Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Gjengs praksis er at dårlige avlinger i vest gjerne blir kompensert av at det blir økt satsing i andre deler av landet (og visa versa). Som faller i grus om problemene sprer om seg. Så definitivt :+1:

1 Like

Jeg håper og tror at Desert vil gjøre en grundig analyse, når tiden er moden for det, over hvordan modellen med Mawarid har fungert for dem i UAE.
Hvordan har modellen fungert i forhold til forventninger for å få solgt LNC i et nytt marked? Har Mawarid oppfylt forventningene m.h.t markedsføring og salg? Hvordan har potensielle kunder respondert? I en slik sammenheng er det av meget stor verdi å få tilbakemelding også fra potensielle kunder som så langt har valgt å ikke investere i LNC. Er det mulig å få en forklaring fra dem da hvor skoen trykker? Pris, skepsis til nye teknologi osv.
Slik lærdom kan bli avgjørende for veien videre i land med ulike kulturer. Kundegruppen her er kanskje mer preget av kulturtilhørighet og tradisjoner i forhold til teknologi og business, enn det mange andre bransjer må forholde seg til

2 Likes

Blir spennende å se hva som kommer av informasjon.

5 Likes

Jeg har ikke talt over, men i løpet av siste uke er det anslagsvis rundt 20 artikler på nett om Desert Control. Innholdet er ganske likt i de, men en stor bredde i språk og nedslagsfelt (arabisk, russisk, vietnamisk, kinesisk, engelsk, fransk ++) .

3 Likes

Jungeltelegrafen jobber ufortrødent

14 Likes

Så får vi bare håpe noen snart kommer på banen med tunge kjøp :chart_with_upwards_trend:

2 Likes

Strategien til Desert Control ihht til OKS er at satsningsområdet deres i første omgang er UAE å videre holde en «lav profil» inntil videre i de andre arabiske land. Med denne nylige signerte avtalen mellom UAE & Oman ser jeg ikke bort ifra en melding ifra «Sky Joe» selv i nærmeste fremtid.

A Memorandum of Understanding was also signed, by Al Mazrouei and Al Aufi, between the Ministry of Climate Change and Environment and the Ministry of Agriculture, Fisheries, and Water Resources of Oman.

5 Likes

Noen som er hissig på grøten

Skjermbilde 2022-10-25 083529

5 Likes

Enten er det et tilbud til noen større, ut med litt volum, værsågod, eller så er det en fake post.

“Noe” er det uansett :wink:

Ja, tror den ligger skjult på 19,4

Ja, gikk litt på 20,- nå

135000 aksjer solgt på ca 20 min.
Spennende….

2 Likes

Eller er de kjøpt? :grinning_face_with_smiling_eyes:

6 Likes

Skulle ønske Falnes hadde bare sluppet siste rest når noen vil kjøpe så store poster. Har han ikke ca 90 000 aksjer igjen?

1 Like

26k igjen på dagens liste

3 Likes

Falnes solgte siste rest idag ref twitter, og Grove tok 50k.

8 Likes

Gutten har sjarm, ingen tvil. Får mye presse bl.a hos Hegnar.
Bra for aksjen. :+1:

1 Like

For de som vil ut av DCG aksjen i morgen, så var det en kjøper av 97 000 aksjer på 19,36 i sluttauksjonen. Fikk altså ikke noe fill siden sluttkurs ble høyere. Virker som noen posisjonerer seg for kommersiell progresjon fremover.

7 Likes

Og i dag har det blitt omsatt skarve 5000 aksjer fram til lunch…