Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

På vei for å følge opp det kommersielle?

10 Likes

Synes det viser styrke å ikke jage kontrakter uten lønnsomhet for signaleffekten også. Gjenstår å se hvor lønnsomme de small-scale prosjektene er, men bra de tenker langsiktig på prising av tjenesten allerede!

The initial commercial deliveries are in line with expectations from the company’s Q1 update. Projects are of smaller scale and not material from a financial perspective, and all projects are executed at commercial terms in-line with the company’s anticipated market price level. The company anticipates, as previously communicated, that commercial deals in the UAE will continue as planned, to be represented by smaller-scale projects in the second half as the pipeline grows and Mawarid Desert Control matures to take on increasingly larger projects throughout the year.

7 Likes

Det er for øvrig lett å like denne ang usa:

(hentet fra q2 pres. Link ligger på fb siden til Desert Control)

7 Likes

Har du link til hvor dette er henta fra?







8 Likes

Interessant dilemma:

Et innlegg som fortjener å bli lest, også her inne (fra Hegnar)

9 Likes

Old news, men kanskje enda mer høyaktuelle nå:

The combined impact of climate change, land mismanagement and unsustainable freshwater use has seen the world’s water-scarce regions increasingly degraded. This leaves their soils less able to support crops, livestock and wildlife.

5 Likes


12 Likes

Det er så fett at University of Arizona & samarbeidspartnere er klinkende klar over LNC sine egenskaper.
Ny video sluppet i går 31/8 fra nettopp Universitet.
Dr. Silvertooth snakker om ny teknologi der ute. Klart han har Desert Control bak øre m flere :wink:

13 Likes

Desert må være plassert midt i smørøyet, dagens tørke verden over og spesielt USA kan være en game changer. Har startet å lese meg gjennom tråden og sett gjennom en haug med kvartals presentasjoner, intervjuer m/mer.

Fikk en saftig bonus fra bolig salget så inntoget i aksjen nærmer seg for meg. Avventer noe ifb med makro.

Er inne for øyeblikket med en marginal lytte post :slight_smile:

Takk til dere som deler info på tråden!

10 Likes

Leverandøren i UAE av units og clustere
https://importkey.com/i/desert-control-americas-inc

5 Likes

Bra det er fortgang borte i Uniten. Ser passe dystert ut…

3 Likes

Er ugreit å hype, men en liten del i meg håper på notering i USA etter et par kontrakter der… Med dagens fokus/utfordringer kan knakke LNC ta av på Reddit…

2 Likes

Så definitivt. De har riktignok et robust jordbrukssystem i USA, hvor mindre produksjon i sørvest åpner opp for at det kan økes i andre deler av landet, men den virkelig store utfordringen er vinterproduksjonen. Hvor det kun er i det sørvestlige USA at temperaturen tillater helårsproduksjon. Bare i California har 7% av den totale jordbruksproduksjonen blitt lagt brakk så langt i år på grunn av tørken. En økning på 3% om jeg husker riktig fra i fjor. I det som er det viktigste jordbruksområdet i USA.

Og med en tvunget reduksjon i forbruk av vann på 25% til neste år, hvor jordbruket står for godt over 70% (tallet i California er 90% ifølge OKS) av all vannforbruk, så sier det seg selv at 2023 vil forverre situasjonen vesentlig. Hvor Arizona og Yuma merker konsekvensene enda mer enn California grunnet den geografiske plasseringen, hvor man risikerer at Coloradoelven nærmest tørker ut, med katastrofale følger for blant annet strømproduksjon for 40 millioner amerikanere (Hooverdammen).

Så ja, meget dystre tider…

4 Likes

https://live.euronext.com/en/node/11896083

OKS handler

2 Likes

Har vansker for å forstå hva Sivertsen ønsker å oppnå med slike pølsebod-kjøp. Hverken fugl eller fisk.

1 Like

Sende signal om hva han mener og tror?

Det er et lite tillitsvekkende signal etter min mening.

1 Like

Det var ikke mye til trua! Tullekjøp i mine øyne når han sikkert har over 1 mill aksjer fra før.