Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

2 Likes

108% større gulrøtter og blomkål, såpass. 4 dobling av hveteutbytte, med mindre vannbruk. Er jo helt elleville resultater.

Den fortsatte utrullingen av LNC for Limoneira forventes å bli utført i etapper i tråd med deres vannbevaarings og bærekraftsstrstegi.

De står på denne.

6 Likes

IMG_0948

Jeg leser i den LinkedIn posten at i forbindelse med samarbeidet med University of Arizona er LNC blitt godkjent av OMRI og USDA til bruk som gjødsel og matproduksjon.

DSRT er veldig flinke på SOME, men det hadde vært hyggelig med noen børsmeldinger, hvis det er slik at den godkjennelsen de snakker om her gir tilgang til statlige subsidier, så er det i mine kursdrivende og kunne vært meldt.

Dette er vel meldt, mener jeg å huske.

1 Like

Har du link?

Bare å sjekke newsweb.no

LIQUID NATURAL CLAY APPROVED FOR USE IN COMPLIANCE WITH THE USDA NATIONAL ORGANIC PROGRAM | Desert Control

1 Like

Eller om du legger ved link til det du mener å huske.

Takk, da kom jeg inn etter det. Vi får fortsatt vente på Arizona rapporten da.

2 Likes

Var akkurat det jeg ikke gadd å prøve å lete fram:) men nå ser jeg Hayen har gjort jobben for deg.

1 Like

Ser ut som det kommer gode nyheter snart. Stabilt ustabil kurs.

Har der sammenheng altså? Men typisk at det kommer når noen ser ut til å gi opp ja😂

Vi får håpe ja😅

Noen som insisterte på å selge noen tusen aksjer på 7 blank….


Ble ikke helt klok på en innlegg jeg kom over. Hvordan tolker dere siste avsnitt? Midlertidige resultat er fortsatt guidet rundt disse tider, eller har det vært en endring? Noen som har vært i kontakt med OKS i det siste?

Ser ut som en utsettelse av foreløpig rapport iallefall

Complete er etter fem år.

Med fare for at jeg husker feil ; mener resultatene etter to år var forespeilet i slutten juli ( og ikke juni som flere på tråden snakker om). Jeg har ikke orket ettergå dette u transcript

Har du link? Det er ikke konkluderende rapport vi venter på, men interimrapport. Siste jeg hørte var at de håpte de fikk ut denne i q2, men da hadde den allerede vært ute, så tar åpenbart litt lenger tid.

Dette svarte OKS for 4 mnd siden på inwestorweb:
Når det gjelder studien ved University of Arizona som tester effekten av vår Liquid Natural Clay (LNC) teknologi over tid (5-års program) hvor vi benytter muligheten til å dekke ulike avlinger, er det viktig å forstå at slike forskningsprosjekter er komplekse og tar tid før man kan trekke definitive konklusjoner. Det at vi har sett avlingsøkninger på 20-50% for salat er veldig oppmuntrende og viser potensialet LNC-teknologien har under visse forhold. Forskningen er imidlertid fortsatt i en tidlig fase, og variabiliteten i responsen mellom forskjellige avlingstyper som selleri, vannmeloner, paprika, og ulike salatforsøk er ikke uvanlig i slike studier. Dette kan skyldes en rekke faktorer, inkludert, men ikke begrenset til, selve avlingstypen, vanningsmetoder, sessongvarisjoner i klimatiske forhold, jordsmonnets utgangspunkt og egnethet for den enkelte avlingstype, etc. Det er også mulig at spesifikke LNC-formuleringer kan være mer effektive på visse avlingstyper, noe som indikerer verdien av tilpasning i formulering og videre forskning for å maksimere potensialet over et stadig bredere spekter av avlinger. Selv om Masson fremhever romain salat resultatene betyr det imidlertid ikke at resultatene for andre avlinger har vært dårlige - vi har meget lovende resultater også på andre avlinger og for selleri så vi for eksempel også at disse fortsatte å vokse opp igjen på de LNC behandlede plottene (regrowth) uten å måtte så på nytt, noe man ikke ser på ubehandlet område - som igjen kan være verdifull ettersom frø og stiklinger har en kostnad. Når romaine salat fremheves er det også fordi vi har mer data og mer enn en avlingssessong med samme plante som gjør det mulig å trekke trender over tid og dermed styrker dette grunnlaget vitenskapelig. Når det gjelder spørsmålet om forskningsrapporten fra University of Arizona og dens betydning for søknad om statlig støtte og incentiver, er det viktig å merke seg at selv om studien fortsatt er i gang og sluttkonklusjon er noen år unna, er interimsrapporter og tidlige funn en normal del av forskningsprosessen. Disse kan gi verdifull innsikt og støtte til videre forskning, utvikling, og potensielt søknader om statlig støtte. Det er fortsatt vår intensjon å publisere en rapport i løpet av Q2 som vi håper vil understøtte prosesser hvor statlig støtte kan være aktuelt, selv om den endelige konklusjonen på hele studien er lengre unna. Vi fortsetter vårt samarbeid med forskningsinstitusjoner som University of Arizona for å utforske og dokumentere LNC-teknologiens fulle potensial inkludert effekt/virkningsgrad over tid (virketid) og vil ha mulighet for flere publiseringer underveis.