Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Man får trøste seg med at det ikke eksisterer noe kapitalbehov den nærmeste tiden og at den virkelig store oppgangen vil være avhengig av at selskapet beviser sin evne til å kunne kommersialisere LNC. Uavhengig av hvor kursen befinner seg på rådende tidspunkt. Så får man se om det er markedet her og nå som får rett eller vi som tror at det finnes et stort uforløst potensial. Som vil vise seg påtrengende i stadig større grad.

3 Likes

Det mest sannsynlige er at det først kommer en melding om salg. Så får man håpe det er stort nok for en boost av kursen. Så må de gjerne kjøre en vekst emisjon.

Tja, absolutt enig i at man må hente penger når man kan, og ikke når man må. Det sagt tror jeg ledelsen i Desert har god kontroll. Dersom kommersialiseringen av LNC går etter planen, tror jeg at vil de være i stand til å sikre kapital på betydelig høyere kurser.

1 Like

Forretningsmodellen i UAE vil ha feilet om de behøver å hente penger på rådende kurs om 6 måneder. Noe som åpenbart kan skje, men da vil utfordringene være en del større enn ren etterpåklokskap.

Inntil videre får man rette blikket på ballen, hvor selskapet så langt har truffet mål når det har blitt lovet. Til forventet tid. Og legge i minnet at markedet er notorisk utålmodig.

Topp 50 sitter stille og til og med kjøper litt.
OKS, kjøpte en liten post for litt siden. Det var mye spørsmål rundt denne transaksjonen. Men, dog.
Uansett, de omkring liggende faktorene. Krig, tørke, sult er uforandret. Faldnes, venter på nyheter fra USA sammen med samtlige aksjonærer. Og, så skal OKS til UEA om en drøy uke.
Venter på AIM, som også skal være klart i løpet av kort tid.
Men, «meget» stille på nyhets fronten, og derav kurs utviklingen.

3 Likes

Luring er det nok mange som er eller forsøker å være, men Falnes har igjen aksjer for litt over 3 mill kr. Som er en dråpe i havet for en som ham. Tror nok at responsen handlet vesentlig mer om å ville bli oppfattet riktig og om å ikke akseptere oppspinn enn et ønske om å påvirke strømningene.

Enig i betraktningene :+1:

At noen som sitter på en mengde aksjer de fikk for 2 kr, ønsker å sikre litt gevinst i disse tider, er på ingen måte merkelig og bør ikke oppfattes som et dårlig tegn for selskapets utvikling.

Det som i større grad bekymrer meg, er den labre kjøpsinteresse i UAE, etter tross alt så mye publisering i media der. Dette uavhengig om det passer med selskapets egen guiding eller ikke.

Men dermed vil jo den første virkelig store ordre sette fart i kursen oppover igjen! Entusiasmen til ledelsen tyder i alle fall ikke på at situasjonen er helsvart!

3 Likes

Bekymringen i UAE for min del er at det er litt ute av selskapets hender og at kulturforskjeller kan gjøre oppstarten seigere enn antatt. Klarer fortsatt ikke å skjønne at det ikke skal løsne til slutt iom at det er vinn/vinn og det stresser meg ikke, men blir ikke overrasket om ketchup-effekten lar vente på seg.

Kulturforskjeller burde jo bety mindre så lenge de har valg å bruke et lokalt selskap for sin distribusjon?
Ketchup effekt kan vi få så snart den første store ordre kommer. Da blir det gjerne mange som ikke ønsker å tape et kappløp om økte volumer og bedre kvalitet. Penger skulle jo disse araberne uansett ha nok av til å investere?

Tenker mer på forventninger kontra faktiske realiteter. At OKS & co kan tenkes å bli tatt litt på sengen. Ikke at det nødvendigvis er noe som tyder på det.

2 Likes

Vel, nå er det Q3.(ut september).
Det vi vet er at det er ansatt masse (dedikerte) folk i UAE. Både, operatører og innen salg.
Kulturforskjeller burde ikke være noe tema, med mange ansatte fra området.
Men, det har ikke kommet børs meldinger om større ordre.(Foreløpig.).
Mao, forhåpentligvis mye små ordres. (Mange bekker små osv).
Men, slik stemningen var under presentasjonen av Q2, så virker det som om at markedet i USA vil gi
raskere tilgang til markedet for LNC enn forventet.
Makro, burde ikke være noe problem for DCG. Her dreier det seg om å dekke primær behov.
Vi trenger bare en melding om at dette er salgbart, så smeller det.

2 Likes

1H, 4H og Potensielt 1D chart så hadde jeg kjøpt da volumet er økende på fallende trend.
Ukentlig chartet er det ingen tegn på endret trend ennå

Knall melding:

We believe a partner as Desert Control will bring a solution to achieve our goal of regenerating 5000 hectares of land. We look forward to bringing this innovative technology to France, Portugal and Spain where our activity is growing significantly.”

14 Likes

Klar, ferdig, gå🎯

1 Like

Satt kaffen i halsen da jeg leste Aramco, helt til brillene kom på :stuck_out_tongue:

Men dette virker lovende. UAE, USA og nå Frankrike, Portugal og Spania :smiley:

5 Likes

Tok noen minutter før den begynte å røre på seg, men fortsatt billig!

Fin den der. Potensial på 5000 hectar dvs 50 000 000m2.
Da venter vi første kontrakt usa (trolig en mindre) samt validering i Arizona:)

2 Likes

Viktig med brillene på ja :sweat_smile:

Den dagen Aramco signerer blir det andre boller. Aramenco igjen er et tredje selskap…

4 Likes

Skjedde noe med ordrebildet, men hadde ikke gjort noe om de små salgsordrene som ligger der ble flyttet litt opp…