Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Jeg hadde flere spørsmål til OKS også, ubetydelige spørsmål og jeg fikk svar på det jeg lurte på, men kan ta med denne og merker meg valg av ord her. NÅR og SIGNIFIKANT.

1 Like

Det som er nytt er det langsiktige utvidelsen av fallowing program i yuma. (Opp til 25år)
Om det blir iverksatt blir det ikke blokker som frigis til nyplanting.

Som du ser over, så tror jeg desert og Limoneira har veldig god kommunikasjon på videre samarbeid og derav en linkedin post som bekrefter dette fra Limoneira for noen dager siden. Jeg ville kanskje lagt mer vekt på dette også får vi se hvordan den ferdige dealen ser ut når den kommer.

Da gikk vi fra at det var de store som lekte seg med de små, og til at det plutselig er retail investorer som selger fra samme megler. Og jeg gikk fra mobbeoffer til superhelt :joy:

1 Like

Var bare meglern som manglet nå for å gjøre sirkuset komplett, ventet på deg i hele dag. Du må jobbe raskere :joy:

3 Likes

Sveinongen, henger du med eller er du ute enda? Kontrakt snart, så må ikke bruke for lang tid:) Så kan man selge til xtrainvestor, pleier å være en god plan kjøp og selg når aktiviteten tar av der. Er en markedspuls på når sauegjengen kommer:)

60 % avkastning på mine 2 av 2 treff på trades i denne aksjen. Noen som har bedre enn 100% treff på kursmål her i tråden?

1 Like

Usikkerheten er til å ta og føle på

I’m in.
Men tror ikke alle forstår innholdet i presentasjonen/webcast som ble delt. Ja, det kan fortsatt komme kontrakt som gir et positivt signal med tanke på validering av produkter i større skala en før. Men basert på Limoneiras plan om å redusere produksjon på eget land så tror jeg kontrakt størrelsen har krympet betraktelig.

Det som kan bli interresant er om Limoneira Farm management services skal selge LNC på samme kontrakts type som i SaudiDC og Mawarid

Herlig.
Ja at det bli kontrakt og videre samarbeid kan det ikke være mye tvil om nå.
Utformingen av kontrakten og størrelsen er en annen sak, men at en større industriell aktør tar tak i dette har en mye større signal effekt ut til markedet enn størrelse på kontrakten. Da snakker jeg om farming markedet, så tenk på alle mulighetene der framover da.

Få inn nå Saudi news i miksen her også nå, OKS har vært ekstrem på likes til aktører der i det siste, og var vel guidet snarlige news der også.

Samtidig; Limoneira bekrefter at de anser Yuma som essensielt for produksjonen (tilgang til vinter-sitroner). Og total produksjon i området er begrenset. Limoneira sin plantasje i Yuma står for 32% av den totale produksjonen i Arizona. Mao; mulighetsvinduet er nok mer kompleks enn at investorpresentasjonen muliggjør en særlig klar oversikt over den rådende situasjonen

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Slik som utviklingen har blitt for DC i Saudi Arabia, UEA, og nå «muligens» i USA, så må det være bedre å få en mindre prosentvis «cut» av stort salg .(med hjelp av lokale forhandlere/Limoneira Farm Management), enn 100 % av potensielt ingenting om DC skal gjøre alt salg på egen hånd med små ressurser.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

2 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Ser du det som en mulighet at kontrakten kan bli så pass beskjeden at markedet reagerer med skuffelse i stedet for oppgang?

Vi fikk muligens en test i dag, da folk ble litt usikre om det i det hele tatt kom noe kontrakt?

Kursen har falt fra over 40, da var det forventninger, klarer ikke å se at det er så veldig mye forventninger i det hele tatt nå.

I tillegg så kan det fort komme kontrakter både fra UAE og Saudi, også kommer det et par analyser som vil skape litt mer oppmerksomhet.

Så fra dumpingkursen her så tror ikke jeg det skal mye til for at kursen legger seg i et nytt leie, i første omgang 10-15.

Men vi får se, vet jo aldri hvordan markedet vil reagere.

Det er ikke akkurat hausset opp noen storkontrakt med limoneira rundt om nå, mer avholdenhet og skepsis. Men går kursen bra på forventinger før kontrakt kan det for bli skuffelse om den kommer ut veldig dårlig.

Men for oss langsiktig så betyr en kontrakt enormt mye, da skal vi tenke skalering fremover.

Tenker det kan være en helt naturlig reaksjon om det blir utfallet ja