Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Tenk hva vedkommende potensielt kunne spart med LNC i vanningssystemet sitt :grapes:

Ny teknologi blir viktigere!

For å kunne tåle klimaendringene bedre, har familien investert rundt én million euro, i overkant av ti millioner kroner, i et nytt vanningssystem. Da bruker de om lag 50 prosent mindre vann, og tørken påvirker dem ikke like mye.

4 Likes

Strengt tatt vet man ikke om LNC kan ha stor eller nær null effekt før jorden/sanden er analysert

2 Likes

Derav potensielt :wink:

Her også fra Tyskland. Når jeg ser slik sandete /uttørket jordsmonn tenker jeg at LNC med korrekte blandingsforhold kan sikte seg inn mot det europeiske markedet etterhvert? Forøvrig gode poenger i beskrivelsene og kommentarfeltet på posten hennes. Ting blir ikke bedre, grunnvannet krymper generelt, og vi lukker øynene.

2 Likes

“Når det regner på presten, så drypper det på klokkeren…”

Absolutt lov å håpe at man lykkes med å spille inn LNC som en av flere vannbesparende teknologier. Som kan nyte godt av betydelige statlige midler.

4 Likes


no.uis_inspera_79027917_50081575.pdf (580,0 KB)

6 Likes

(…)

1 Like


4 Likes

3 Likes

Litt om hvordan de løser ørken spredning i Kina.
Imponerende, med hva de har gjort uten LNC.
Tenk hva de kan få til med LNC.
Gir litt perspektiver på hva potensialet er ellers på kloden.

1 Like

Noen som vet hvem som ligger bak den JP Morgan Chase kontoen som har økt med ca 200k i september?

Ser ut som estimatene fortsatt ligger såpass høyt i TW sin financials

1 Like

Fra XI:

8 Likes

Colorado River.
Fra Q2 rapporten så ligger de foran skjemaet i Arizona.
Lett å forstå når en ser denne reportasjen.
Her blir det kamp om vannet, og DCG sitter midt smørøyet.
Ellers:
Makro bildet ser forferdelig ut. Ikke lett å være aksjonær i disse tider.
https://fb.watch/fo0xRf00fM/

1 Like

Dette var egentlig et svar på posten over (som nå er slettet). Pga. Forsinkelser i listene vises kjøpet på 1500 aksjer som OKS gjorde 2. september først i dag.

Anbefaler alle å se videoen som ble lagt ut av Amarenco Group tidligere idag på LinkedIn. Det lukter DCG lang vei i tillegg til sikkert andre løsninger også. Jeg har tidligere skrevet om Amarenco her inne, og dette er setter ekstra fyr etter min mening!

7 Likes

Denne?

2 Likes

Noen har iallfall likt videoen

8 Likes

Og som Secundum tidligere har nevnt; CEO i Amarenco Group har helt tydelig en kobling til Desert Control

9 Likes

OKS i godt selskap:

6 Likes