Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

8 Likes

Noen som har lest denne?

Soil-Will-Save-Us på Amazon

(Jeg slettet link fordi det så ut som at mine personalia fulgte med linken)

4 Likes

Den artikkelen over, blir gjengitt/spredt over alt nå:

Russisk…

Hindi…

4 Likes

11 Likes

Mye media rundt DC for tiden. Skulle ikke forundre meg om det har noe og gjøre med det som skal publiseres fremover de neste ukene, både her og der… Lov og håpe.

Spinner litt i tanker om det kun er tilfeldigheter at OKS har penset inn på økonomi/innvesteringer i grønt de siste mnd? (WEF)

Er det tifeldig at Fearnley kommer på banen nå?

Saudi Green Initiative on LinkedIn: From Ambition to Action

COP 27 om ca en mnd som de fleste sikkert har fått med seg.

4 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Å der var du inne med ditt 6-7 nick for året :thinking:
Ja Ja….@pdx kommer vel raskt på banen.

5 Likes

Fra artikkelen:
“Kommersialiseringen i De forente arabiske emirater har tatt noe lengre tid enn først ventet, men i USA er Desert Control betydelig foran skjema og i samtaler med mulige kunder om kommersielle kontrakter”

7 Likes

Utdrag (og det mest relevante):

8 Likes

Min eksakte motivasjon for å være investert:

“Generelt liker Ryttervold selskaper som drar nytte av globale megatrender og kan øke sin inntjening med relativt lite kapital.”

11 Likes

https://m.yicai.com/video/101569679.html

Desert Control sprer seg som ild i tørt gress

19 Likes

Jeg synes det er greit at du har dine tanker. TTT og aksjonærer er tålmodige. Men føler du bommer litt på ditt innlegg, DC er mer kjent utenfor landet’s grenser når det gjelder medieomtale, så skjønner ikke helt hvor du vil… Det er vel flere som har sett lyset, men de venter på gjenombrudd, mer relevant prising. Spørsmålet er kost/nytte. Det vet du. Jeg tenker DC nærmer seg ift de lærde, og du ikke. Det er fair! Hvor vil du med ditt innlegg? Dårlig dokumentert.

2 Likes

Skal bli tilstander neste år når det går fra vondt til verre. En eksepsjonell timing; tusenårs tørke som peaker sammenfallende med kommersialiseringen av LNC - et botemiddel for å minske skadevirkningene av den samme tørken.

4 Likes

Her skulle den, men lar den stå til aspeløvene i boligchat. Desert ass, bynne å bli. Få litt kommers og contracts her no så bli det. Hvem i helvete kan si i mot matsikkerhet, vannsparing, desertifisering, nyskapning og entusiasme. Kjør da for faan. Whats not to like!!

1 Like

Finansavisen i går (lørdag)

20 Likes

Satse på det kommer noe informasjon om fremgang, planer, roadmaps, samarbeidspartnere osv for disse under #COP27( 2022 United Nations Climate Change Conference)

The Middle East Green Initiative Summit:
7 November 2022 sharm el sheik Egypt

  • Målet her er 50,000,000,000 trær (50 billions)

The Saudi Green Initiative Forum:
11-12 November 2022 sharm el sheik Egypt

10 Likes
5 Likes

Mye godt i komentarfeltet her. Med USA i vente i tillegg ser ser det lysere ut enn på lenge.

1 Like

Denne er også verdt å ha i bakhodet selvom det ikke kun gjelder vestkysten så vil dette også gi negative synergieffekter.
Etter årevis med pløying og gjødsling, deretter tørke, og det får enorme konsekvenser på ødelagt jordsmonn.

2 Likes