Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Ikke mye tvil om at motivasjonen for å ta i bruk LNC bør være betydelig for aktører som i økende grad har søkelyset på seg grunnet overforbruk av vann.

3 Likes

Vet ikke helt hvilken timeframe du ser på, man kan få helt ulikt resultat om man ser på kort eller lang sikt. Jeg ser på lang sikt at vi har en dobbelbunn i emning, med en HL som du sier. Jeg følger mest med på weekly chartet og vi har ikke snudd trend her enda (HL / HH). Det er også mulig å tegne en fallende trendlinje fra toppen Januar 2022 som ikke er brutt. Volumbrudd på 8.55 vil snu trend på weekly, og samtidig bryte den fallende trendlinjen. Det er to av tingene jeg ser etter før jeg tørr å kjøpe mer :wink:

2 Likes

Som jeg har skrevet tidligere; sakte men sikkert dras kursen ned mot emusjonskursen

Samtidig fortsetter selskapet sitt arbeid, videreutvikler seg og har en sunn økonomisk posisjon. Jeg tror vi bør ta en statusoppdatering om 3-6 måneder. Dette er tiden hvor ting virkelig begynner å skje.

5 Likes

17 ganger siste 30 dager for å være helt eksakt :wink:

Kun selvmedisinering Aaleby😉

2 Likes

Jeg forstår deg godt. Det er aldri en enkel opplevelse å se verdien av aksjene falle. Personlig takler jeg slike situasjoner ved å fordype meg i all tilgjengelig informasjon om selskapet. Jeg har opplevd flere slike perioder hvor usikkerheten og tvilen presser seg på, men i de fleste tilfeller har aksjekursen kommet tilbake og styrket seg, så lenge fundamentet til selskapet er solid.

Dette fenomenet er sterkt knyttet til psykologi. Når kursen begynner å falle, kan det utløse en følelse av usikkerhet, og investorer begynner å søke etter feil i caset, noe som ofte fører til økt salg. Derfor er jeg svært oppmerksom på selskapets fundament når slike situasjoner oppstår. Hvis jeg er trygg på at det fundamentale grunnlaget er intakt, holder jeg fast ved investeringen uansett hvor turbulent markedet kan være.
Min erfaring har lært meg at situasjoner kan snu raskt og overraskende. Jeg vil selvfølgelig overvåke eventuelle fundamentale endringer nøye.

Det er så få aksjer i spill her og lav omsetning at den faller på småsalg, men det gjelder oppover også.

2 Likes

2 Likes

Her var artikkelen lagt ut.

Av en som jobber med dette:
Hovedlogoen til Claritas
Senior investeringsleder
Senior investeringsleder
Principal Claritas · Heltid
Principal Claritas · Heltid
Desember 2021 - Nå · 1 år 11 måneder
Desember 2021 - Nå · 1 år 11 måneder
São Paulo, Brasil
São Paulo, Brasil

Delta i distribusjonen av investeringsløsninger for både lokale og internasjonale markeder.
Opprettholde relasjoner med institusjonelle kunder og bedriftskunder.
Utforme investeringsløsninger i eksklusive fond.
Støtte kunder i å identifisere skreddersydde investeringsløsninger.

Det er gledelig å se interesse fra enkeltpersoner som arbeider innenfor investeringsbransjen.

7 Likes
3 Likes

)

6 Likes
4 Likes

DSRT

Jada jada, alle skal få kjøpe på sikt:)

2 Likes

Fremkommer ikke på aksjonærlister foreløpig, men Handelsbanken benyttet muligheten til å øke en god del i emisjonen. De har tydeligvis ikke mistet troa, et DNB fond har nå dumpa alt, 50k

5 Likes

4 Likes

Mangler MHI tillatelser for å selge LNC i UAE?
“Further, production under the UAE License Agreement production is dependent on the necessary permits being in place in the UAE, including registration of LNC with the UAE Ministry of Climate Change and Environment. If MHI do not obtain the permits, they will not be able to initiate operations as planned. This entails a financial risk for the Company, as MHI may not be able to generate the income from which royalties are calculated.”

1 Like

Virker som det er noen selskap som har begynt å skite i DSRT sine patenter allerede, dette er hentet fra presentasjonen ifm. emisjonen under avsnittet “1.2.4 The Company depends on protecting its proprietary technology and intellectual property rights and third parties may claim that the Company is violating their proprietary technology and intellectual property”

“The Company is aware that a third-party group having its parent entity located in India is potentially infringing its patents in Saudi Arabia,
following a shipment of LNC being held back by customs in Saudi Arabia. The relevant India company has announced on its websites that they produce and sell LNC based on license from the Company. This may indicate infringement of the Company’s Indian patent but require further investigation to be validated. The Company is also aware of two Saudi initiatives - the Green Middle East and Green Saudi Arabia - the King Salman Energy Park (SPARK) that may include the use of LNC. The Company has patent registrations in India but not in Saudia Arabia. The operation and success of the Company’s activities largely depend on the Company’s ability to protect its patents from infringement. The Company is assessing the potential infringement on a continuing basis and has implemented measures for a cease & and desist order against the relevant third party. Protecting its intellectual property rights may require that the Company pursue any breach through courts in relevant jurisdictions. Such litigation may represent significant costs for the Company and divert management attention from the Company’s operations. Should the Company be unsuccessful in protecting its intellectual property rights in India, Saudi Arabia, or in any other region where an infringement is made, this could have a material adverse effect on its operations, investments made and future profitability from operations in the region.”

The Company = Desert Control

1 Like