Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Famous last Word, håper du får rett, en bedre investering under 7,- i dag med penger på bok og en større aktør inn.

Hvis ikke får vi som er inne emiaksjer i rep emien (ex dato i dag), så ja, no stress uansett :slightly_smiling_face:

Synes dette virker bra.
Noen med kontroll på tallene som har en formening om hvor lenge ny og eksisterende kapital holder med dagens cash burn? Kan jo fortsatt drøye litt med større avtaler.

1 Like

Det er tydeligvis mange uerfarne på børs for tiden. 8200 aksjer til kjøp på 7,60. Nesten så jeg synes synd på dem, men det er jo deres egen skyld som driver med noe de ikke har forstand på.

Du som er såpass ekspert burde vite at ordrebildet like før åpning ofte ser helt rart ut

Jeg tror ikke markedet har fått med seg hvilken aktør desert har fått inn på eier siden og i styret enda. Det er nå det starter.

2 Likes

Jeg er ikke ekspert. Den åpnet på 7,10. Det var også drøyt synes jeg. Dersom jeg hadde hatt aksjer, hadde jeg dumpet alt jeg kunne over emisjonskurs. Det er jo gratis penger på gata. Så kjøper man tilbake med tegningsretter. Edit: Og, blir det ikke noen repemi, så er jo årsaken at kursen er under emisjonskurs, og da kan man uansett kjøpe tilbake lavere i markedet.

Hvor mange tegningsretter får man da? Og hva om man ikke vil bli utvannet?

Med forbehold om regnefeil; Antall aksjer i rep.epi (2 222 222) utgjør rundt 4,24 % av antall utestående aksjer etter emisjonen (52 326 789). Lykke til med strategien din, nojoy.

Trenger ingen strategi, eide ingen aksjer før emisjonen. Edit: Men for all del, kanskje det blir litt vakuum. Det er ikke noe jeg liker å ta risiko på, så jeg holder meg ute foreløpig.

Kult. Da takker heller jeg for at du deler av din uendelige visdom med resten av oss.

Jeg sier ikke at det er fornuftig, men jeg ser heller ikke hvorfor det er drøyt at en aksje åpner 5% over tegningskurs i en emisjon der vi får en sterk, industriell aktør inn på eiersiden i ett selskap som går en usedvanlig spennende tid i møte. Man får ikke forsvart andelen sin i rep.emien, og det er heller ikke gitt at du får kjøpt aksjer til emisjonskurs eller lavere.

5 Likes

“Uendelige visdom”? Jøss. Jeg har jo allerede sagt at jeg ikke er ekspert. Det må være lov til å dele sine tanker om hvordan man ser på dette?

1 Like

Blir nok noe høyere, for antar du må ta utgangspunkt i aksjer før emi.
Dessuten får mange av de store ikke delta i repemi siden de har fått tilbud i emien igår.
Likevel blir nok ikke tallet veldig høyt. Kanskje vi kan tegne for 10-15 % av eksisterende antall.

For øvrig - spennende å få inn Woods på eiersiden. Vi bør grave litt i deres virksomhet og ambisjoner.

1 Like

Ja, selvfølgelig. Syns bare man skal være forsiktig med å kalle folk uerfarne. Beklager om jeg var ufin.

Jeg har ikke kalt noen navngitte uerfarne. Jeg kalte oppføringene i ordreboken på 7,60 på kjøp som uerfarne. Det var slik jeg oppfattet det. Jeg har verken uendelig visdom, og er heller ikke noen ekspert. Give me a break.

Takk for rettelsen. Da er vi på 5,25% av utestående aksjer før rep. emi (42 326 789). 10-15% er kanskje et ok anslag for de som faktisk gidder benytte seg av tegningsrettene.

1 Like

Med nyhetene som kom i går viser dagen i dag at det ikke er en typisk dagen derpå…I det store og det hele har jeg full forståelse for at en del synes det er lurt å kjøpe DSRT på 7 tallet :slight_smile:

2 Likes

Blir spennende å lese analysene til Arctic og Pareto som kommer etter hvert, for nok høre litt mer om den nye Amerikanske aktøren da.

Ex-Dato er i dag. Du får ikke kjøpt nye aksjer med tilhørende tegningsretter. Og rettene blir ikke notert og kan ikke omsettes.

Det er jeg fullstendig klar over, og jeg har verken skrevet noe annet og ei heller gitt inntrykk av noe annet.