Ja, jeg trodde det i utgangspunktet.
Jeg trodde det ville komme noe innen rimelig tid etter at det nye selskapet var oppe og gikk.
Nå har det vist seg at at den formelle etableringen tok lang tid ( et halv år ca). I tillegg har åpenbart div andre administrative brikker i etterkant tatt tid. Vi er kanskje vel bortskjemte her oppe i nord med svært effektive prosesser, kanskje spesielt de som krever innsyn eller skal tilfredsstille ulike krav fra myndighetene. Jeg har selv noe innsikt i hvordan ting er i Italia. De er langt bak oss, og det er vel mulig at UAE er tilsvarende langt bak Italia.
I tillegg er vi nok flere som har undervurdert kompleksiteten Mawarid har å forholde seg til ift hvordan myndighetene beslutter kjøp av LNC. Jeg tror ikke dette påvirker OM LNC blir anskaffet, men det har og vil nok være fremdeles være en tidstyv, iallfall til LNC blir et allment akseptert produkt med god effekt.
Jeg er fremdeles svært sikker på at Mawarid har klare planer og ideer for hvor LNC kan gi en attraktiv kost/nytte på de enorme områdene som myndighetene eier, og som Mawarid drifter.
At kommersiell fødsel i UAE har tatt lenger tid enn antatt, tviler jeg på at er noe Desert skal få skylden for. Ingenting jeg har sett eller lest tyder på det, men kom gjerne med motargumenter.
Min teori er for øvrig at Deserts erfaringer i UAE, medfører at de holder igjen videre fremdrift i Saudi Arabia. Uansett hvor mye interesse Aramco har for LNC (“Aramco has great interest in LNC”), så bryter det med DCs filosofi å gå på SA før UAE har kommet opp i god nok fart.