Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

"Dersom jeg hadde hatt aksjer, hadde jeg dumpet alt jeg kunne over emisjonskurs. Det er jo gratis penger på gata. Så kjøper man tilbake med tegningsretter. "

Får man melding om rep-emi? Og når sånn ca? (de 2 22…)

Ja, men kommer ikke før etter GF 13 okt, det kommer mer info, så man kan bare slappe av:)

1 Like

Hva er det du ikke forstår i det du siterer meg på? Dersom jeg hadde hatt aksjer før emisjonen og solgt dem i dag, hadde jeg fortsatt fått tegningsretter. Det hadde ikke gjort så mye for meg dersom jeg ikke hadde fått like mange aksjer som jeg hadde før. Videre hadde jeg ikke ønsket å sitte med aksjene og risikere at kursen går under emisjonskurs. Dette har å gjøre med hvilke risikoer jeg er villig til å ta. Men det er likegyldig, for jeg hadde ikke aksjer før emisjonen. Allikevel fortsetter enkelte her å terpe på meg med nye reply som krever svar.

1 Like

Litt på siden av det dere diskuterer så tror jeg ikke DSRT er aksjen for deg om 10% ned er uakseptabel risiko :sweat_smile: Dette greiene her er en berg og dalbane uten like, der ting går til helvetet eller himmels om man har litt perspektiv på investeringen.

Edit: ikke noe «terping» her, kun de beste hensikter.

4 Likes

Slutter dere å terpe på meg hvis jeg deler denne shorten fra YouTube? Den ble publisert i går av UpLink som er YouTube-kanalen til World Economic Forum:

Nå sier jeg meg ferdig med denne tråden. Blir det mer terping på meg nå, så setter jeg hele tråden til “Ignorert”.

4 Likes

Huffda for en trussel. Du vil nok bli dypt savnet😂

Litt realitetsorientering er på sin plass. Woods End Laboratories har intet å gjøre med Woods End Interests LLC. Woods End Road, New Canaan Ct 06840 er bostedsadressen til James Edward Thomas, vårt nye styremedlem. Og derav navnet på investeringsselskapet. Betydelig erfaring som investor og styrerepresentant, men ingen industriell aktør.

8 Likes

Opps. Så feil kan man ta. Lett å bli forvirret av dette. Men bra du fikk klarnet opp i det her, takker.

2 Likes

Dette er vel en aksje som rir folk som et 'mareritt". Mange sitter med tap. Hold dere unna om du/dere ikke har råd til og ta et evnt tap. De riktige spørsmålene er ikke kommet enda.

Det kan bli himmel eller h…

Tror neppe kursen kommer tilbake der den var under pandemien.

DC har brukt økonomien i selskapet som fulle sjømenn, annsettelser av toppfolk som har gått fra gode stillinger i andre selskap. Disse er ute nå. Tviler på at de er fornøyde med ledelsen.

Jeg tror neppe USA løser de vekstøkonomiske utfordringer som selskapet står ovenfor/trenger de neste årene for og slå gjennom. Da må i såfall de virkelige kanonene komme på banen.

Det vil komme flere emisjoner.

Å hente inn 60-80 mill i nok en emisjon er ikke særlig mye… om en tenker ekspo. vekst

DC gikk fra start-up til scale-up og ansatte i denne overgangen top notch personell i flere nøkkelroller. Som kan virke bortkastet sett i etterpåklokskapens lys, men hva vet vi egentlig? Selskapet har gjort kvantesprang mtp R&D og effektivisering av påføringsprosessen. Her har flere av de avgåtte vært involvert. USA har vært en suksesshistorie fra start til slutt. Som var Granfelt sitt ansvarsområde.

Den ene store feilen har vært en nærmest naivistisk tilnærming til UAE, hvor selskapet umulig kan ha gjort hjemmeleksen. Samtidig som de har feilet fullstendig med å realitetsorientere markedet underveis. Følgeskadene etter dette tvang fram behov for betydelige kostnadsreduksjoner. Hvor OKS & co har vist at de er villige til å ta drastiske grep heller enn å leke struts. Som er positivt. Sett med mine øyne. Veien blir til mens man går og etterpåklokskap er som vi alle vet den mest eksakte vitenskap. Av en grunn.

Like synd som alltid at begrunnelsen mangler. Som gjør påstanden hul og nærmest meningsløs. I Yuma alene er det 25 000 acres med dyrket ørkensand. Det er selskapet selv som begrenser antall pilotprosjekter. For å kunne håndtere mengden på en optimal måte. Hva mener du at er til hinder for å bli cash positive iløpet av 2025?

Selskapet har 156 mill i aksjekapital og ikke en krone i gjeld. Lite er det hvert fall ikke, selv om du mener at det ikke er særlig mye. Og setter selskapet i en solid posisjon. Vel og merke om de lykkes med å hanke inn større prosjekter. Om ikke er ikke selskapet liv laget. Åpenbart.

