Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Utrolig trist at jeg skuffer deg Aaleby, men min oppfatning er at du blir skuffet over alle som ikke har et syn som samsvarer med ditt eget.
Med litt tynnere skylapper ville du ha forstått at jeg er positiv til DC, men tror at det generelle børsklimaet vil bli negativt og at det blir vanskelig for DC å stå imot.

Jeg driter i din avkastning, men jeg oppfatter deg som forelsket i DC og totalt blind for andre syn. Hvis jeg skal være helt ærlig virker det som om du tror du er “Konge over denne tråden” og vokter den som en vaktbikkje mot andre tanker enn de du har.

2 Likes

Hvilket syn? Du har fortsatt til gode å komme med ett eneste synspunkt som det er mulig å forholde seg til. Påstanden om at ingen i tråden tok ditt bekymrende og spørrende innlegg alvorlig tilbake i mai viste seg å ikke stemme. Det var du som ikke gadd å følge opp diskusjonen. Utover det har du henvist til makro. Hvor du like gjerne kunne repetert budskapet i samtlige selskapsrelaterte tråder her på forumet.

Handler ikke om skylapper. Men om at du uttaler deg på et høyst merkelig grunnlag. Især iom at du ikke har vært fremmed fra å sitte i selskaper gjennom den ene stormen etter den andre. Hvor det har vært betraktelig mer enn kun makro som har herjet.

Som er hele poenget; du har ingen tanker, utover at kursen skal ned på bakgrunn av makro. Som har absolutt null selskapsrelatert verdi.

4 Likes

Jeg tar det som et positivt tegn at bjørnene begynner å involvere seg i tråder om enkeltaksjer igjen. Men de ønsker vel å følge tipset til Hegnar om å kjøpe alt som har falt 80%, så DSRT har vel ikke falt nok for dem :wink:
PAS med oppgradert kursmål 50, så er ikke bare vi på tråden her som mener denne skal opp!

5 Likes

Hvorfor skulle jeg det ? (Jeg gidder ikke å diskutere med meg selv)
Jeg valgte heller å selge.

Det har seg slik at jeg har en særlig interesse for DC. Er det lov ?
Dessuten er DC på en børs som kalles Euronext Growth som er mer volatil enn hovedindeksen. De mangler også inntekter og prises på forventede fremtidige inntekter, noe som gjør dem enda mer utsatte.

Jeg gidder ikke å forklare dette i ethvert innlegg, men det er tydelig at du ikke fatter poenget. Skyldes antagelig at du er forelsket og ikke tåler at noen kommer med bemerkninger mot din utkårede.
Som sagt driter jeg i din avkastning, men jeg ser ingen grunn til at du skal kunne nekte meg å skrive mine tanker her inne.

3 Likes

Problemet bamse er at jeg har god hukommelse og vet inderlig godt hvordan du har likt å fremstå tidligere. Handler ikke om at jeg er forelsket i en aksje, men at jeg reagerer på forskjellen på ditt nye og ditt gamle jeg. Her fra PCIB, hvor jeg sikkert kunne funnet titalls eksempler. Om ikke flere.




Screenshot_20220829-104352_Chrome


6 Likes

@bamse og @Aaleby : gidder dere «gjøre opp» på PM. Topicen dere har begynt å interesserer kun dere 2

9 Likes

Vær så snill.

1 Like

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Igjen @bamse
Jeg sliter med å se hensikten med innleggene.
Så langt lite selskapsspesifikt fra deg. Fokuset ditt ser ut til å være enten på underliggende (negative) faktorer i markedet, eller vinne en diskusjon med Aaleby (om en aksje du ikke har eierinteresser i).
Engasjementet ditt bør vel kanaliseres til andre plasser enn denne tråden.

3 Likes

Du har rett, jeg hadde ingen hensikt med det første innlegget. Det var bare en kort kommentar til den negative børsen i dag. Deretter var det å svare på angrep fra Aaleby.
Men det er greit, jeg skal forlate denne tråden for godt.
Lykke til alle

Du må gjerne bli her, men ser at spenningen allerede er veldig høy.
En fyrstikk gir lett et stort bål. Kan være greit å ha det i bakhodet før man poster.

