Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Her finner man nok mye av motivasjonen for å trappe ned engasjementet som styremedlem i DC og få realisert tilhørende aksjeverdier

1 Like

Selvom du bytter jobb så er det litt suspekt at han plutselig ikke har troen på DC lenger.
Kanskje han vet noe ikke menigmann vet.
Uansett så har jeg tro på at OKS snart ror iland en kontrakt.

Handler ikke akkurat om å bytte jobb, men starte et helt nytt selskap. Som er drivkraften til Johansen; grundervirksomhet, hvor han gjerne bruker 3-5 år på å få virksomheten til å stå på egne føtter før han tar fatt på nye utfordringer. Brage har vært med på å starte Spectrum Blue, Baseline Energy, Desert Control, Heimdall Power og Zaptec. Og har uttalt at han bevisst velger å sitte med aksjer i selskaper hvor han selv har en aktiv rolle. Sier seg selv at det er kapitalkrevende å starte noe helt fra scratch.

Ja har ingen problem med å skjønne det,og valgene han tar,bare tenker for meg selv at hvis jeg hadde vært i samme situasjon og med de samme midler han har så hadde jeg beholdt en post i DC hvis jeg hadde hatt så stor tro på det,husk at han kjenner dette selskapet bedre enn de fleste,husk det finnes ingen gratis lunsj,men dette er bare mine tanker,jeg ville aldri solgt noe som jeg trodde kunne bli gull i løpet av rimelig kort tid,selvom jeg hadde startet ett nytt selskap. Hvordan går det an å ikke ha tro på ett selskap som DC i disse tider og utfordringer som verden står ovenfor? Men det er klart at når Ronaldo får 2 milliarder får å flytte litt sydover for å spille fotball som ingen i den vestlige verden får se så man kunne spørre seg ,hvorfor er dette viktig?Jeg er enig med deg Aaaleby og vet hvor lenge du har sittet her og at du er en "true survivor"Jeg hadde en post her på 7 sifferfor 2 år siden og syntes dette så ut til å bli det nye google.Men verden er skrudd sammen slik at de tingene som du og jeg setter pris på ikke skjer før det er forsent.What is the
point???

1 Like

Topp 50 sitter musestille, med noen ytterst få unntak, og at Brage Johansen vet mer enn andre, er vel heller tvilsomt. Han har vel heller ikke tømt seg helt for aksjer?

Brage svømmer ikke akkurat i penger. Cofounder av Zaptec som per i dag er verdt flere milliarder kroner, men har aldri hatt særlig med aksjer. Åpenbart at det var nødvendig å realisere verdier i DC for å kunne ta ny sats i et nytt selskap. Skal også sies at ingen vet om planen er å selge rubbel og bit.

Det er nettopp dét som skremmer/bekymrer meg. Kommer han til å selge resten eller ikke, det er en usikkerhet jeg har basert på det som er blitt postet her om hans tidligere store salgsordre som ikke har gått gjennom, en usikkerhet som jeg ikke liker å sitte med.

Bull hvis han beholder en del
Helt ulogisk å kvitte seg med mye mer på 7 og lavere hvis han har tro på suksess

Er vel ikke så mye å bekymre seg over… han har vel ikke så mange 100.000 aksjer igjen nå… fant han ikke på lista…

Ja, fant han på topp 50 nå. Ca 700 k igjen.

Jeg sjekket nå. Han står fortrsatt med over 720k aksjer på firmaet Beyond Centauri AS: Investor — Desert Control - Nummer 17 på topp 20.

Men han har ikke solgt noen på et par uker…

Ja. Men det er de salgspostene som ble opplyst om på tråden her tidligere som aldri gikk gjennom, som gjør meg usikker på om han skal selge mer. Si fra om jeg skal lete opp det jeg sikter etter, men regner med de fleste husker hva jeg prater om. Men mulig han ikke vil selge lavere enn kurs ca. pluss/minus 10 kr-området? Som sagt, det er usikkerheten dette gir meg jeg ikke liker. Men sånn er jo børs. :slight_smile:

Som du kan se av posten fra undertegnede er Brage ca 100k solgte aksjer unna å ha realisert tilsvarende verdier som ved de foregående nedsalgene. Ingen vet om alt skal ut. Men har en mistanke om at han neppe hadde valgt den fremgangsmåten dersom han skulle kvitte seg med nærmere 1 mill aksjer. Gjenstår dog å se.

2 Likes

Utforbakke i dag også…

Får gjør opp status når Deka er helt ute. Fortsatt salgspress etter dette og det negative momentumet har befestet seg mer enn man i utgangspunktet skulle tro.

Og på feks 3 kr skal man fortsatt ta det fullstendig med ro og bare vente på Limoneira kontrakten som enkelte her inne mener omtrent er i boks

På 3 kr, harvi en mcap på litt over 120 mill. Der tror vel selv ikke du på, Bingo?

Aner ikke, virker helt bunnløs om dagen, kursen