Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Du tenker det fra dagens kurs?
Da burde du ikke kjøpt inn igjen om du tror drt blir en liten kontrakt og kursen vil falle, ekstrem dårlig RR, du som trader litt?

Erfaringsmessig så er enhver POC (proof of concept) kontrakt en company changer og aksjer pleier å få en reprising, enten på forventning i forkant eller etter kontrakten har kommer. Og dette blir jo en FSC (full scale contract), som er enda bedre. Man går fra testfase til fullverdig operasjon.

Blir svært overrasket om markedet kommer til å bli skuffet over dette.

Kun spekulasjon, men kan det hende at “clay it up”- utsagnet er myntet på en fremtidig lisensavtale av Mawarid-typen? Og ikke har noen direkte kobling til Limoneiras egen virksomhet?

Det KAN forklare den motstridende informasjonen mellom utsagnet og Limoneiras egen investorpresentasjon…

Angående progresjon for kontrakt med Limoneira, så kan det være vel verdt å legge merke til hva OKS skriver i sitt svar til @jobbis :

“For Limoneira var vår guiding i Q3 presentasjonen at vi rundt årsskiftet forventet å konkludere dialoger med Limoneira omkring fremtidig skala og tidslinje for videre LNC utrulling for Yuma ranchen. Vi guidet ikke på at kontrakt ville meldes før årsskiftet og kommunikasjon på dette punktet da det er helt naturlig at det kan ta noe tid fra konkluderende dialoger til å avklare de nødvendige detaljer rundt evt. utrullingsplan slik at kommersielle detaljer kan spikres – i forhold til dette vil vi dele fortløpende i forhold til informasjonsplikten for børsnoterte selskaper”

1 Like

Ja, devils in the details. Vil tro limoneira la ut LinkedIn posten etter konkluderende dialog, så nå holder de på med detaljene, før signeringsdag og feiring.

3 Likes

Merker at optimismen enda ikke har tatt seg opp spesielt og alt som kan tolkes negativt blir tolket negativ, stikk motsatt fra når kursen lå i andre enden. Når til og med en POC kontrakt blir frykter solgt ned, ja da har markedet mistet det meste troen og optimismen. Mer og mer sikker på at 6-8 er bunn i aksjen her, gitt at ting går fremover, teknologien blir implementert i større skala og piloter blir gjort om til kontrakter.

2 Likes

At markede kan reagere med skuffelse om det blir en liten kontrakt? Det som var svaret mitt til Rockpus. Det så vi senest i dag og ved flere tidligere anledninger så ja, selvfølgelig vil markede kunne reagere med fallende kurs om kontrakten skuffer. Om det er noe jeg håper, seff ikke. Håper vi skal på måneferd, det er på høy tid🚀

Ingenting er foreløpig sikkert før vi har en kontrakt i boks, uavhengig av linkedin innlegg, likes å mail fra OKS

Ved en kontraktsmelding klarer jeg ikke se for meg at kursen skal noe annet enn godt opp fra 7-8 kr. Jo større jo bedre, men markedet trenger mest av alt en bekreftelse på at en større aktør faktisk inngår en kontrakt med Desert Control.

2 Likes

Poenget mitt er at det er ikke kontrakt størrelsen som er verdien av en eventuell kontrakt her, det er valideringen. Kunder og kunder er det mer enn nok av, alt for mange. Men hvordan få skalering jo man må ha POC. Og heldt av en større seriøs industriell aktør. Aksjen har blitt gruset og jeg kan ikke se et marked som kan bli skuffet. Men kommer det mange å kjøper på forventninger om større kontrakt så kan jeg se noen blir skuffet å selger. Men vi får se, sjelden POC blir solgt ned. Men man vet aldri:)

Bommet på denne. En viss party pooper, sist sett i siktet rundt kr 10, som solgte 95k på mandag. Mye mulig pøst ut både i går og i dag også. Velger å se på det som positivt. Få tømt beholdningen en gang for alle. Også at det tilsynelatende er slutt på de destruktive sperrepostene.

1 Like

Greit å få han ut før kursdrivende nyheter kommer også, gått rundt 500k akjser i går og i dag? Tror det var noe sånt. Han har over 1 mill aksjer, så kanskje 700k igjen da om han fortsetter salget.

Satt igjen med 625k aksjer etter mandagens økt, så heldigvis ikke så gale.

Åja hadde ikke mer nei. Han blir godt å få ut ja.

Apropos linkedin

5 Likes

Mulig mulig - virker jo utvilsomt å være god stemning på både kontoret og med likes på Limoneira-innlegget :blush:

Det er vel lite som tyder på at dette er aktuelt i USA pt. hvor utrullingen og pilotene tikker inn.

Noe slikt ville vel først ha kunne blitt aktuelt om satsingen i UAE viser seg å bli en større hit enn i USA tenker jeg.

Men er nok helt klart interessant å kunne koble seg på nettverket til Limoneira.

2 Likes

Markedet i USA kan heller ikke sammenlignes med UAE. Det amerikanske markedet er preget av mange potensielle kunder, i UAE handler det i betydelig større grad om å strekke seg mot det offentlige. Hvor et mellomledd med gode kontakter (Mawarid) har større sjanser for å lykkes kontra å skulle bygge opp en organisasjon helt fra scratch med blanke ark og tegnestifter.

En lisensavtale i USA ala Mawarid vil være fånyttes. Kaste bort marginer uten å oppnå noen klare fordeler.

2 Likes

Jeg så den og spurte like så godt OKS om dette da jeg hadde en dialog med han. Jeg skrev man kan jo bli lettere forvirret av postene til limoneira og henviste til den LinkedIn posten.

Dette fikk jeg til svar:
”Tror kanskje forvirringen her går på hvor stor prosentandel av total eiendom som maksimalt kan komme under fallow program om gangen og til enhver tid. Husk at fallow program ikke er noe nytt, Limoneira har som eksempel hatt deler av Yuma ranchen under slike program fra flere år tilbake. ”

Jeg tror vi burde stole på de to aktørene som nettopp skal inngå kontrakt, som sitter ved bordet og har konkludert, enn å lage våre egne slutninger av spekulasjoner. Man må kunne stole på at OKS og Limoneira har kontrol på dette, stoler man ikke på ledelsen, ja da er det bare å selge med engang. Så få vi vite mer utformingen av kontrakten når detaljene er på plass.

7 Likes

Forvirringen handler nok fort også om dette:

Og at man (forståelig nok) har lett for å ta muligheter (fra Limoneira sin side) som absoluttheter.

3 Likes

Saudi bli spennende framover, er nå de får arbeidsfolket på plass. Hørt noe mer rundt dette Sveinongen?

Venter på arbeidstillatelser👍

4 Likes