Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Helt klart. Det er mange tegn på at de hadde helt andre forventninger til Uae enn hva som, så langt, har blitt en realitet

1 Like

Så er det jo gjerne slik at pengene lokkes til penny stock’s nå i disse stille sommer måneder når det er selskap som går 100% på ei uke og 150-200 siste måned.

Ref: precise, annexin, enorama, isofol, stayble,

Jeg fastholder mitt syn at det forhold at de produserte 12 produksjonsenheter før det var noen produksjon indikerer dette selv om begrunnelsen var at de ønsket å se hvor raskt de greide å frembringe produksjonsenheter.

1 Like

Alt henger sammen med alt, man må bare klare å se det store bilde. For meg var trenden like klar da som den har snudd nå:)

De trenger noen kunder så slipper de å utforme slik de gjør her. Lukter litt desperasjon og frustrasjon.

2 Likes

Det er vel heller første gang De kjører en poster så bredt.

We are excited to share.utformet som som de har fått en ny kunde på kroken

Dette er ikke desperasjon, dette er det samme som Norsk Hydro/Yara drev med på 1900 tallet når de skulle vise fordelene ved sin nitrogengjødsel ved at den økte avlingene. Opplysningsarbeid. Norsk Hydro la stor vekt på å utdanne bønder om bruken av gjødsel, organiserte kurs, demonstrasjoner på hvordan gjødsel kunne øke avkastningen og forbedre jordkvaliteten, etc. Yara sin tidlige suksess skyldtes banebrytende innovasjon, effektiv markedsføring og effektivisering kostnadsreduksjoner, morro å høre om starten av Norsk Hydro/Yara epoken, minner veldig om desert control, uten at det er så rart.

4 Likes

Tror du har tatt litt mye møllers tran når du sammenligner dette med yara.

Tror du må lese en gang til, så prøver du å forstå at det er fremgangsmåten fra et innovativt produkt til synliggjøring i markedet jeg sammenligner. Der kjørte Norsk Hydro samme opplegg som Desert kjører nå. Det er sammenlignbart, for de er i samme bransje, begge har banebrytende innovasjon. Da er det interessant å finne ut hvordan Norsk Hydro introduserte kunstgjødsel, en banebrytende teknologi i akkurat samme bransje.
Jeg sammenligner ikke suksess, jeg sier ikke at desert er Yara eller noen gang kommer til å bli Yara. Jeg sammenligner metode, strategi for å få opplyst/informert markedet om teknologien.

1 Like

Spørsmålet er vel hvorvidt SDC i det hele tatt trenger å føle på desperasjon og frustrasjon. Dette er ikke et aksjeselskap som behøver å stå ansvarlig ovenfor eierne i form av sviktende aksjekurs. Relasjonene til kongefamilien er tight, som betyr dype lommer og ditto muligheter for langsiktighet hva strategisk planlegging og gjennomføring angår.

4 Likes

Tror ikke det er helt sånn det funker, de har nok press på seg i form av resultatkrav osv

Selvsagt. Men hva det presset omfatter aner hverken du eller jeg. Det mest plausible er at selskapet ser mange år frem i tid og er inneforstått med at TTT. Derav hvorfor ditt opprinnelige innlegg er spekulativt så det holder.

1 Like

ja hva hadde et forum som dette vært hvis man ikke kunne synse og prøve danne seg forståelse av ting
Kall det gjerne spekulasjon :grinning:
Jeg har bare sett sånne updates/skjulte annonser før og kjenner mine pappenheimere

Helt greit å synse og mene. Jeg mener opplysningsjobben de må og gjør nå er ekstremt viktig. Derfor jeg refererte til norsk Hydro og yara også. Veldig interessant å lese historien deres, så kan man sammenligne fasene man er i, men skjønner det er for spesielt interesserte nerder:)

1 Like

Virker tydelig at de jobber aktivt for å skalere nå ja. Ser mye aktivitet på sosiale medier for tiden, som er positivt. Er nok ikke tilfeldig at det gjøres en innsats nå når delrapporten er rett rundt hjørnet, og en forventer overgang til større kontrakter i tiden fremover :blush:

2 Likes

Usikker om dette er direkte relevant men kanskje? OKS og MDC liker det i hvert fall.