Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

17 Likes

DC er en vinner i faget sitt da de 2 andre finalistene ikke har noe med jordbruks løsninger og gjøre. Fantastisk. Men selvsagt flott om de går helt til topps i sin klasse.
Hva tenkes det at dette kan bety for DC fremover?

Saudi green innitiative legger ut at nye innitiativ skal offentligjøres ifb. med COP 27 i Egypt sent i november.

5 Likes

bilde

4 Likes

Kan noen svare på hvorfor det flashes en ordre på vel 125 000 aksjer, kr 17.50 i slutten av slutthandelen i dag?

Noen vet kanskje om/hva Falnesen og strawberry har solgt i det siste?

Selger jevnt og trutt. I mindre porsjoner.

1 Like

Hvorfor selger han ?

Falnes har det med å gå svært tidlig inn og har tjent ekstremt godt på aksjene selv på rådende kurs. Selger typisk tidlig også. Så det er nok en del av en plan som ikke nødvendigvis kun omhandler det fundamentale.

Skrev følgende for noen uker siden. Et innlegg som han senere har slettet.

Ikke akkurat det dummeste jeg gjorde, da jeg kvittet meg med aksjen i september.
Lykke til for dere som har trua på at DCG ikke havner i skyllebøtte slik som PCIB

2 Likes

Godt gjort å sammenligne de to selskapene :wink:

Ganske likt egentlig. Penga renner ut og ingen av dem har inntekter. Absolutt sammenlignbart.

OttoJespersen, BananaAirlines, Solrace, Nillpils, Snekke - du skal ha for fantasien med dine trolle-alter egoer.

Som alle vekstselskaper før de større avtalene kommer da mao.

Kan heller diskuteres hvor smart det var å investere uten å ha satt deg grundig nok inn i selve beslutningsgrunnlaget.

Eventuelt at du ikke solgte i våres på betydelig høyere kurs når det kom for en dag at inntektene ikke vil flomme inn fra første stund. Det hadde vært virkelig smart. Heller enn å selge med tap.

Kurs ca kr 25:

2 Likes

Ja… kom i siste minutt og endret seg litt frem og tilbake. Men hvorfor flashe? Kan noe være på gang?

Mekelig om han selger med ene handa og kjøper med den andre… merkelig oppførsel vil jeg si.

Merkeligste var at Falnes gadd å bry seg med mine (feilaktige) antagelser når han likevel havnet på selgeren noen dager senere. Men sånn er livet. Ikke alt man skal skjønne.

1 Like

Nå, er vi litt urolige. Helt naturlig, kanskje. Men, for OKS er business as usual.
Noen har benyttet seg av bakdøren, men caset er som det har vært sånn som jeg ser det.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02psumL5VxmHUyz2zCKPMyuXLAiSvSWPzCCu7P8BXNv1vCMbUU4HsD4dV1bN49kGkAl&id=884430082

2 Likes

3 Likes

Sånn jeg så det ble kursen kjøpt opp til 17,50 16:01 og kjøper lå der med skjult ordre som i auksjonen ble synlig , som det alltid gjør når bud blir matchet.

Ordren så ut til og være 150.000 aksjer totalt , og det var 125.000ca igjen når det stengte.

Fint noen syns det er verd og kaste innpå over 2,6mill kroner her i en handel .:slightly_smiling_face: så får vi se hvor høyt han må imorgen for og få resten da…

3 Likes

Det stemmer godt overens med det som gikk siste timen.