Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Kjøper på 12

Eller hva sier du åleby?

Må være lov å si at det gjennom kvartalene er en negativ trend

Har tilgang til en AI side, og stilte følgende spørsmål.
Hvorfor dyrke mat i ørkenen?
Svar fra AI.
Det finnes flere grunner til at noen velger å dyrke mat i ørkenen. En av de viktigste grunnene er at ørkenen kan være et sted med lite konkurranse om ressurser, slik som vann og jord. I tørre og varme områder kan det også være en fordel å dyrke mat i ørkenen fordi det kan være lettere å kontrollere faktorer som temperatur og luftfuktighet, noe som kan bidra til å øke avlingene.

Det finnes også en rekke teknikker som kan benyttes for å gjøre ørkenen mer egnet for dyrking av mat, slik som å benytte seg av kunstig bevattning og å dyrke planter som kan tåle tørke. Det finnes også en rekke planter som er spesielt tilpasset ørkenen, slik som datepalmer og oliven, som kan dyrkes med suksess i ørkenen.

I tillegg til å være et sted med lite konkurranse om ressurser, kan ørkenen også være et godt sted å dyrke mat fordi det kan være mindre sannsynlig at planter blir angrepet av skadedyr og sykdommer i ørkenen enn i mer fuktige områder.
…………
Og en liten «sprut», med LNC.
Voila…

Hadde jeg vært konspiratorisk anlagt, ville jeg tenkt at noen ønsker kursen ned. Virker som om samme aktør(er) har holdt på over en lengre periode, og det virker ikke på meg som om det er noe åpenbart samsvar mellom volumet og endringene på listene. I samme periode hvor kursen har trendet tydelig ned, og handelsmønsteret har vært algoritmestyrt med mye salg av odd-lots på bid og store, åpne salgsposter som konstant legges ut på flere nivåer oppover, fremgår det ikke av listene at vi har noen noen større aksjonærer som selger volum jevnt og trutt.

Merksnodig.

3 Likes

Tipper på at selgeren er nordnet-kunde og at vedkommende selger en del mer enn hva som kommer frem på listene (øvrige nordnet-kunder nettokjøper). Men aner ikke, åpenbart.

Jeg tror at kursnedgangen enkelt og greit skyldes at flere realiserer tap før nyttår (skattefradrag). Jeg har gjort det, og skal inn igjen før nyttår. Dere hørte det først her; DSRT blir en nyttårsrakett :+1:

3 Likes

Skattemotiverte salg hjelper selvsagt ikke kursen, og jeg tror du har helt rett i at DSRT kan bli en nyttårsrakett. Er derimot ikke overbevist om at skattemotiverte salg er hele historien. Da ville vi ikke sett samme, besynderlige adferd i ordreboka over lenger uten tilsvarende bevegelser i aksjonærlistene.

En fordel å dyrke i ørken fremfor i matjord ?

Jeg har hvertfall fått tak på 10 000 aksjer under 14 i dag, og det er jo grisebillig, kjøper jo til seed pris her =)

samme mcap som noen godtroende folkeinvest selskaper, her skal vi jo endre verden…

4 Likes

Får å joine det konspiratoriske;
Den eneste med betydelig antall synlige aksjer som har hatt en merkelig fremtoning siste ukene er Platypus Invest, som blant annet nettosolgte 2 aksjer forleden og hele 450 stk dagen før. Men virker i overkant snodig at en tidligere CFO skal herje på den måten.

1 Like

På nyeste liste i går kveld solgte Playtupus Invest 5028 aksjer. Ser du ikke disse? Noen som har formening om hva motivasjonen for dette kan være?

Ikke lett å holde seg unna tydeligvis :

1 Like

Ikke når det skrives noe så vilt.
Plager det deg?

Jeg også…det er min ordre som ligger øverst i boka…kjøp på 13,8 (fått kjøpt en del av ordren på 5000).

2 Likes

Oi der gikk resten inn

Ekstrem lav inngang, minus 60k aksjer som ble kjøpt i fjor. Så det handler vel gjerne om å få seg noen ekstra kronasjer i banken. Hvor bjørnene vil peke mot at det ikke akkurat er super-bull. Den siste får hver enkelt vurdere.

Noe spesielt å piske opp stemningen med avsporinger og luftige påstander, etter motstand gjennom argumentaajon melde at man trekker seg ut av tråden, for så å dukke opp igjen et par dager etter

1 Like

En fordel å dyrke i ørken fremfor i matjord ? Ikke vet jeg. Har ingen erfaring som bonde.
Dette er kunstig intelligens, vettu.(AI).
Du derimot er mer enn skråsikker på slike ting har jeg sett.
Sender deg web siden. https://chat.openai.com/chat
Så kan du bruke den før du kommenterer andre innlegg neste gang.
:kissing_heart:

1 Like

“Piske opp stemningen” ved å stille et spørsmål til noe som er skrevet?

"Du derimot er mer enn skråsikker "
Jeg konstaterte ingenting. Jeg stilte et spørsmål.

Dere hadde jo spart en del kr hvis dere hadde vært mindre skråsikre også.

1 Like

Du klarte ikke holde deg unna særlig lenge Bamse! Tilbake for å krangle litt igjen?

3 Likes