Det er brutalt med værforandringene som nå er på alle kontinenter.
Ville være rart om ikke DCG kan vinne innpass med sin teknologi.
Sitter med en følelse om at gjennombruddet er like rundt hjørnet.
Trøsten er at det er bra omsetning i aksjen, til tross for at den minker i verdi. Og, stemningen på denne tråden til tider er aggressiv. Gikk selv inn med en takling i knehøyde før helgen. Ren affekt, godtar det røde korte jeg fikk. (Stå på Aaleby, du er kunnskapsrik og søkende til enhver tid). Har stor glede av det du legger ut. Kjør på, mat oss med saker som belyser «caset»
https://fb.watch/fc83r9Aggb/

6 Likes

Arguably, this is the first time that drought as a disaster has become planetary. In Africa, Europe, North America and Asia, nearly 300 million people are in the grip of drought.

The world loses 12 million hectares of land every year to drought and desertification, according to the UN Convention to Combat Desertification (UNCCD).

Forecasts by agencies like the International Organization for Migration show that by 2050, some 215 million people could be displaced due to drought and other climate-related factors. Two-thirds of the world population could be affected by drought by 2050.

3 Likes

Det er selvsagt lov å være superforelsket i aksjen, men en må tåle motbør, når en ser at aksjekursen bare går nedover.
På lengre sikt «kan» aksjen bli bli en lønnsom investering, men det vil bare tiden vise.

Vi er nok alle litt skuffet at det ikke har kommet mer juicy news fra UAE enda, men at de allerede snakker om kommersialisering aktivitet i USA nå i høst overrasket nå hvertfall meg! Kommersielt pre-project i USA forventet i Q3, dvs før september er omme…!

5 Likes

Motbør som i at man burde solgt på topp, at makro går mot brokete tider eller kan du vise til at det har blitt ytret faktiske faktuelle argumenter? Har ønsket motbør siden min inntreden for ett år siden. Og en tidligere aksjonær burde være en ypperlig kandidat. Men da må det omhandle selskapet og ikke alt mulig annet.

Ja, det stemmer nok bra.
… Men jeg tror det er tett knyttet mot, at vi ikke har tatt innover oss hvor utrolig opptatt OKS er av å bygge et solid fundament.

4 Likes

Egentlig ubegrunnet, selv om det kanskje er uunngåelig. OKS var klokkeklar under Q1-presentasjonen om at det ville ta tid og at man først kunne forvente aktivitet av betydning mot slutten av året. Sånn sett går alt etter planen i UAE, selv om det kan virke som det muligens har gått enda litt tråere i starten enn antatt. Som gjør det desto mer gledelig at ting går kjappere enn tidligere guidet i USA.

1 Like

Caset er jo at Sivertsen er litt unormal.
De aller aller fleste ledere for et selskap i oppstartsfasen, ville jaktet signalkontrakter, finansielle bevis på at selskapet har livets rett, grepet etter lavthengende frukter og det å komme igang kommersielt for alvor.
Det er det som er normalen. Derfor forventer man at det er litt mer fart på kontraktssiden/inntekter, selv om vi vet at Sivertsen er opptatt av skynde seg langsomt.
Sivertsen er ikke som andre. Han bryr seg ingenting om lavthengende frukt eller kontrakter som gir overskrift i DN.
Ikke nå iallfall.

Hans hode har fokus mot fantastisk vekst og utbredelse lenger fremme.

Det Sivertsen gjør, vitner egentlig om ekstremt god selvtillit på produktet, selskapet og egne ferdigheter.

At selskapet nå jobber med rendyrking av prosesser, etablerer gode rutiner, god logistikk, tydelig mandat og roller i organisasjonen, sikrer at utstyret fungerer godt og over tid osv, er noe både vi aksjonærer og verden kommer til å nyte veldig godt av.
Vi som har oppdaget caset, må bare være litt tålmodig

9 Likes

Som OKS sier; “We prefer to under-promise and over-deliver”.

Og grunnlaget for dette bygges her og nå.

5 Likes