Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Har stor tro på DSRT. Jeg stiller bare spørsmål rundt timingen med generell børsuro, og da spesielt på Growth som er ekstra utsatt i urolige tider.

2 Likes

Timingen rundt en inngang i papiret nå @bamse tror jeg er meget gunstig. Q3 er ferdig om få dager å børs uroen har vi på alle børser. Nå er vi vel på ca halvparten av det du gikk ut på. Sitter du litt til kan du kanskje ha flaks ned til 16,- men plutselig så tikker det inn en melding å kursen går til langt på 20 tallet å da banner en seg ihjel over at en ikke tok sitt første papir rett over 15 osv. osv. Har selv kjøpt et par ganger i uken de siste ukene så håper snart bunnen er nådd, men får snittet godt nå. Om det ikke skjer til uken så vet du like godt som oss andre at denne tar til slutt full fyr.

5 Likes

Er selvsagt det jeg «frykter». Er det i februar de må begynne å plante i California?

1 Like

Jepp :+1:

Desert er et fenomenalt «bet» på disse nivåer. Teknologien er i stor grad «validisert». Vi savner alle noen kvantifiserbare tall fra f.eks økt yield i forhold til mindre vann osv. Det kommer. Lokale forhold gir forskjellige svar. Jeg selger ingen aksjer her på mange år. Øker på disse nivåer. Eneste vekstaksje i porteføljen under rådende forhold. Herregud…… under 80 mill USD i Mcap. :man_shrugging:t2::+1:

6 Likes

Sjekk ut denne måned gamle podden (halveis ut i samtalen) med Nancy Carda, Head of group Marketing and Communications, Desert Control. Her snakkes det varmt om LNC fra kommersialiseringen Mai 22.

They are dealing with large scale developers and the farmers in the UAE LOVE IT!! Its a 100% gamechanger.

Det er til å med plantet LNC i frukt trær langs å midten av motorveien mot Abu Dhabi.

De går videre for at LNC ikke bare skal være et kjøpsprodukt, men en nødvendighet.

8 Likes

Det skjer nok mer i kulissene enn vi aner. Kan nesten virke som en bevisst strategi av desert at de nå ikke lenger legger ut så mye bilder/filmer som før lenger?

Jeg tror ikke de likte «trykket» de ble møtt med at for hver film/hendelse forventet markedet nesten tilsvarende børsmelding og bombarderte kommentarfelt og stilte kritiske spørsmål til hvorfor det ikke forelå børsmelding.
Det som vi investorer mente var verdt en børsmelding, var ikke selskapet av samme oppfatning.
Tanker?

10 Likes

Fin podcast med mange gode signaler.
Den ble for øvrig lagt ut her tidlig i august


http://wges.ae/register/

15 Likes


8 Likes

Tipper at vi har funnet kilden:

15 Likes

Meanwhile on Oslo Børs…DSRT under 20 kr
:sunglasses:

Overhodet ikke noe å bry seg om. Billige papirer å få kjøpt. Det tar fyr til slutt om det blir til uken eller om et år eller to. Da skal i allefall jeg sitte godt lastet :+1:

3 Likes

Enig. Var mer for å påpeke hvor billig aksjen sannsynligvis er nå😀

Veldig mulig at jeg husker feil, men ble det noen gang bekreftet?

De skulle oppdatert hjemmesiden sin til at en kan lage en brukerprofil hvor en kan administrere sitt eget oppgitte land/område med mulighet til å legge inn request på LNC osv…

4 Likes

Er dette et forslag du har så send det inn til selskapet. De kunne bygget på en database av forskningsdata så folk kan bruke en kalkulator på ulike typer referanseprosjekter. En slider for areal, en slider for vannpris, en slider for naturlig regn, en slider for salgspris produkt, utregne fortjeneste per år med og uten LNC.

10 Likes


Kanskje en av grunnene til at OKS skriver det han skriver, at det er et selskap som virkelig er på ballen, hvor det ligger i ryggmargen å tenke og agere innovativt. Ligger tydeligvis i bedriftskulturen:

7 Likes

utrolig så dårlig denne aksjen er for tiden… Noen så ennå driver å selger store poster eller er det små aksjonærene som selger ?