Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Kan ikke få det mer i klartekst:)

OKS har jo nevnt det selv, at det kan bli aktuelt med samarbeid mellom dc og de “nye” leietakerne i Cadiz… men longshot, seff…

Limoneira og Desert control har sittet i langt over et år og grublet på hvordan de skal får utnyttet dette produktet best mulig så begge parter skal tjene mest mulig penger. De skriver ut en melding og nevner Desert som en partner. Er åpenbart for meg at her ligger det en nøye planlagt plan og strategi som er lagt over lang tid.

1 Like

Det er dette utdraget jeg stiler spørsmål til i forbindelse med planene til Limoneira fra siste presentasjonen.
Om de forlenger fallowing programmet.

Umulig å vite etter mitt skjønn. Som tidligere poengtert; Limoneira må basere sine strategiske planer på hva de vet der og da. Ingen signert kontrakt med DC betyr ingen mulighet til å inkludere LNC som en del av den framtidige strategien. Hvert fall offisielt utad. Og uten LNC vil ikke ørkenområdene være hensiktsmessig vs å få betalt av staten for å legge områdene brakk.

Samtidig er Limoneira avhengig (blir nevnt spesifikt i presentasjonen) av å få tilførsel av citrus fra nettopp Yuma. For å kunne tilby produkter når citrus ikke lar seg produsere i California (vinter/kulde). Så totalbildet er komplekst

2 Likes

De har en plan her, som åpenbart innkluderer desert control, men bra vi får sunne diskusjoner rundt dette og kjøpsmuligheter

3 Likes

Ville det ikke vært naturlig at Limoneira hadde utsatt sin presentasjon av strategiske planer, dersom de nå var i sluttfasen i forhandlinger med Desert?

De er i sluttforhandlinger. Så mye vet vi. Men man vet ikke det eksakte innholdet i en eventuell kontrakt. Limoneira skriver ikke “Lets clay it up” på fullstendig sviktende grunnlag. Samtidig er selskapet verdsatt til 3,5 milliarder NOK. Signaleffekten utad er nok betydelig større for DC enn for Limoneira. Og prioriteringene deretter. Antakeligvis.

1 Like

Poenget var at når Limoneira legger ned en del jobb for å informere markedet om sine strategiske planer for året, så er det rart at de ikke venter til de får med en slik vesentlig faktor som LNC, dersom det kun er snakk om kort tid før det hele er avklart. Nå blir jo den allerede presenterte planen til del misvisende om kort tid.
Nå har de derimot presentert en melding på LinkedIn som er annerledes enn det de samtidig presenterer som sin strategiske plan.

Jeg tror desert er grunnen til den strategiske planen i Yuma, jeg tror de har en plan her.

Er der forvirringen ligger. LinkedIn-posten er publisert. Investor-presentasjonen også. Og de harmoniserer ikke overhodet. Grunnen utgjør en ukjent faktor. Alt man kan komme med her og nå er forsøk på begrunnede “gjetninger”.

Man må heller ikke glemme at Limoneira ikke er bastante om sine mulige planer om å legge Yuma-arealene brakk.

Du tror ikke de har en plan her basert på desert control sin teknologi og sparing av 50% vann? Tanker om denne: Santa Paula Water Basin
• Beginning to establish market trading with 3,000 acres
Trade vann?

Man skulle tro så, men den planen går i så tilfelle på tvers av det meste som man kunne lese i investorpresentasjonen. Forståelig i så måte at det er sådd en grad av tvil.

Santa Paula er et område i Ventura/California med et jordsmonn som ikke harmoniserer med LNC. Eneste som slår meg sånn umiddelbart.

2 Likes

Enig i at investorpresentasjonen fra Limoneira ikke var veldig positiv for Desert Control.

Men samtidig skal man huske på at de kommuniserer til sine investorer. Og da er det et poeng å kommunisere at de mener de har mulighet til å få støtte for å legge brakk alle eiendommer i Yuma. Dette er jo positiv info for Limoneira-investorene. Det er en mulighet som ligger i bunn for alle eiendommene.

Og så gjenstår det å avgjøre og/eller kommunisere hvor mye de faktisk kommer til å legge brakk. Dette er nok en modning som kan foregå over flere år (tror jeg). I den prosessen håper/mener jeg LNC spiller en rolle. Håper og tror vi snart får innblikk i den prosessen.

2 Likes

Her er det så manglende/motstridende informasjon at det fundamentale kortsiktig bare blir gjetninger sånn jeg ser det. Det som er sikkert er imidlertid at veldig mange ville ut i dag. Om det også er fond/store aktører som har solgt seg ut er det et dårlig tegn i min bok, men den informasjonen sitter jeg ikke på.

1 Like

Kan anbefale webcasten fra i går, det har vært et mål over flere år å gå bort fra produksjon på eget land pga kontroll over kostnader.

https://wsw.com/webcast/icr9/register.aspx?conf=icr9&page=lmnr&url=https://wsw.com/webcast/icr9/lmnr/1616895

1 Like


God stemning på kontoret i hvert fall :blush:

1 Like

Spurte OKS om han kunne klargjøre den missvisende informasjonen mellom linkedin posten og Limoneira sin investor presentasjon. Også når det gjelder guiding av kontrakt. Fikk dette til svar.

Så videre samarbeid kan man nesten garantere som vi også så fra linkedin posten til Limoneira.
Desert og limoneira snakker sammen hele tiden, de har nok full kontroll på dette.
Kontrakt kommer nok:)

Tror mange solgt av ren frykt i dag.

10 Likes

Her var det voldsomt med spekulasjoner. Hvor brenner det :face_with_monocle:

I rumpa til de kortsiktige kontraktjagerne :sweat_smile:

1 Like