Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Hadde håpet på en litt mer spenstig start på året….

Er vel bare utålmodige sjeler som tror “årsskiftet” var t.o.m. igår…

Hvor lenge gir man Dsrt før limoneira dealen har gått skeis?

Hvor lenge gir du? Tenker det får ta den tiden det tar, så får vi vente i spenning til melding kommer.

Around the end of the year, the company further anticipates concluding dialogues with Limoneira Company, assessing the future scale and timing of LNC deployment for Yuma Ranch.

Som vi ser daler kursen på lavt volum så lenge meldingen uteblir. Kan gå begge veier dette… :ghost:

Hva er logikken i at en negativ melding kommer senere enn en positiv? Merkelig utsagn.

Har ikke sagt noe om negativ melding, bare noterer meg fraværet av den positive vi gjerne skulle hatt.

Ehmm, jo. Er nettopp det du gjør. Ved å implisitt hevde at fravær av en positiv melding øker muligheten for en negativ. Venter fortsatt på en forklaring for hvorfor drøying av tid er bear.

I min verden er den åpenbar nøytral eller i beste fall svakt positiv iom at det er et lite tegn på at det er analysene som vil avgjøre om det blir en deal og ikke eksterne faktorer (ville ikke gitt mening i å dra det ut i tid i et slikt scenario).

1 Like

Dsrt har vel ikke akkurat historikk for å børsmelde “negative” meldinger. De kunne jo feks børsmeldt om utviklingen i UAE en rekke ganger før de til slutt la ned egensatsing. Dvs. at det kommer ikke nødvendigvis noen melding om at LIMN prosessen strandet. Derav hvor lang tid kan det gå før man kan anta at det har strandet uten positiv melding?

Er det for tidlig å anta dette nå 3.januar? Ja.
Er jeg alltid kritisk til dsrt? Ja, de har ikke bevist evnen til execution sålangt. Har likevel aksjer i selskapet.

3 Likes

“the company further anticipates concluding dialogues with Limoneira Company”

Selvsagt kommer det en avklarende melding.

3 Likes

Around the end of the year……det er jo en relativt rund formulering, men i min bok bør ikke det være lenger unna enn et par uker etter nyttår

Da slapp vi å vente på beskjed fra Dsrt, Limoneira melder selv på LinkedIn og IG at de i partnerskap med Dsrt skal utforske mulighetene for klima smart landbruk fremover! Kan ikke skjønne at de legger ut dette uten grunn!

15 Likes

16 Likes

Da bør det komme en børsmelding før åpning i morgen vel?

1 Like

Noe annet ville vært svært merkelig. Helt tydelig at avtalen er i boks. Blir overrasket om man snakker en totalpakke særlig over 25 mill NOK, men Limoneira er en betydelig aktør og at de går god for teknologien er massivt i seg selv. Vil markere et veiskille for caset. Vekk fra tro og håp og over til noe håndfast. Proof of concept.

6 Likes

Må huske at det har kommet til en god del flere aksjer etter dette. Kr 30 blir vel det nye 40.

1 Like

Er litt vag den posten til Limoneira. “excited to explore”

Samtidig sier de “Limoneira is here to clay it up”, så et visst volum bør/må det innebære.

1 Like

Ja kanskje det er ramp up plan som medfører lite penger inn til DSRT fortsatt. Mer skal bevises først ?

1 Like

Interessant hvordan man bruker termen partnerskap fremfor type «kunderelasjon» når de snakker om hverandre. Mulig det ikke betyr noe, men en observasjon jeg har gjort meg.

5 Likes

Han Stephen Velo som har liket Limoneira sin post på LinkedIn har en ganske interessant profil og rolle😎


3 Likes