Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Eneste som har solgt fra topp 50 under kurs 23 er Strawberry (en aktør som er vanskelig å ta seriøst når de kjøper for mer enn 100 mill i Atlantic Sapphire, en posisjon som står i mer enn -50 mill pdd). Sånn sett gir vel svaret seg selv.

2 Likes

Nå fikk jeg aksjer på 17-tallet. :slight_smile: Hvis alle tror den skal ned på 15-16, så handler man vel før den kommer dit… Hvis mange nok tenker slik, er vel bunnen ganske nær. Uansett ; vi er langt fra 17 kr om 5 år. :slight_smile:

  • Da DSRT gikk på børs lå kursen lenge rundt 12-13 kr. Da var de i medias søkelys og vant ene pris etter den andre. Det var oppgangstider.
  • Nå er det nedgangstider og vi ser mindre til DSRT i media.

Det som kan endre kartet er inntekter. Helst overskudd. Når ser dere for dere at det skjer noe på inntektssiden ?
DSRT kan være en kommende stjerne men i nedgangstider er skrekken å sitte i lite likvide aksjer som ikke tjener penger.

12-13 kr eller inntekter - hva kommer først ?
Husk at de som sitter utenfor tenker helt annerledes enn dere som sitter inne og kursen er avhengig av nye kjøpere.

4 Likes

Ser absolutt poenget, men det må poengteres at det var skyhøy too good to be true faktor som tynget kursen den gangen. I tillegg til at svært lite hadde materialisert seg. Fortsatt er det forståelig at mange er avventende pga manglende inntekter, men at det fungerer er hevet over enhver tid. Eller for å si det på en annen måte; den objektive risikoen ved å sitte inne på kr 12-13 rett etter IPO var betraktelig større enn pdd.

Ingen skal få meg til å tro at ikke salget av LNC vil materialisere seg til slutt. Men når de går fra ørsmå prosjekter til stadig større, vel… Det gjenstår å se og utgjør åpenbart det største usikkerhetsmomentet på kort sikt.

1 Like

Tror også det. Merkelig stille fra Mawarid. Begynner vel å bli liten nedside nå. Avtalen kom etter børsnotering og bør tillegges verdi.

3 Likes

Er det brannsalg hos Jordbærpikene?
Heldigvis straks tomt.

Så de har brent seg stygt på lakseoppdrett i US?

1 Like

De som selger fortsatt?

For meg blir det merkelig å gå inn i DSRT med forhåpentligvis åpne øyne, øke underveis, for så å selge med solid tap selv om Desert hele veien har levert som bebudet. Da er man ikke mye heads on. Når de samtidig legger 100 mill på bordet for å gå tungt inn i ASA som den syvende største aksjonæren, i et selskap som er teppebelagt med røde flagg. Vel, vel. Hver sin lyst.

Umulig å vite. Solgte 50k på dagens liste så ikke sjokkerende om de skal helt ut.

3 Likes

Høres nesten ut som de har vært giret.

Har de solgt i samme tempo som på onsdag, så er de ute allerede i morgen :+1:

1 Like

Strawberry skal nok ut for enhver pris - de selger med et betydelig tap og dumper nedover i boka. Tror også det er fair mengde skremt retail som kaster kortene.

Begynner å bli rimelig grei R/R på denne kursen for de som står utenfor nå med mine øyne. Kommersialisering i både UAE og US forventet å skyte fart inneværende år og videre ut i 2023. Lander de en større avtale er det like kort vei opp som ned, - det har vi sett før. Og på sikt har Desert mange av forutsetningene for å bli en gigantisk suksess, eller gå konk. Tiden vil vise. Eneste jeg vet er at jeg foretrekker å kjøpe når frykten er sterkest.

8 Likes

Mye volumkorrelasjon fra 14-16 området, det er der jeg ser etter mulighet for å posisjonere meg på lengre sikt.

4 Likes

DC er 1:3 selskaper som Investtech analyserer i morgendagens DN.
Personlig legger jeg minimal vekt på deres analyser, men hvis noen er interesserte så ser de slik ut :

1 Like

De mener hovedindeksen ser enda verre ut :

1 Like

Jeg anser slik TA som bare tull, med det er altså hva DN`s lesere får servert i morgen. Alle kan jo se hva som har skjedd før, men å mene at det sier noe om fremtiden, det er noe helt annet.

4 Likes

Så lenge et tilstrekkelig antall personer tror på TA, får det jo en selvoppfyllende effekt.

Det rare er at dersom en vare er blitt virkelig billig, så skal altså det tilsi at ingen da vil ha varen slik at den blir enda billigere?
Påstår likevel ikke at man ikke kan ha nytte av TA, men at det er en fare at man glemmer det fundamentale.

6 Likes

Akkurat!
Investtech hadde trolig kjøp på 40kr (opptrend), men salg på 18kr.
Tror jeg ville gjort motsatt :rofl:
Men lettere å si i ettertid selvsagt.
Den som hadde hatt en spåkule :relaxed:

6 Likes

Begynner å friste. Et bra tegn er at det nesten ikke er aktivitet i tråden lenger. Jeg ble bekymra da det kom 20nye nick daglig. Tradere og døgnfluer.

1 Like

De kommer nok tilbake :blush::blush:

Men ja, det har vært noe ugress her.
Jeg er iallfall veldig fornøyd med selskapet og (dessverre) markedsmulighetene.

5 Likes

Trading basert på TA har som regel en mye kortere tidshorisont enn verdiinvestering, så jeg syns det er uhensiktsmessig å sammenligne dem direkte. Personlig opplever jeg verdiinvestering som mye mer risikabelt og usikkert enn TA-basert trendtrading, hvor man har mer finmaska kontroll over risiko — samtidig har man slik markedet er nå en mulighet for verdiinvestering som ikke kommer så ofte.

6 Likes

Med ulike støtteordninger i USA, reguleringer i EU på avskoging, mulig green wall støtte og økende tørke generelt. DSRT kan være i et smørøye, men tid og cashflow styrer frykten for øyeblikket… Om du de får noen prosjekter som hjelper cashflow forlenges vil det være til stoor hjelp, derfor er eks Limoneira samarbeid viktig.

Klipper ut fra Zerohegde: The Global Water Crisis Could Crush The Energy Industry | ZeroHedge

At verden trenger løsninger på vannkrisen er dagens investorer enige om. Men vi er stort sett en liten gjeng på norsk børs, vil tørre å påstå at de fleste her i landet ikke forstår hvor kritisk vannsparing er i verden. Tilsvarende vil DSRT bruke lenger tid på å overbevise norske investorer om mulighetene utenlands.

Ta den risikoen du har råd til i dag, men ikke se deg blind på håp om at kursen skal snu raskt…

5 Likes