Som for alle andre selskaper på børsen vil suksessen til Desert Control være avhengig av at de beviser at forretningsmodellen faktisk fungerer. For at cashflow skal bli en virkelig utfordring må en av to ting skje; 1. salget i UAE/MENA forblir på et minimum eller satsingen skrus opp enda noen hakk globalt.
Punkt 1. vil bety at OKS & co har feilet og at LNC er fantastisk på papiret, men tilsynelatende usalgbart i praksis. Punkt 2 uten punkt 1 vil utelukkende være en vekstemisjon og burde omfavnes.
Mitt utgangspunkt er at selskapet har levert varene på alle fronter så langt. Basert på forventingene som har blitt sådd på forhånd. En forsiktig start i UAE var også predikert, av OKS ifb med Q1-presentasjonen. Skulle den forsiktige starten bikke over i 2023 uten tegn til at kurven snur tydelig oppover vil man ha god grunn til bekymring. Både sett i forhold til penger i kassen og OKS sin evne til å ikke bare talk the talk, men også kunne walk the walk.
For min del lar jeg blikket forbli på ballen og forventer at selskapet fortsetter stein på stein byggingen i kontrollerte former.