Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes
5 Likes

Har fjernet noen innlegg her. Når man ser det man mener er upassende innlegg er løsningen å flagge de og la moderatorene vurdere det, ikke å starte en krangel. :slight_smile:

12 Likes

5 Likes

Ingenting er som fornøyde ansatte:)

1 Like

Det synes ikke som om selgerne er særlig tilbøyelige til å gå lavere i pris vesentlig mer enn dette. Nå ser det ut til at vi må håpe på en god nyhet fra USA eller UAE som kan tenne en liten gnist i håpet igjen. Det kan være et økonomisk insitament i horisonten for innsidere i selskapet og for den amerikanske investoren som tok i emisjonen.

Mulig jeg kommer med gammelt nytt, men dette er nok årsaken til at OKS var i Abu Dhabi:

https://www.cop28.com/en/news/2023/09/priorities-for-investment-and-scaling

image

Kanskje knyttet til dette punktet:
" * Training to promote rainwater harvesting techniques to help reduce land degradation, increase crop yields, and combat desertification."

4 Likes

Og mye mulig grunnen til at dette ble spesifisert:

2 Likes

Godt nytt for Desert Control at oljeprisen faller. Da faller fort inflasjonen, og det kan også antyde at vi nærmer oss toppen av rentenivået. I tillegg vil transportkostnadene bli redusert.

Fortsatt mange aksjer til salgs rundt 7 blank

Mange? Det har blitt omsatt 55k aksjer, og ligger 14k på salg nå. Det er ingenting. Men det mangler kjøpere, tenker neste nyhet avgjør kursens retning fra 6-7 nivået.

Er det disse Griffin Farms Desert har pilot med?

Mange ja, alt er relativt omsetningen

Så da er det omsetningen du bør irritere deg over, ikke mengde aksjer?.

Kursen har faktisk falt med hele 84% fra topp. Den kan selvsagt fortsette å falle, men på et tidspunkt må selgerne være tilfredse. Kursfallet har hovedsakelig skjedd på grunn av manglende fremgang i UAE og negative makroøkonomiske faktorer.

Det faktum at handelsaktiviteten har avtatt, antyder at selgerne synes prisen er for lav og kjøperne er avventende. Hvis kursen skulle stupe under 6 kroner med høy omsetning, er det sannsynligvis på grunn av fundamentale utfordringer. Derfor mener jeg at dette kan være en gunstig inngangsmulighet, spesielt med en stop-loss ordre satt like under 6 kroner. Imidlertid er det alltid en viss usikkerhet, så får vi avvente resultatene fra pilotprosjektene for å finne veien videre.

Kanskje @Nocturne kan gjøre en teknisk analyse? Ser ut for meg at vi har en større dobbeltbunn med HL 6,58 og 6,78 og en mulig mindre dobbeltbunn med HL om den holder dette nivået på 6,78 og 6,93 halslinje på 8,10 som må brytes for å bekrefte dobbeltbunnen?

1 Like

Irriterer meg ikke over noe som helst (ferdig med det). Det var kun en konstatering fra min side

1 Like

Ligger en artikkel om desert der også, men bak betalingsmur.

Fin statement fra rett kilde.

3 Likes

Ser jeg fikk et spørsmålstegn her, jeg tenkte på han Mohamed, det ser ut som han er en med litt innflytelse, en ledende skikkelse innen relevant bransje i Dubai, i og med at han har en stilling i COP28, Expo city Dubai. Ser han også har jobbet til dsrt. Så en fin link og en relevant mann å få anerkjennelse fra.

Når en person i en slik posisjon uttaler noe positivt om en organisasjon eller selskap som Desert Control, kan det indikere at selskapets arbeid og omdømme blir anerkjent og respektert av viktige interessenter i regionen, noe som kan være positivt for selskapets omdømme og forretningsmuligheter.

For Desert Control kan dette utsagnet representere en anerkjennelse av deres innsats for å bygge et kompetent team i UAE, noe som kan være viktig for å lykkes med deres arbeid innen bærekraft og bekjempelse av ørkenspredning i regionen. Det antyder også at selskapet har fokus på å ha riktig kompetanse for å oppfylle sine mål og forpliktelser. Noe som jeg tror settes høyt i UAE.

Selv om jeg ikke har all informasjonen, ser det ut til at det begynner å skje interessante ting i UAE nå, spesielt med tanke på at COP28-konferansen starter i november. Også med tanke på OKS nylige Dubai besøk.

7 Likes

"The paper also said the UAE would introduce domestic policy measures to improve the country’s own water sustainability, including strengthening domestic water conservation initiatives and accelerating the implementation of the UAE Water Security Strategy 2036.

It also said the UAE would seek to harness the power of academic institutions, government agencies and water-related industries to increase research and development, accelerate innovation and facilitate the rapid deployment of promising new technologies that have the potential to address water scarcity in sustainable and affordable ways "

" The Cop28 presidency said it has pinpointed water as one of the priorities for the crucial climate talks."

4 Likes