Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Mye mulig at det bare er Deka som durer på. Fondet satt/sitter med betydelig mer i Kalera (10 mill aksjer) og i Quantafuel (7 mill aksjer) og er sånn sett ikke særlig tungt inne i Desert. Selv om de nærmer seg samme eierandel (3% i DSRT, 4,25% i Quanta, 5% i Kalera).

Lov å håpe at Desert Control vil kunne nyttiggjøre seg av noen av insentivene

6 Likes

Verdt å tenke over (hva annet enn LNC kan potensielt frigjøre store områder til jordbruksareal og/eller hindre degradering av eksisterende jordsmonn)

1 Like

Dere DC aksjonærer bør se Søndagsrevyen nå kl.19 om tørke i California.
(Jeg er ute fortsatt pga makro generelt, men følger med)

8 Likes

Utrolig deprimerende at DCG aksjonærene ser ut til å ikke forstå at TT lenger tid enn forventet.

DSRT sa i Q2 at de merker et stort press fra bønder i USA, og at kommersialiseringen skjer raskere enn ventet. Anbefaler å se Q-presentasjonen med spørsmål og svar. De forventer pilot-prosjekter på kommersielle vilkår i q3-22 og full kommersialisering fra q2-23 i USA. Viser til side 11 her: https://static1.squarespace.com/static/595955913a041144867e8268/t/630cc68f6e32b033d81f4bf0/1661781655312/DC_Q2_Company+Update+Presentation.pdf

Krysser for øvrig fingrene for at seigpiningen fra Falnes og Strawberry er ferdig snart…

2 Likes

Noen som på død og liv skal ut i dag?

I kombinasjon med mangel på kjøpere. Tipper at Deka ga seg med kjøpeiveren når de nådde 1.4 mill aksjer, som er tilsvarende ATH fra i fjor. Lar meg fascinere over at de som er ivrig på salgsknappen nå ikke bare var hissigere på grøten litt tidligere, når nevnte Deka plukket opp nærmest alt. Menmen. Hver sin lyst.

1 Like

Tipper det er mye panikksalg nå. Kan få en fin bounce snart tror jeg.

2 Likes

Plukker på 20,20 :partying_face:

5 Likes

Fylles på på 21!

Har ellers nylig fullført en ferie-roadtrip i vestre USA (AKA sondert markedet :wink:).

Ikke så mye revolusjonerende å melde, men det er veldig lett å se at dette kan bli et stort marked. I tillegg til den langvarige tørken, hadde de i måneden vi var der hetebølge og alltid temperaturer mellom 30-40 grader. Samtlige vannmagasinener vi passerte var heftig nedtappet, og over alt var det oppfordringer om vannbesparelser.

De har tydeligvis også startet rasjonering av vann til private, og tilsynelatende er det heftig dialog om vannbruken til jordbruket.

Stadig overbevist om at dette er en rakett som vil ta av!

5 Likes

Det er altså en helt sinnsyk agriculture pakke Biden-Harris administration kommer med. Har bare fått skumlest kjapt gjennom for å prøve å finne noe rundt Desert Control.
Her er det bare å slå seg løs!!

10 Likes

Lagt ut i dag:

Når man skyter fra hoften, bommer og får en opplysende korreks i retur:

11 Likes

Har han ikke solgt noe?

Mye salg… første kjøp siden juni '21 ifølge aksjonær listene

Hehe, så han har presset ned kursen med salg for å plukke billigere😅

63 dager med overvekt salg hvertfall, om jeg telte riktig nå… :wink:

Hva tenker dere som bryr dere om teknisk analyse? Selv syns jeg dessverre dette ser veldig skummelt ut på kort sikt. Neste støttenivå rundt 16kr? Får krysse fingrene for en positiv melding snart om dette skal snu :crossed_fingers:

Enig, teknisk ser ikke DSRT ut nå. Nettopp solid brudd gjennom støtte rundt 22, som nå er omgjort til motstand. Får vi i tillegg en retest av dette området og motstanden holder er det et ytterligere negativt signal.

1 Like