Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Da har endelig også jeg tatt en andel i dette selskapet!( Ingen kan vel beskylde meg for å ha prøvd å baisse kursen ned på dette forum for å få rimelig inngang?)
Jeg føler meg rimelig sikker på at meldingen fra Limoneira på LinkedIn sammen med den på dette forum nylig refererte melding fra OKS, tilsier snarlig signert kontrakt. Selv om den kanskje blir relativt beskjeden, er signaleffekten her det viktigste. Da vil vi jo ha positiv utvikling i både USA og Midt-Østen som gir investorer ny grunn til å regne på fremtidig potensiale!
At Desert samtidig nå er godt finansiert, er også en viktig faktor!

10 Likes

Velkommen😊

Velkommen til klubben. Det har antakeligvis aldri eksistert et bedre tidspunkt å kjøpe DSRT på enn nå.

2 Likes

Tja, mai 2021 var et bra tidspunkt…

2 Likes

I etterpåklokskapens lys var mai 2021 et fint tidspunkt å kjøpe aksjen på. Vil derimot påstå at selskapet aldri har sett bedre ut enn nå.

2 Likes

Det gikk 15k aksjer over 7,7 klokken 16:03-16:15. 141 aksjer på 7,5 klokken 16:16 og 2k på 2,33 aksjer i sluttauksjonen 16:25. her snakker vi illikviditet😅 hele omsetningen i dag ble vel kjøpt over 7,5 -7,9 også faller den til 7,33 på 2k aksjer. Fascinerende.

Det er markedets naturkraft. Fair Value.

Beyond solgte 50k på tirsdag.

Forhåpentligvis godt under 500k etter de siste to dagene. Helt ypperlig om man får den biten ut av verden før det kommer melding.

Ja, litt fristende å kontakte han og spørre om han vil selge alt i en blokk til 6,-. Ser jo ikke ut som han bryr seg om pris på måten han selger på.

1 Like

Er nok relativt tilsvarende som med tidligere CEO i Ultimovacs, Kongstun Arnesen, som på det meste hadde 105k aksjer i Ulti (verdi 14 mill i dag). Har solgt 95k av disse, halvparten til en kurs rundt kr 60. Var endog tilstede på chatten (i etterkant av å ha tredt til side) og uttalte seg svært så optimistisk mtp selskapets muligheter.

Point being; noen har så stålfokus på å skape at alt annet blir underordnet. Viktigste for slike som Johansen er gjerne å ha likviditet til å kunne utvikle nye ideer.

Johansen har vel inngang på 10 øre ellernoe, så alt er enorm gevinst for freerideren der.

Ja, jeg handler generelt aldri på aksjonærlister, hva andre gjør bryr meg fint lite, må si det er fristende å prøve å få de aksjene til en saftig rabatt.

En liten observasjon, ema20,50 og 100 har falt , trendet ned siden starten av februar 2022. Nå har de vendt oppover for første gang på 2 år og vi har fått golden cross på 50 og 100. Dette er meget bullish indikatorer på at vi går fra nedtrend til opptrend på kort,mellom og lang sikt. Nå må bare det fundamentale følge opp:)

3 Likes


Dette er spennende! Sjefen bort i USA re-poster innlegg fra Topian. Topian er som tidligere diskutert en diger satsing på vann- og matsikkerhet og mye mer. Topian og NEOM har signert flere Mou’er siste tiden. Mye tyder også på at OKS var i dialog med topian/neom under COP.

8 Likes

Ja, dette er veldig spennende, det er disse Oks har begynt å like innlegg til siste tiden. Er jo en sånn big horse signing vi drømmer om:)

2 Likes

Hvilke pilotprosjekter i USA tror dere er nærmest kontrakter, i tillegg til Limoneira?

1 Like

De to golfbanene som har etterspurt tilbud på mer LNC ref. Q3 Q&A.

2 Likes

Enig med deg. Kan også se på korreksjonen i lys av EW - vi har da fullført (i ferd med å fullføre) C-leg i en ABC korreksjon. Hvis man måler fib.extension fra absolutt bunn til nåværende bunn (forutsatt at dette er en ny, høyere bunn) så skal bølge 3 ta oss mye høyere, typ over 12 kr. Time will tell :slight_smile:

4 Likes

Av piloter vi vet ble behandlet i perioden mai-juli 2023, så har vi 2 x golfbaner, en vingård i California, grønnsaker hos Yuma Organic og et område ved en flyplass på ukjent lokasjon (combines increase of land value with desert farming and dust mitigation for airport safety). Begynner vel å se resultater på alle disse etter hvert. Sikkert flere enn dette også som jeg ikke har plukket opp.

Har nok skjedd litt på alfalfa-fronten i høst også. Denne kan potensielt gå fort videre til neste fase!

5 Likes

Five rivers cattle feeding kan og fort komme i 2024, det er 11 innhløstinger per år av alfaalfa så en vil rask se resultater fra behandling.

University of Arizona ved Robert Masson starter også alfaalfa studie i år.

7 Likes