uten å betale for den:

På side 2 i PDF under overskriften “MARKET TRENDS & DRIVERS” finner vi følgende bulletpunkt:

Liquid Nanoclay: A Game Changing Material to Tackle Desertication Issue & Push Agricultural Output

Forhåndsvisningen viser kun 26 av de 233 selskapene som omtales i rapporten. Basert på ovenstående vil jeg tro Desert Control er én av dem.

Lenke til PDF er hentet herfra: Global Nanomaterials Strategic Markets Report 2023-2030:

Edit: Bommet jeg her? Liquid Nano Clay er kanskje ikke det samme som Liquid Natural Clay? :flushed: Men forrige artikkel fra Times of India jeg postet ovenfor, der kaller de det jo for Liquid Nano Clay og der er det med sikkerhet Desert Control de snakker om. Benyttes disse to variantene om hverandre?

Edit2: Takk til @jens59 som nedenfor bekreftet at begge deler er det samme.

1 Like

Joda, det er det samme.

1 Like

Liquid Nano Clay er den opprinnelige betegnelsen. Som ble forandret til natural for noen få år siden. Mener på at begrunnelsen var at nano ikke er helt beskrivende for størrelsen på partiklene.

1 Like

På jobbreis i Texas, mange brune golfbaner her som hadde hatt godt av litt LNC😎

1 Like

Fordi?