Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

OKS var vel utad heller ikke veldig bekymret mtp Cadiz :man_shrugging: Sivertsen går rundt grøten på dette punktet. Hverken mer eller mindre.

Ikke som jeg opplever det, cadiz, de meldte fra om nedleggelse av Cadiz og de melder at det skal rulles ut med fallow programmet i Yuma. Slik er ståa, kommer noe nytt, så melder de helt sikkert dette også, som de alltid gjør.

De meldte fra om nedleggelsen lenge etter at det reelt sett var et faktum. Forut for dette fremstod det for markedet som om alt gikk etter planen.

Joda, men poenget til Aaleby er vel gjerne at hvis utrullingen skjer etter 25 år, så vil DC sannsynligvis ha lykkes eller mislykkes innen den tid.

Q3 rapporten, helt greit å melde der imo.

Fortsatt et faktum at Limoneira hadde tatt sine grep lenge før dette.

Sant, de har nå fått en ordre nå, så de får teste det litt mer ut nå, så får vi se hva som skjer:)

1 Like

Han sier faktisk i videoen, der han er på en gåtur i Cadiz med ceo i Limoneira,noe a la “dette området har vært utfordrende for dere”.
Jeg noterte meg ikke det da den ble lagt ut, men i etterkant har jeg sett den igjen.

Uansett - for 1,5 år siden var Limoneira det eneste konkrete i USA.
Nå er det rundt 30 piloter innenfor et bredt område, en drøy håndfull av de i steg 2 og enda nærmere (i tid) at LNC er godkjent som tiltak for å spare vann.

Det foregår en åpenbar satsing på golf (som har enorme vannkostnader), og DC har trolig knekt koden for å distribuere LNC gjennom eksisterende vanningsanlegg.

I tillegg har Saudi Desert Control kommet godt igang ( en rekke piloter og prosesser med myndighetene) og Mawarid Desert Control er endelig virksom ( piloter, ferdig leveranse til Masdar City og 3 mill liter LNC I Saudi Arabia til ‘landscaping’ )

Poenget er - (mer fra) Limoneira er bare en av veldig mange baller som kan gå i mål.

3 Likes

Ja, har jeg sagt noe annet.

Ja, limoneira er kun en massiv døråpner, har gjort og gjør jobben sin perfekt.

Du skriver som om manglende melding er ensbetydende med at utrullingen av fallowprogrammet vil finne sted. Henger ikke på greip overhodet.

Se på dialogen min med OKS, det bildet fra investorpresentasjon til limoneira er lagt med, så ja, det sier jeg, til vi eventuelt hører noe annet. Første ordre har kommet og vi er i gang:)

Jeg tipper dere er mere eller mindre enige, og så er det noen nyanser i formuleringene dere er uenige om. :blush:

For øvrig snodig om slike myndighetsprogram skal undergrave grønn satsing, så er jo lov å håpe at det ikke blir noe av en slik langsiktig avtale / eller at LNC får en eller annen form for støtte som gjør det mere lønnssomt.

2 Likes

Vil vel egentlig, som evig kverulant, si at vi er relativt fundamentalt uenige. Jeg mener at et selskap guider til guidingen ikke offisielt består og at OKS er bundet til å måtte uttale seg i 1 til 1 samtaler på bakgrunn av dette. Man kunne ha plukket opp allerede på vårparten i fjor at det var et avgjørende skifte på gang for Limoneira som ville få klare konsekvenser for DC. Uten at man fikk vite om dette som aksjonær før flere måneder etter at Limoneira hadde tatt den endelig bestemmelsen. Selv skrev jeg om det i starten av september. Godt over 2 måneder før det ble meldt via Q3-rapporten.

@Jobbis derimot velger å tolke relativt vage ordlegginger som likely som en tilnærmet bekreftelse på at engene på dette punktet er grønne og frodige med elefanter svevende på rosa skyer. Og at man utifra det svarmessige innholdet i en mail bør kunne gradere mulighetene for ytterligere utrulling. Som jeg mener er relativt far out. Dels på bakgrunn av den eksplisitte informasjonsdelingen fra i fjor. Hvor det skjedde det som så ofte skjer; guiding eksisterer til guiding eventuelt opphører - uten opplysende informasjon underveis.

1 Like

Vel,

Fremtiden er uviss. Fra mitt sted så er sannheten sannsynligvis et sted mellom dere. Den ene vektlegger DC sin aksjonærkommunikasjon, den andre vektlegger Limoneira sin aksjonærkommunikasjon.

Ingenting er endelig avklart, men noen vil mene det sannsynligvis vil bli mer, andre vil mene at det sannsynligvis ikke vil bli mer.

Jeg forstår at du er nøktern Aaleby, og da er det naturlig å legge mer vekt på Limoneira sin aksjonærkomminikasjon (og jeg lener kanskje også i den retningen). Om andre lener i den mere positive skalaen så ser jeg ikke noe problem med det.

Que sera, sera.

Så var poenget mitt egentlig at det ikke er noe dere kan diskutere dere gjennom, dere er stort sett enige, med en nyanseforskjell. :slightly_smiling_face::v:

2 Likes

@Jobbis derimot velger å tolke vage ordlegginger som likely som en tilnærmet bekreftelse på at engene er grønne og frodige med elefanter svevende på rosa skyer.

Å hjelpes. Dette trengte du faktisk en times tid på å skrive. Tror vi legger den død her.

Så kan jeg minne om denne som kom for et par måneder siden.

Og denne fra februar: Edgar Gutierrez, Vice President of Farming Operations at Limoneira, comments, “Our decision to expand LNC deployment in Yuma is a testament to the effectiveness and scalability of Liquid Natural Clay in enhancing soil health. This technology optimizes the use of natural resources, paving the way for more sustainable and profitable desert farming practices, in close alignment with our sustainability programs.”

Jeg forholder meg til guiding fra selskapet og OKS, så får du spinne så mye du vil ut av din egen fortreffelighet. Har du ikke tillit til ledelsen, gjorde du et veldig godt valg med å selge deg ut. Jeg derimot er veldig gla jeg sitter investert, hyper spennende med alt som skjer fremover.

1 Like

Er på ferie i sydligere strøk og prioriterte yatzy mot arvingen fremfor Speedy Gonzalez her inne.

Tok for meg én påstand, hvor du uttalte deg som om det er skrevet i stein at Limoneira vil åpne områder etter fallowprogrammet og ytret mine tanker omkring dette. Hverken mer eller mindre. Litt vel klassisk her inne at dette skal dras videre til Har du ikke tillit til ledelsen, gjorde du et veldig godt valg med å selge deg ut. Handler ikke om det overhodet.

Anyhow, enig blir vi neppe.

Du la listen, men jeg lot meg dra ned. Uttalte meg om hva guidingen/forventningen til dsrt er. Hverken mer eller mindre, men bare å legge ord i min munn og diskuter det hjel for min del. Lag deg noen stråmenner. Speedy gonsalez, wow, fisty one, du er virkelig on fire nå. Kos deg videre med yatzyen.

Den «vanlige» mandagsmanipuleringa er i gang igjen ser jeg…

In the eye of the beholder…