Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Er av den oppfatningen at LNC kan hjelpe de områder du nevner hvis ikke jordfuktigheten er over 5,5% VWC globalt faktisk fordi jorda må inneholde nok næringsstoffer. Etter påført LNC skal den ikke «forstyrres» om du vil med bearbeidelse da man bryter ned aggregatene å soppen drepes å behandlingen med LNC får en forkortet levetid.
Så jeg mener bestemt at LNC kan gi en push da med tanke på jordfuktighet(5,5% VWC)

1 Like

Det er her min innsikt svikter, uten at Google er til særlig hjelp. Hva langvarig tørke gjør av mer permanent skade på matjorden (skulle i utgangspunktet tro at leireinnholdet er relativt konstant) og hva LNC kan bidra med i slike uttørkede jordsmonn med høy naturlig leirebestandighet.

Jeg er av «lekfolk», men det er kanskje andre som har noen tanker? Kunne jo hørt med «sky Joe» himself :man_shrugging:

Edit:Spørsmål sendt av gårde!

3 Likes

Glimmers! :+1:

Mollisols (from Latin mollis, “soft”) are the soils of grassland ecosystems. They are characterized by a thick, dark surface horizon. This fertile surface horizon, known as a mollic epipedon, results from the long-term addition of organic materials derived from plant roots.

Disse områdene slik jeg ser det egner seg lite for LNC, da det befinner seg nok clay naturlig i jordsmonnet.
The great plains har meget mye av denne typen soil.

Generally Mollisols is very fertile for plant growth due to clay and organic matter content. Considered to be among the most fertile soils on Earth.

1 Like

Spesielt leire er veldig utsatt for vinderosjon under langvarig tørke, fordi partiklane er så små.

Godt poeng, men dette er prosesser som tar tid. Mye mulig at de stadige tørkeperiodene siste 20 årene har gjort omfattende skade på jordsmonnet hos mange jordeiere i California/Arizona og at det gjerne er her markedet virkelig finnes for LNC; rehabilitering. Men fortsatt kan man tenke seg at det er bedre å la slike områder ligge brakk mens tørken herjer og heller la jordsmonn med best kvalitet (og lavest vannforbruk) ta seg av dyrkingen av vekster.

Det er her jeg mener time is a mather & money is a fact. Bønna har ikke tid til å vente på bedre klima. Klimaforandringene er allerede i gang å det går ikke fra ille til bedre Aale. Ikke nå. Kanskje ever.

Syns aksjen faktisk begynner å se litt interessant ut teknisk nå. Tror den kan ta litt fart om vi bryter 20,80.

2 Likes

Ja, når vinen er i fare så må det reageres….
Gjør klar «LNC», og la 2023 årgangen bli legendarisk.(På alle måter, og ja for aksjonærene også)…

2 Likes

Den tar vel fart når det kommer inn kontrakter

8 Likes

COP27.
Kom over denne på FB.
Potensialet er jo ellevilt når en ser dette klippet.
Og også hvor langt Saudi Arabia har kommet med teknologier og metoder for å gjøre om ørken til dyrkbar mark.
Men, begrensningene er vann.
Det er nesten umulig å forstå at ikke LNC kan gjøre en forskjell her.

1 Like

Nå gåre vel endelig & etterlengtet bedre for mange av oss på børsen siste uken/måneden. Det mangler bare det siste kortet i stokken. Snart Q oppdatering fra bolaget. La oss få noen drypp fra «sky Joe» eller noe good digging på nettet fra mange av skribentene her inne. Har fortsatt trua på dobling før året er omme.

3 Likes

Jeg har definitivt ingen ting imot dobling av kursen, men jeg synes det viktigste nå er om vi kommer oss trygt tilbake på 20-tallet og konsoliderer der en liten stund.

Det viktigste er uansett nå at selskapet har god fremdrift og gode resultater, da kommer kursen til å bli svært hyggelig i løpet av de neste årene uansett. Og da er det ikke 30 eller 40 - tallet jeg ser for meg :slight_smile:

2 Likes

Forhåpentligvis et subtilt hint om at Desert Control er posisjonert til å kunne utgjøre en forskjell.

5 Likes

Når er denne? Eller har den vært?

4 Likes

Ble både lagt ut og fjernet i natt norsk tid.

Denne kan ende opp med å dryppe også på Mawarid Desert Control

10 Likes