Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Har generelt lite info om de fleste pilotene. Basert på størrelse på åkrene/eiendommene til de ulike kundene, ser det ut som at:

  • Potensialet hos Lemonica Citrus begynner å nærme seg Limoneira (siden sistnevnte har lagt deler av områdene sine brakk).
  • Hos Five Rivers bør det være ca. samme potensiale som hos Limoneira, hvis vi kun tar med McElnahey-gården i Wellton.
  • Griffin Ranches bør ha et potensiale som er dobbelt så stort som Limoneira
  • Ellers noen golfbaner med begrenset økonomisk betydning
  • Det er mange piloter med ukjent potensiale, deriblant de siste 5 fra Q3 som vi ikke vet så mye om. Det blir også interessantå høre mer om den store vingården i California, samt støvbinding ved en flyplass på ukjent lokasjon.
15 Likes

Da har høvdingen kommet hit :white_check_mark:

14 Likes

Ålreit reklame for bruk på golfbaner :ok_hand:

2 Likes

We’re gonna do the rest of the golf course as soon as possible

Ikke tvil om at LNC funker bra!

5 Likes

Ja,ja løser et problem men får en ny utfordring.
IMG_1314

3 Likes

Hvilke deler av banen er det egentlig de sammenligner i klippet? Altså med og uten LNC. Er det der de står en periode i starten av klippet vs der de står over lengre tid den resterende delen?

Sparer 2/3 av vannforbruket
Bruker mindre tid og administrasjon på vedlikehold av gress
Bedre gresskvalitet og mer robust for slitasje

Og kunden er klar for å bruke LNC på resten av anlegget, en kunde som i utgangspunktet var skeptisk.

Er jo helt latterlig bra alt som kommer av effekt

9 Likes

Som er hvorfor TTT, men også grunnen til at det vil smelle til slutt. I første fasen må kundene overbevises (too good to be true) ved å se effekten med egne øyne, i fase 2 vil det gå gjeteord om teknologien og det selger seg selv. Forhåpentligvis med nok avanse til at det blir virkelig big business.

4 Likes

Ja, det er greenen de står på først som har fått LNC og den de står på sist som ikke har det. Da vises den første greenen i bakgrunnen, men det er ikke så lett å se.

Burde ha kostet på seg dronebilder rett ovenifra på begge greenene slik at man kunne se en side-ved-side sammenligning…

Det finnes ca 38 000 golfbaner i verden… mange i områder der vann er en mangelvare. Og i videoen er det jo mange fordeler som ramses opp, ikke bare det å spare vann og energi for å pumpe vannet (spesielt viktig om de har deiselagregat), men bedre greener, raskere gjenvekst på greener og øvrige deler av banen, bedre opplevelse for spillerene, mulighet til å ta bedre betalt…

Spørsmålet er om NLC kan bli en hygienefaktor for golfbaner… jobber de litt smart sørger de for at NLC er et krav for å få miljømerket golfbanene av golforganisasjonene i samarbeid med miljømyndigheter og miljøorganisasjoner… :slight_smile:

Hm… jeg kanskje må kjøpe de DCG aksjene jeg har tenkt på en stund… :thinking:

1 Like

Og ingen ulemper. Golfbanen er endog klar for bruk dagen derpå.

Det er akkurat det, om selskapet fortsetter å levere slike gode resultater, så er det et tipping Point før produktet selger seg selv. Dette produktet kan potensielt bli en eksklusiv form for gjødsel som selger seg selv på samme måte. Jeg har lest at gjødselbransjen ofte har marginer som varierer fra 10% til 40%. Selv om kostnaden for å produsere gjødsel generelt er lav, er volum viktig. Ved produksjon av større mengder kan man også oppleve skalaforbedringer som reduserer kostnadene.
En annen betydningsfull faktor er at kopier eller konkurrenter kan ha vanskeligheter med å matche prisen når et produkt får stor utbredelse.
Margin og volummessig kan dette sammenlignes med dagligvarer eller andre varer som blir essensielle for forbrukerne; når gjødsel og lignende produkter blir nødvendige for landbruket, vil etterspørselen opprettholdes, og høye marginer er kanskje ikke lenger nødvendig for suksess. Selskapet ser ut til å være i ferd med å virkelig komme i gang med å introdusere produktet på markedet, og det virker svært lovende. Derfor ekstremt viktig å spennende å se hvordan pilotene som høstes inn nå går. Blir make or break for selskapet og tar kunder dette videre og signerer større kontrakter, da er dette et no brainer case.

7 Likes

Jeg mener Desert tidligere i år guidet inntekter på 750m i 2025 og ebitda margin på 15%. Noen som vet om dette gjelder lenger?

Hvor mange fotballbaner finnes det?

Dette utgjør selve kjernen av caset og illustrerer det enorme potensialet som kan tenne investorenes og retails drømmer igjen.

På denne golfbanen oppnås faktisk en vannbesparelse på hele 2/3 av det vanlige forbruket, samtidig som kvaliteten på det endelige produktet er overraskende mye bedre.
Dette er uten engang å berøre temaer som knytter seg til ørkenspredning og potensialet i jordbruk. Skaleringen av denne løsningen er massiv, og med signerte kontrakter kan man begynne å regne på denne skaleringen. Derfor er inntektene og profitten fra de tidlige kontraktene i bunn og grunn mindre vesentlig. Det som faktisk betyr noe er de positive resultatene og fordelene som løsningen gir. Og om de oppmuntrende resultatene bygger opp viljen til å øke bruken av denne teknologien på større områder, og om de da inngår større og mer betydningsfulle kontrakter, har snøballen begynt å rulle.

3 Likes

Dette var jo som en kjøpsordre å anse, fantastisk for DSRT! Fordelen må jo være at andre golfanlegg ikke trenger noen pilot for å tro på LNC senere.

10 Likes

Nå er jeg enig i at man kan ha satt et gulv rundt disse nivåene, kan sikkert falle ned og under emi, men i det store hele tror jeg bunnen er her. BNP Paribas kontoen har begynt å kjøpe igjen. Sist gang stoppet de vel på 1,3mill aksjer. Økte beholdningen litt i dag når jeg så at de har begynt igjen. Ingen grunn til å tro at de stopper på 60371 aksjer, de skal garantert opp på et nytt rundt tall. Forhåpentligvis mye høyere.

1 Like

Mulig jeg hadde flaks, ligger kjøper åpent på 100 000 aksjer nå 6,9kr tror jeg, BNP Paribas som skal akkumulere?

Yara skal snakke om liquid nanoclay?

7 Likes

Takk Secundum!

Dette er jo et spennende spor.

" * What are the constraints to liquid nanoclay to turn desert into fertile lands and how can we look to overcome these?"

Jeg vet at folk i Yara systemet har hatt et godt øye til Deserts løsning over tid.
Uansett hyggelig å se at LNC blir løftet opp som et verktøy i ulike fora.

7 Likes

RNZ GROUP Også, de er big big players i Midtøsten.

Marit Ødegård er vel en link her, hun sitter i styret til desert og yara.

6 Likes

Noen som har fanget opp signaler vedr gjennomføring av repemi? Tenker det er best å bare få den unnagjort asap.
Var ingen info om det i dagens eogf

Må få godkjent prospekt først, det kan ta alt fra lang tid til kort tid, er ikke så mye hokus pokus her, så går sikkert ganske raskt.
Hadde vært morsommere om de kjørte den om 2 år på kurs på 200,- . Er en fin opsjon å ha det, så håper de drøyer lenge. Kursmessig har den null betydning, er så liten og om fundamentale utspiller seg neste tiden så vil kursen gå uansett.