3 Likes

Det du mangler i konstruktivtet, tar du igjen for i svartmaling.
Forventer bedre innlegg og bidrag fra en som har fulgt med i lang tid.
Tråden fortjener bedre.

3 Likes

Hvor har de 156 mill fra? Optimistene? Anntagelig ja…

Selskapet er liv laga om de kommer gjennom nåløyet, selvsagt. Pointet er om de kommer dit. Det vet du?

Topnotch pesonell? Som selskap har de plukket rett, men bommet! Skal vi bli straffet? Ja som aksjonær blir du det!!

Hva gikk galt. Anntagelig UAE sin feil? Eller for stor tro på at UAE vil bite på?.. til slutt så tror jeg det… men vi vil trenge mer peng…

Selvasagt håper jeg de kommer gjennom. Jeg har mye aksjer.

Hayen er alltid enig uten kommentar. Hva er begrunnelsen din for at dette går bra?

1 Like

Null problem å delta på en konstruktiv diskusjon. Ingen er feilfri, heller ikke DC

Men inngangen din var alt annet enn balansert eller begrunnet. Meningsløst å diskutere når utgangspunktet ditt er en tydelig agenda om svartmaling.

Hvor har du svartmaling fra??

Jeg ser ikke annet enn realiteter… Jeg har aksjer selv og ser at selskapet har bommet, gjør du? Eller mener du at de gjort rett? Håper du er ærlig i ditt svar. Mange nye de siste årene…

Jeg liker selskapet og ser flere muligheter fordi ideen er god. Men mange feil i oppbygging.

Jeg solgte før jul 2022 og kjøpte inn igjen 2023. Og anntagelig kjøper jeg flere!

1 Like

@silver1

Venter fortsatt på svar.

PS; UAE er for meg revnende likegyldig. Foruten en påminnelse om at OKS & co ikke er ufeilbarlig. På noen som helst måte. Regionen fremover er for meg død. Inntil man får se tellende resultater. Det er USA som vil make it or break it. Hvor progresjonen er uomtvistelig. Og da bør man nesten kunne argumentere. For sitt syn. Om man mener at forretningsmodellen er dødfødt. Ikke bare komme med ubegrunnede påstander.

Hvor er ubegrunnende? Hvorfor er UAE likegyldig? Det kan komme mye ut i fra denne region om ting blir gjort rett?

USA er fremgangsrik… Men har du tellende res? De kommer kanskje… Jeg er håpefull.

Kursen er hvor du hvil ha den?

Er ditt fokus totalt endret? UAE er tapt?

OM OKS tar alle avgjørelser bir blir jeg skeptisk om det er det du mener…

Du tyner tålmodighetsstrikken bra mye. Sitatet under er ditt eget. DC har som målsetning å bli cash positive iløpet av 2025.

Ubegrunnet er å påstå at USA neppe løser de vekstøkonomiske utfordringer som selskapet står ovenfor uten å begrunne hvorfor du mener at verdens største matprodusent ikke er et marked stort nok til å gi tilstrekkelig med klingende mynt i kassen.

Uttalte sommeren 2022 at inntekter av betydning først vil komme i 2024. Forventet riktignok at UAE skulle ta sin skjerv av dette, men tålmodighetskrem har vært smurt på i tjukt nok lag til å vente på dette. At selskapet skal komme i en posisjon hvor de kan omgjøre potensial til faktisk fortjeneste. Løpende kurs er i den settingen irrelevant. Utover at det har gitt meg lærdom i at det ikke nytter å ha ok koll på tingenes tilstand om markedet har forventet vesentlig mer. For da blir man straffet nådeløst. På kort sikt.

På lengre sikt derimot vil kursen selvsagt ha betydning. Og den vil befinne seg på et helt annet nivå gitt at egne vurderinger viser seg å stemme overens med virkeligheten. Som er en løpende vurdering. Hvor man hele veien må være villig til å cut the losses om noe betydningsfullt skulle forandre seg.

UAE er et wild guess, hvor man pdd har null konkret å forholde seg til. Derav tapt inntil det motsatte er bevist.

Har jeg aldri vært i nærheten av å påstå.

1 Like

Meget godt svar Aaleby. Takk, godt noen tar mye ansvar!

Jo flere spørsmål besvart jo tryggere blir vi. Du bidrar relevant og godt!

Håper flere vil delta med relevante spørsmål og svar.

«Løpende kurs er irrelevant». Nei den er ikke det. Aksjekurs gjenspeiler fundamental utvikling, meninger, forventninger, fremtidsutsikter. Markedet har skjønt hvordan ståa er i selskapet for lenge siden.
En oversikt under som er relativt tydelig på at kurs betyr noe. Mange lar aksjene sine falle til 80, 85, 90 %. Lar man aksjen falle til 90 % trenger man 900 % for å gå i 0.

1 Like