Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

PICTET & CIE er DNB (156 338+84 479= 240 817)

1 Like

Ser DNB asa har solgt og kjøpt omhverandre i nesten 2 år, en trader bak den kontoen eller? Eller skaper de bare litt likviditet?

Den store til DNB låner nok regelmessig ut aksjer i korte intervaller.

Ok, uansett, I morgen begynner COP 28, der fokuset skal skifte fra fossilt til fornybart. Det vil innføres reguleringer og avgifter på fossilt, samtidig som det gis insentiver for fornybar energi. Investeringene skal rettes mot fornybare kilder, og planene skal omsettes til handling, intensjoner til konkrete avtaler.

4 Likes

Enda en grunn til at LNC bør kunne gi en edge

5 Likes

Jeg har laget en transcript fra Q3 som inkluderer hele QA sesjonen.
Har ryddet unna mye grums (uh, uhm, and and osv), men ikke tatt meg bryet til å fikse siste finpussen.

Innholdet er strukturert opp. Ingenting fjernet bortsett fra en stor mengde unødvendige muntlige lyder/ord, komma osv og rensket slik at spørsmålene i QA er slik de var ment å bli lest opp

Det er veldig mye god info, spesielt under QA ( takk til alle som stilte mange gode spørsmål)

Q3 pres transcript - ryddet.pdf (182,6 KB)

18 Likes

Charlie Munger (RIP): The big money is not in the selling and buying, its in the waiting……

7 Likes

Såvidt jeg kan se var det 2 småsparere som stod for de hodeløse salgene på tirsdag. Med til sammen ca 100k aksjer.
Ingen på topp50.

Edit
Da kjøpte jeg småpostene som lå der. «Ryddet opp»

7 Likes

Største selger var av denne typen her


Bevegelser som ikke er så lett å skjønne seg på.

I tillegg til en privatperson (35k), samt DNB-fondene (nevnt over) med 20k. Kort sagt; knapt noen som er interessert i å selge på disse nivåene. Utfordringen ligger i at man må tiltrekke seg nye kjøpere for å få opp volumet og kursen. Og da må man mye mulig vente tålmodig på nyheter fra over there.

1 Like

Fremdeles ingen repemiaksjer på konto her. Antar det gjelder flere?

Jepp, men skal uansett ikke selge, så stresser ikke med det.

1 Like

Samme her.

Vil jo påstå at Desert Control er med i kampen om noen små drypp fra denne pengesekken.

The United Arab Emirates has set up a $30 billion fund to invest in clean energy and other climate projects worldwide

Kan jo dryppe litt herifra også. Limoneira tjener fine penger.

Snart 1 år gammel artikkel?

Ligger ute i nyhetsoversikten for desember. Må i såfall ha gått meg hus forbi.

Og det var i november 22.
Greit å merke seg at han nå har kjøpt knappe 40k i repemi.

1 Like

9 Likes

Hadde en litt skuffende dialog med Younis for en tid tilbake på vegne av en perifer kontakt som har stor innflytelse i et annet land med potensielt stor nytte av LNC. Sistnevnte var på besøk i Dubai og vi sonderte muligheten for at de kunne møtes for å etablere kontakt og evt befare noen av prosjektene utenfor byen i forbindelse med hans besøk.
Dessverre var det liten fleksibilitet og begrenset nysgjerrighet fra Younis sin side til å utrede nye markedsmuligheter.

Håper han er mer dedikert enn det inntrykket han rakk å gi gjennom vår korte dialog.

3 Likes

Hørt lignende fra andre kilder også. Glad for at UAE ikke er bærebjelken, men mer eller mindre kun som en bonus å regne.

1 Like