Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Tenker at det er som du skriver hverken fugl eller fisk. Tror bare at han må leve på en annen planet børsmessig og ikke forstår psykologien. OKS har også tidligere uttalt at det ikke er selskapets oppgave å pleie kursen og at de foretrekker å “under-promise and over-deliver””. Som tyder på en selvtillit som går forbi kortsiktige kursbevegelser. Dessuten er ikke akkurat kursen sønderskutt heller. Så ja, ikke godt å si hva som var intensjonen.

Jeg tror få her betviler Sivertsens tro på Desert Control. Det er fullstendig åpenbart gjennom måten han kommuniserer på og er en enorm ressurs og drivkraft for selskapet.

Det kan tenkes at disse småkjøpene handler om en viss uerfarenhet med børs og psykologien i aksjemarkedet. I realiteten tror jeg slike miniputt-transaksjoner gjør mer skade enn noe annet - selv om det sannsynligvis er ubetydelig.

Following the transaction, OKS Consulting AS holds a total of 805 000
shares in the Company.

Ganske god tru! :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 Like

805k fra før ja. La på med 1500 ( for hva? Syns skyld) :see_no_evil: Vær så snill a!

1 Like

For et kjøp​:joy::joy::joy:

Husk at OKS gjorde det eksakt samme etter at styremedlemmet lempet ut aksjer. Så det er muligens ment som et subtilt hint, uten at jeg skal prøve å dekode noe som helst.

Bare på TI der innsidekjøp er negativt :brain:

11 Likes

Bare på TI der innsidekjøp er negativt :brain:

Hadde du fulgt det litt tettere enn å slenge ut et dustete innspill skulle jeg tatt det seriøst.

Dustete? Jeg bare forstår ikke at det er negativt at CEO kjøper litt aksjer. Da er det vel noe unikt med DC, da, som gjør det til en negativ hendelse.

3 Likes

Du får bla deg litt tilbake i tråden å se når disse kjøpene ble handlet.

Er det feil nå da, om gutten har lyst på pølse. Så må han få det vettu…

1 Like

Problemet med innsidekjøp er at “vi” gjerne tenker som noen nerder, som nærmest forventer at innsidere er like inne i gamet som hver og en av oss her inne. I Pexip, som et eksempel, har det ramlet inn med innsidekjøp over lang tid, mens kursen bare har fortsatt sørover. Som forteller at gutta krutt, som har kjøpt aksjer for millioner av kroner, har troen på selskapet, men absolutt null peiling på om rådende kurs er/var billig eller dyrt.

Og tilsvarende for OKS, som har aksjer for 20 mill kr, som kanskje oppleves som mer enn nok, men ønsker samtidig (muligens) å signalisere tro på selskapets muligheter på kort og lengre sikt ved å kjøpe noen som symbolske aksjer. Fullstendig intetanende om at dette vil nærmest kunne bli tolket negativt. Hvertfall blant noen.

Doomed if you do, doomed if you dont.

4 Likes

Jeg tenker at OKS i utgangspunktet er komfortabel med det antallet aksjer han eier i Desert. Han har kanskje heller ikke så store mengder ledig kapital for tiden. Men han forstår jo at dagens lave aksjekurs gjenspeiler en del pessimisme. Da blir dette hans måte å kommunisere til markedet at aksjen er nå billig, men “jeg er dessverre ikke i posisjon nå til å fortelle hvorfor”.
Det blir da noe ganske annet enn når man forsøker å blåse opp kursen fordi man planlegger emisjon! Problemet er at OKS er kanskje litt naiv når han ikke skjønner at slike små innsidekjøp kan misforstås .

2 Likes

Blir noen uker til noen meldinger da

Akkurat det har vært åpenbart hele veien iom at det kun er guidet mindre kontrakter, som ikke blir børsmeldt.

DC skrev i 2020/21 at de så for seg inntekt på 800mill i 2025 og eksponentiell vekst.

Hvis man gjør det enkelt og regner bakover burde det ikke være så hoppende galt å anslå :

2025 = 800 mill
2024 = 400 mill
2023 = 200 mill
2022 = 100 mill

Noen som har en formening om hvordan de ligger an i forhold til «skjema» ?

1 Like

DCG har vært ærlige på at de har valgt en modell, med Mawarid Desert Control, hvor inntektsbiten vil gå tregere i starten enn opprinnelig planlagt. Hvor gevinsten vil komme over tid. Og at de ligger etter skjema er sånn sett rimelig tydelig. Kursen hadde nok også vært av et helt annet kaliber om det hadde tikket inn nok kontrakter allerede i år til å forsvare en nisifret omsetning.

2 Likes

Det som er helt tydelig er at du i hvert fall ikke har forstått matematikk og eksponentiell vekst.

1 Like

8 Likes

Kan også nevnes at det kan virke som Michael Davidson har gjort sitt.

1 Like