Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Hvis du mener det nærmest ikke er grunnlag for å være noe skeptisk inntil man ser at de klarer å lande kontrakter så bekrefter det bare at her er det mange ulike syn. Jeg har snakket med flere med årevis av erfaring i markedet som synes ideen så klart ser veldig spennende ut, men de har ikke tatt sjansen på å gå inn med penger. Kanskje endrer de syn når de får bevisene inn i form av signerte kontrakter

3 Likes

Jeg kan gi mitt personlige syn og hvorfor jeg har solgt meg ut. Da jeg var inne våren 2022 så ble det sagt at kontraktene skulle komme mot slutten av 2022 og inn i 2023. Jeg fikk allerede en dårlig følelse sommeren 2022 og solgte meg ut da, og de store kontraktene har uteblitt.

Desert må bevise at de klarer å lande kontrakter før det gir en trygghet å satse her igjen. Jeg har tro på Desert, men kanskje ikke tro nok for å satse sparepengene mine igjen før det viser seg å være bærekraftig og lønnsomt, og de lander kontrakter fremover.
Men dette kan selvsagt bli en gullgruve, men det er hult umulig å spå fremtiden, så for meg er r/r for lav til å ta sjansen nå.

2 Likes

Igjen; det handler om risikovillighet. Min fascinasjon går på at eksisterende aksjonærer velger å presse ned kursen på nåværende stadie og mangelen på risikovillighet i markedet sett i lys av at man kun er en måned unna mulig markedspenetrasjon. Lar meg overhodet ikke overraske over at det finnes aktører som heller venter til man i større grad sitter med den endelige fasiten i hånden.

Takk for innspill, ja en kontrakt vil være den ultimate validering og da kan man begynne å regne på potensiale igjen. Kontrakt bekrefter at noen større tar tak i dette og snøballen kan begynne å rulle. På den andre siden, vi har aldri vært nærmere kontrakt, det er nå innhøstingen av piloter begynner er ferdig, så rart om ikke noen med litt mer risiko villighet tar sjansen før kontrakter eventuelt skrives nå. Utenom han amerikaneren da, men han har jo fått gjort en DD, mer info og sett selskapet på nært hold, så lettere da sikkert:)

Poenget er at det er ganske trygt å vente. Hvis de en dag melder om en signert kontrakt med litt størrelse så er det bare å gå inn og få med seg reisen oppover fra 10-15. Da slipper man risikoen som råder nå, for hvis de ikke skulle klare å lande kontrakter så er alle penga tapt.

  1. Approaching Breakthrough: Finally, increased scrutiny and challenges signal you’re close to a breakthrough. The toughest resistance often comes just before a major success.

Kan ikke få det matet inn med mindre teskje enn dette.

Poenget er at investorer har ulik risikovillighet. Og ja, den generelle risikovilligheten i markedet er betydelig lavere enn for noen år siden. Som er mye av forklaringen. Og mulighetene til å tjene gode penger på høyrisk er nettopp at mange kommer løpende etter når man slipper å måtte bruke lupe for å spotte mulighetsvinduet. Men igjen; sammenhengen mellom viljen til å selge kontra villigheten til å ta risiko sett i lys av mulighetsvinduet kun uker frem er fraværende. I mitt hode. Uten at det betyr noe fra eller til.

1 Like

Hva er marginene på disse avtalene som er “rett rundt hjørnet”?

Vil de trenge kapital for å oppskalere når kontrakter landes? Hvis ikke, hvorfor ikke?
Hvor mange kontrakter trengs det for å være cash positive feks? Har man noe sammenlikningsgrunnlag?

1 Like

Sitat under fra Q3 presentasjonen

Midtøsten
Fra presentasjon:

  • " Our Middle East partner in the UAE is anticipating starting some LNC projects, by the end of the year, potentially both in the UAE and Saudi Arabia.
  • "The Middle East licensed partners share an optimistic outlook for sales growth in the upcoming quarters, and several promising opportunities with large entities are progressing. "
  • " As mentioned previously, the Middle East licensed partners share and optimistic outlook for sales growth in the upcoming quarters and several promising opportunities with large entities are progressing with increasing commercial traction."

