Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Oppfatter generelt de som er tungt inne i caset som lite skråsikker. Derimot prøver de å sannsynliggjøre fakta, videre vei og muligheten for suksess gjennom innsikt og nysgjerrighet.

Om ikke annet har vi, i motsetning til enkelte andre, skjønt at LNC er knyttet til sandkomposisjon og ikke til hva men tenker å gro i sanden…

Det er dere som krangler.
Hvorfor ikke heller prøve å svare på det jeg spurte om?

Igjen misforstår du utgangspunktet.

Teksten var generert av AI. Ta det for det det er.
Det var ikke et direkte argument, men du sliter med å stykke opp informasjon. Ting tas ut av sammenheng, noe som er en gjenganger fra din kant.

Du kan jo oppsøke de som står bak algoritmen og sjekke ut koden og hvordan den er bygget opp.

Redigert :
Du påstår at noe er vilt.
Hvorfor har du mer rett enn AI?

OK, jeg forstår at det ikke aksepteres at noen (LES jeg) stiller spørsmål her inne. Synd.

Jeg påstår ingenting. Men på samme måten som jeg ikke tror det er en fordel å dyrke i sand tror jeg ikke Paralympics slår vanlig OL.
Hvis det er en fordel med sand får vi håpe ørkenspredningen fortsetter. Men hva skal DC da gjøre?

Så dette er ikke en påstand? :

Enten vet du ikke hva ordet “påstar” betyr, eller så glemmer du sykelig raskt

Det er vel ganske opplagt at det er bedre å gro i matjord, men problemet er vel at det ikke er nok matjord. Mye av den dyrkbare jorden har jo blitt ødelagt av mange år med feilbruk. Putin har jo gjort det desto viktigere å sikre mattilførsel.

2 Likes

OK, men du glemmer temaet fordi du hisser deg opp over meg.
Men det er åpenbart at du tror sand er bedre enn matjord siden AI kom frem til det. Vi får håpe ørkenspredningen fortsetter da :crazy_face:

Dere diskuterer med vidt forskjellig utgangspunkt så da er det umulig å få til en egentlig diskusjon.

Jeg leste teksten fra denne AI’en som “det finnes faktisk fordeler med å dyrke i ørken / sand” men ingen har påstått at det er bedre. Den konklusjonen kom fra et helt annet sted.

Ingenting er absolutt - alt er relativt er vel en rimelig fin inngang til en diskusjon.

God jul folkens!

8 Likes

Og der beviste du dette igjen:

Beklager å si det bamse, men det er trollete det du bedriver med

2 Likes

Det er ren trolling og har vært det lenge. Bare å ignorere, dessverre.

4 Likes

De 60k fikk han vel gratis? Har du kontroll på lock-up’en hans generelt? Tror han har flere år på noe av det.

Hva utgjør majoriteten av volumet her? Folk som selger aksjer de nesten har fått gratis eller er det folk som selger med store tap som de skal hente inn på skatten.
Her er det vel nesten ikke vits å snitte ned før vi skriver 2023. Mine aksjer er låst ned til minimum 2025.

Tenker det er skattemessige grunner som dumper denne ja, eller han insideren som ikke telles som insider :sweat_smile:

Det er sannsynligvis hverken Platypus Invest eller skattemotiverte retailselgere som ser til at det ligger 10-15k på salg i boka til enhver tid, uavhengig av hvor ikke-eksisterende kjøpssiden er. Dette har vedvart over flere uker, og for de av oss som liker å kaste bort tid på å følge med på ordrebildet, virker det sannsynlig at det er samme algoritme(r) som har herjet store deler av veien nedover. Ordrebildet nedenfor er et helt typisk øyeblikksbilde fra de siste par ukene. Merkelig måte å selge på dersom du ønsker få best mulig pris for aksjene dine.

dsrt

5 Likes

Anbefaler denne posten med flere innlegg.

Ble et lite påfyll her idag.
God jul.

3 Likes

Denne er også fin. Jeg tror det vil bli mer av slike incentivprogrammer fremover, noe som gjør det enklere og i prinsippet etterhvert tvinger bøndene til å måtte ta i bruk ny teknologi for å spare vann ved hjelp av økonomisk støtte. Her gjelder det bare for desert å holde oversikt over alle disse ulike programmene som vil komme og direkte knytte dette opp mot pakken de kan tilby større bønder. I mine øyne må det bli en del av totalpakken hvor nettopp desert bistår med «søknadsprosessen» rundt.

Sitat:
It’s a “game changer,” says Jim Pritchett, an agriculture economist at Colorado State University who grew up on a farm in southeastern Colorado.

In my career and my childhood in Colorado, I’ve never seen this much direct investment at the producer level,” Pritchett said in September when the grant was announced.

7 Likes

Blir særs hyggelig å være aksjonær når et glimt av håp i en stadig mer dyster virkelighet blir omgjort til konkrete resultater i økende omfang. Forhåpentligvis en begynnende realitet når 2023 blir til 2024. Ett år fra nå.

7 Likes


3 Likes

Jeg tipper vi ikke skal så mange månedene inn i det nye året før meldingen fra Mawarid kommer rundt det regulatoriske med myndighetene.
Her er nok et stort prosjekt som sparkes igang.

2 Likes

Mangroveskog finnes/vokser i tidevannssonen (saltvann, brakkvann)… Er vel lite aktuelt å bruke LNC i det prosjektet, men bra initiativ fra UAE.

1 Like