Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Jeg har lett litt på nettet.
Denne kan iallfall støtte opp under at fallowing programmet skal til ny vurdering denne måneden:

"Jun. 2, 2022 Limoneira Company …

… announced today its engagement with the Yuma Mesa Irrigation and Drainage District (“YMIDD”) in a two-year fallowing and forbearance program at the Company’s Associated Citrus Packers ranch in Yuma, Arizona.

… This specific program targets approximately 400 acres of farmable land on the property…

… With the fallowing program in place, Limoneira will have approximately 700 acres of productive lemons, 400 fallowed acres and 200 acres of other crops…
"

https://investor.limoneira.com/news-releases/news-release-details/limoneira-enters-two-year-fallowing-program-its-associated

IMG_7430
IMG_7429

2 Likes

Ser ut som Dsrt har inngått samarbeid med GroundWorx i USA. Ser de har en trådløs soil sensor. Sikkert endel av pakken for å enkelt synliggjør vannbesparelse og andre fordeler med LNC.

2 Likes

GroundWorx® is a Ground & Weather Intelligence Platform as a Service (PaaS) that monitors and alerts on vital soil & weather readings. This service includes a patent-pending, stand-alone mobile wireless soil & turf sensor and robust & secure cloud software dashboard & apps utilizing machine learning and Artificial Intelligence (AI) technologies.

Deployed along with the GroundWorx GX-1 Platform® micro weather station, this virtually invisible solution gives golf course General Managers and Superintendents a holistic view of golf course soil and weather data points, allowing for better course management, a uniform playing surface, and the ability to protect their courses from certain funguses and potential disease outbreaks.

Godt tegn.

3 Likes

ESG nær bunn nå, tror jeg også, de som overlever vil få en vanvittig fremtid. Så må man bare velge ut vinnerne da.

Mange nye «signeringer» nå, både operasjonelt og på styrerommet​:blush:. Selskapet profesjonaliseres, noe som indikerer at fremtidstrua er sterk og det smitter over på meg iallefall :+1:

1 Like

Ja, det begynner og dra seg til. Kan ikke tro at de går på samme blemme som sist gjeldende toppannsettelser. Fremtiden ser lys ut. Venter på excited news, som ikke kan være så langt unna. Kanskje innen få uker…

Hva mener du med exciting news? Var det nyheten om at SDC påfører LNC på en agurkplantasje da?

Jeg tenker på deleapporten fra Arizona universitet…kan ikke tenke meg disse «signeringene» uten at den er positiv

Har vel fått indikasjoner på at den er positiv, de trenger jo denne rapporten som beviser at de sparer over 20% av vannforbruket for å få godkjent statlig støtte, en statlig støtte som Universitet i Arizona velger hvem som skal få. Så etter rapport så tror jeg fort det kommer statlig støtte også.

Dagens selskap er ikke til å kjenne igjen sammenlignet med situasjonen for tre år siden, da det ennå var i en tidlig eksperimentell fase og gikk rundt ned en cola flaske de sprayet litt lnc her og der. Nå har de gjennomgått betydelige forbedringer, inkludert en massiv kostnadsreduksjon, optimalisering av produktets kommersialiseringsverdi, og sikring av markedsføringstillatelse. Selskapet har også inngått kommersielle kontrakter og implementert en rekke pilotprosjekter, noe som har resultert i en betydelig økning i både backlog og datakvalitet med Siemens på laget, bare techen kunne vært et selskap i seg selv. Backloggen og datagrunnlaget vokser kvartal for kvartal. Så får vi se om det er større kontrakter og høyere inntekter som må til for å bevege kursen eller om vi får en posisjonering før dette skjer i slutten av 2024, starten av 2025. Hvis ikke det plutselig kommer en kontrakt med en av de større aktørene i Uae/Saudi de jobber med før dette.

4 Likes
6 Likes
3 Likes

Artig at han karen her har begynt å interessere seg for desert:)

https://www.linkedin.com/in/bastin-george-824a2377/

Når er det forventet at universitetet i Arizona kommer med rapporten?

De håpte å få den ut uken her.

3 Likes
3 Likes

Ny stilling i Yuma lagt ut igår. Maskin operatør. Forhåpentligvis mye å gjør det borte🤞

Folk som gleder seg til samarbeid, desert ansetter, er gode tegn det. Må jo si det:)

Jepp, vi får tåle at kursen går ned med ett øre pr. dag mens vi venter på de gode nyhetene😉

1 Like

Skal jo til 1,- så kan vi spleise på selskapet:)