Fra QA:

  • “We also have solid anticipations and expectations for developing the business in the Middle East together with our partners.” ( om 2024 og inn i 2025)"
  • "Yeah, we definitely anticipate royalty, revenues from the partners in in 2024. we do see that there are projects coming up, that have a high likelihood of commencing already in the coming months and quarters here …we anticipate to start generating, royalty revenues, from early on in the year with a gradually growing, revenue prognosis
  • “I will refer back to my previous answer when it comes to how we see revenue development related to the different stages of projects and the anticipated development of our Middle East partners that we have, great expectations, for as well.”
  • “Are there any projects in the Middle East where the early stages are already done with a potential for large scale projects? Yes there are”

Limoneira

  • Around the end of the year, we anticipate concluding dialogues with Limoneira assessing the future scale and timing of extended LNC deployment for the Yuma Ranch. As previously communicated, the future LNC rollout for Limoneira based on the positive outcome of the pre-project is anticipated to develop in stages for the Yuma Ranch.”
    "
  • We look forward to reaching conclusions about the next steps with Limoneira in the near future.
  • "Around the end of the year, we anticipate concluding dialogues with Limoneira, assessing the future scale and timing of the extended LNC deployment for the Yuma Ranch
    "

"We anticipate starting in the new year with the potential first stage three delivery. "

9 Likes

Spørsmål:

Do you manage for a target margin investors could expect from stage three projects or corporations?

Svar:

Well, I mean it’s still early stage to, you know, start giving guidance on that, before we’ve executed any of them. We anticipate starting in the, in the new year with the potential first stage three delivery, right? Where we will be getting all the validated actuals of that into play.But I mean, we’ve historically, sort of shared some expectations of this and some , gross margin, estimations in our financial business models. We do not see any significant change from that. But I’d like to see us having executed the first couple of deliveries on stage three before we start, you know, sharing guidance on this.

5 Likes

Dette lukter det jule/nyttårskule av, noe den har uavhengig av det dundamentale, det fundamentale vil bare gi den ekstra fuel. Ser ikke bort fra at denne er over 10,- FØR kontrakter signeres Bingo.

4 Likes

Konklusjonen på signaler fra q3:

  1. Ledelsen i Desert tror sterkt på inntekter fra Midtøsten i 2024, at de kan komme veldig raskt og med økende styrke utover året
  2. Kontrakt Limoneira forventes avklart rundt pårsskiftet
  3. Leveranser/påføring av LNC forventes å starte om kort tid både i Midtøsten og USA
7 Likes

Du har nok veldig rett i dette.
Så er situasjonen den at positive momenter vil materialisere seg allerede om kort tid, og med tiltagende styrke

1 Like

Noen som har fått aksjene fra rep.emien?

Fra QA på q3:

Spørsmål:
Do you have any common arrangements with var with potential co potential customers during COP 28?

Svar:
Well, I’ve been, invited by the UAE COP 28 team that is arranging the cop 28, and also by the Expo Live team. We were part of the Expo 2020 as well, by the Expo live program for innovations for Good and the Good Place Pavilion. so I’m invited to hold some presentations there also to participate in, some panel discussions. And by Expo Live I’m asked to moderate the session bringing together couple of the expo live participants to talk about, their journeys and the progress that we’ve made and our expectations for what will happen in the aftermath of cop 28 for sustainable innovations.
So I’ll be there and I will be, of course, also working diligently to engage with stakeholders, potential clients, opportunities and influencers in the industry.

1 Like


9 Likes

Ikke lett å catche dommedag utifra salgslistene fra denne dagen. Største selger er to DNB-fond, som har solgt relativt jevnt og trutt siden april 2021 (hadde opprinnelig 1,2 mill aksjer). Er vel ikke utenkelig at de dumpet de resterende tirsdag/onsdag. Alltid en liten gåte hvorfor så lite er synlig (under 70k) på en dag med en totalomsetning på 139k.

Hvor ser du to DnB fond på listen der? Merkelig av DnB å ta 1 mill aksjer i emisjonen for så å selge under emisjonspris?

Aksjene (1,2 mill) stammer fra før IPO.

Hvem som reelt sitter på aksjene blir synlig i forkant av generalforsamlinger (for å sikre seg muligheter til å kunne stemme)

Ok, men er jo ikke noe DnB salg på den listen? Men har sett DnB har solgt over tid ja, er de ute nå? Og vet vi hvem som står bak DnB kontoen som tok i emisjonen?