Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

1 Like

Mye mulig et hint om at det er noe i gjære

23 Likes

Tror det jobbes bra her. Noen som vet noe om resultatene fra piloten i usa? Skulle ikke dette komme sent sommer? Tenker på resultatene på avling, vann etc.

Sikkert bare innbilning, men får en følelse av en fremoverlent OKS

5 Likes

Oks er helt klart “på”


8 Likes

Hadde muligens vært merkelig å legge ut denne om alt stod på stand still i MDC. Alternativt; vil være merkelig om det viser seg å være tørke i ordreboken med et slikt bakteppe i ryggen.

3 Likes

OKS er hissig på grøten også i dag og vekker en gammel tweet til live


3 Likes

Kan virke som han er mer opptatt av aksjekurs, enn hva han gir uttrykk for…

Min tanke :slight_smile:

1 Like

Korrekt. Et klassisk eksempel på å pisse i buksa for å holde seg varm i så tilfelle, men umulig er det ikke.

Tre alternativer slik jeg ser det;

  1. Kursfallet oppleves som skivebom sett i lys av hva som foregår i det “skjulte” med stadige hint fra OKS
  2. Kursfallet (og evt manglende gjennombrudd) trigger en form for desperasjon
  3. Pur lidenskap, muligens oppildnet av at snøballen ruller.

For amerikanerne så er Twitter en av de mest brukte nyhets mediene som blir brukt. Så mtp. Fokuset på DC i Amerika så kan det være en grunn? For å nå ut til flere folk. Om han bruker et par minutt på å legge et innlegg når han reiser rundt for gjør det samme fremfor forsamlinger, med å promotere for Healthy soil å LNC.
Bruker selv Twitter som en informasjonskanal på aksjer og annet relevant info jeg følger.

[How many people come to Twitter for news? As it turns out, a LOT]

1 Like

Ja vi får håpe det skjer noe positivt for firmaet og aksjonærer snart. Det er klart det er lett å være positiv når en har kjøpt titusenvis av aksjer for bare noen få øre pr.aksje.

1 Like

Vi går for treer’n…(nr.3).
Papir tapet svir. Ingen tvil om det.
Men, det er papir tap…
Top 50 sitter rolig.
Vi får satse på at det ordner seg…
Holder kursen seg lav så tror jeg at jeg fyller på litt til…
Vi får se. Det er så mye som skjer i verden for øyeblikket.

Han ser ut til å ha gått inn i en manisk fase…

Lite interessert i å psykoanalysere aktivitet på sosiale medier, men håper de er et uttrykk for optimisme og engasjement, snarere enn desperasjon.

2 Likes

Noen i India som har begynt å selge Liquid Nano Clay til Saudi?

https://www.volza.com/p/liquid-nano-clay/export/cod-saudi-arabia/

1 Like

Hva tenker dere om kursen?
Noen kjøpte 10 aksjer for 17,44. (opp 5,19%)
Er det manipulering ?
Er det positivt eller negativt for stemningen ?

1 Like

Tenker at hadde jeg stått utenfor nå hadde jeg begynt å liste meg inn :wink:

3 Likes

Ser mye mer småsalg nedover i div aksjer… mange aksjer med inntørket volum som har blitt manipulert ned og trigget panikk for ytterligere fall i det siste.

Har begynt å fylle på i det små, synes jeg fikk en god pris på fredag, 16,44. Håper og tror bunnen er nær…

1 Like

Det går fremover. TTT. Det begynner og bli mange annsatte i DC. Tviler på de tvinner tommeltotter.

OCTOBER 02ND 2022

DEL

Transforming desert sand into fertile soil is a process that usually takes years. The Norwegian company Desert Control provides technology to do it in hours.

“We have found a way to reduce runoff and evaporation of water in sandy soil. By mixing clay and water in a patented process, and entering it into the ground, we enable the soil to retain water, just like a sponge does. Nutrients are also preserved. By retaining water, the soil temperature is stabilized, which provides for more favourable growing conditions and increased crop yields, while preserving water resources by up to 50 per cent”, explains Tor Karlsen, CTO at Desert Control.

Karlsen was one of the main speakers at the Techpoint Global Impact conference in Kristiansand this week. The conference which slogan is “Technology that saved the world”, explored how technology can provide clean energy for everyone, build sustainable infrastructure, and inspire more responsible consumption.

FROM THE UAE TO THE US
According to Karlsen, 30 million acres of fertile land is lost to desertification annually. That corresponds to 2,000 football fields of fertile soil turning to sand every hour. Desert Control’s vision is to make our planet green again.

“We currently have some smaller assignments in the United Arab Emirates, where we are working on the commercialization phase. In parallel, we are validating our technology in the US. We have third-party verification from the International Center for Biosaline Agriculture, and are now working with the University of Arizona. At the same time, we are continuously building our organization”, says Karlsen, who was hired as employee number six at Desert Control in 2021. Today the company’s payroll includes 75 people from 19 different countries.

4 Likes

Når en ser hvordan DC og OKS får innpass i store fora, synes jeg det er merkelig oppførsel fra ledelsen den siste tiden om dette ikke stemmer. Når det smeller sitter jeg godt.
Atle Idland on LinkedIn: https://lnkd.in/djzMXqVU

2 Likes