Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

1 Like

Som jeg skriver, Q2, men det gikk over med hjemmesiden også, og det er ikke en bastant guiding ser jeg nå, men en veiledende ca tid virker det som.

Mid term rapport kommer - og jeg er usikker på om det er samme studie mister Diaa Eldin Elshikha og OKS snakker om for det er 2 års forskjell i lengde.

Fra Q1 presentasjon slide 19 = 5 års studie forventet rundt "end of Q2 " som er ca nå

Fra Linkedin posten vist til over av Diaa Eldin Elshikha = 3 års studie

Takker.
Det virker som de har en undersøkelse om det er andre som har forsket på jordbruksforbedrings midler og om de er store nok og om de hadde gode resultater og om de tror fordelene er reelle eller overdrevet?

Siste avsnitt så skriver han at de har et 3 års studie på en 15 mål stor åker med jordforbedring som en av behandlingene. Dette er desert control, men dette er bare en del av den 5 årige studien, desert har mange forskjellige påføringer i den totale studien og dette er kun en del av dette. De skriver jo at de må dele sine funn, men man bør ikke trekke konklusjoner før studien er ferdig og de har endelige resultater, da kan det jo være at funnene så langt er kjempe gode, men man må vente med å konkludere før studien er ferdig eller resultatene er kjempe dårlige, men vi må vente med å konkludere. Foreløpige funn vet vi ikke, før de har publisert foreløpige funn. Så det blir spennnende å se foreløpige funn, ikke bare på denne studien, men på alle studiene.

En god følelse at Weems deler videre og desert gjengen kommer med tomler opp hvert fall:)

Så da vil jeg tro vi har en interimrapport om ikke så lenge.

1 Like

Her er det mye god info. Lagt ut for 3 døgn siden.

https://www.researchgate.net/publication/381780991_Liquid_Nanoclay_Synthesis_and_Applications_to_Transform_an_Arid_Desert_into_Fertile_

7 Likes

:+1:Det var litt av et pdf dokument!

Hehe… ja det var tidkrevende som alt annet i dette papiret. Men mye bra👍

1 Like

Skummet gjennom til side 12 nå, dette er så latterlig bull😂 visste dere om denne forskningen fra tidligere, universitetet i Egypt?

3 Likes

Har kjøpt noen aksjer de siste par dagene, bare så det er sagt, men hva er egentlig så latterlig bull mtp de første 12 sidene av dokumentet? Eller det resterende for den del. For all del interessant lesning, men klarer ikke å catche noe av særskilt interesse.

Det er interessant, men ikke av særskilt interesse ? Hva er du syntes var interessant da @Aaleby ?

Har du kjøpt i blinde? Synes det er veldig positivt. Enormt mangen som står bak resesch’en, og det fra en del kunnskapsrike karer i fra flere land og regioner.

Skummet bare gjennom, men synes det så meget bull ut, siste jeg leste om var vel erosjon reduksjon, var overlegent ved bruk av lnc, dette er essensielt, partiklene holdes på plass og blåses ikke bort av vinden. Og dette er bare erosjon. Men skal lese nøyere gjennom, og alt.

Ikke bare det som står, men at det er publisert en så positiv forskningsrapport er ekstrem bull. Da snakker jeg ikke for kursen sin del, det aner jeg ikke, men for selskapet og selskapets videre utvikling sin del.

1 Like

Du vil finne mye bra👍 legg ut det du finner interresant om du orker. Jeg har dessverre ikke tid.

Skal gjøre det, når jeg får tid til å lese den skikkelig:)

1 Like

Forsvinnende lite av det innholdsmessig. Inntrykket er at den skummer fløten. Kun lest kjapt gjennom gjennom, samt fått ChatGPT til å oppsummere, skal sies. Men det er klart at det er av interesse at noen eksterne fagpersoner har tatt for seg LNC og dets muligheter.

Lite tegn til amnesi etter noen fåtalls måneder på sidelinjen.

1 Like

Det må ihvertfall ligge et ganske så stort arbeide bak en så omfattende rapport. Aldri sett noe lignende tror jeg når det gjelder LNC

Heldigvis kan man selge igjen:)

Absolutt. Som hovedsakelig er det som gjør dokumentet interessant. Utifra første øyekast. Klarte ikke å spotte særlig til redegjørelser for hvorfor LNC er å foretrekke.