Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Som sagt tidligere tror jeg det kommer en emisjon mot slutten av året…håper at innen den tid har Arizona rapporten kommet sammen med et par mulige golf kontrakter blandet med gode nyheter fra Saudi/UAE slik at emisjonen kan settes på 10 kroner…la oss si at de må hente inn rundt 100 mill. Det betyr at utvanningen ikke blir dramatisk med 10 mill nye aksjer…

Godt innspill og jeg sier ikke at den har bunnet, men jeg tror den har det. Vi har James Thomas med følge som har plukket opp de som vil selge under 6,- i større bolker. Jeg tror at aksjen blir svært newsdrevet de neste 6-12 månedene, noe som vil få aksjen over i et mer positivt moment, ser på denne litt som NEL egentlig, at den kan fort bli drevet av redsel for å ikke bli med og vil derfor gå lenge før de får inn betydelig inntekter. De har cash frem til Q4 2025, men husk også på at det er helt uten inntekter, noe jeg tror vil komme mer av i slutten av året og H1 2025, så cashen tror jeg kan fort gå over til H1 2026, plenty av tid til å utvikler selskapet i samme tempoet som er nå, få flere prosjekter i fase 2 og 3, som jeg også tror vil drive aksjekursen opp.
Men jeg kan absolutt ta feil, den er høybeta, svært illikvid, så at den kan dra raskt i begge retninger er jeg fullt klar over, men personlig liker jeg R/R fra dagens kurs. At James Thomas tar bolker under 6,- sier meg at de største er mer interessert i å utvikle akjsonærverdier framover framfor og destruere dem for å utvanne de småe for å få mer av kaken selv. Tror det vil skje så mye neste 6-12 månedene som selskapet selvsagt vil jobbe for at en griseemisjon på lav kurs for å få tak i mer aksjer er lite sannsynlig. Da tror jeg heller det blir en vekstemisjon ganske bra over dagens kurs.
E-eart kom også inn på 10 kroner, pluss alle de største aksjonærer fikk nylig være med på en emisjon til 6,75, nå tror jeg de største vil se jobbing mot aksjonærverdier.

2 Likes

De forlenget guiding på cashrun til Q4 2025 i Q1 rapporten, dette uten å inkludere inntekter.

Velkommen etter!

1 Like

Er ikke uenig i at det har vært sånn de siste årene innen grønne vekst aksjer med inntekter langt der fremme. Men ingen kan spå fremtiden og om det kommer til å være sånn de neste årene, så her må hver enkelt gjøre seg opp sin egen mening og får spekulere deretter.

3-4 år siden var det sånn i oljeaksjer også, ikke en investor var i nærheten av å gå inn med risikokapital, det har nå snudd på hode og alt og alle skal inn i fossil energi.

Nå vil ingen inn i grønne vekstaksjer, jeg tror vi får en svingning tilbake til grønne aksjer som kan vise vekst og utvikling, at risikokapital vil tilbake dit. Man ser allerede at risikokapital har begynt å trekke litt mot grønne aksjer igjen og tror vi får en rekyl i grønne vekst aksjer den nærmeste tiden. Inflasjon virker har toppet, renteøkninger virker å ha toppet og investorer har vendt seg til den nye renten, renten kan til og med komme litt ned det neste året.

Da tror jeg news har dratt kursen litt høyere og investorer vil få en fomo mot grønt igjen. Så jeg tror Desert med teknologi inn i tiden, vi være en av de som tiltrekker seg investorer, i hvert fall om utsiktene blir som selskapet guider. Så får vi bare vente å se da, hvilken spekulasjon som treffer.

Liker litt kontrære investeringer, noe grønne aksjer er per dags dato, men hva vil de være om 6-12 mnd? Dette synes jeg er spennende. Selge euforien, kjøpe redselen/frykten. Vanskelig øvelse, men lukrativ om man treffer. Da er det helt sikkert bedre å vente på grønne aksjer snur og man har momentet med seg, mindre oppside, men også lavere risiko.

Får legge på at dette er kun det jeg tror og ingen fasit på hva som vil skje i framtiden. Mange piler peker i riktig retning for meg nå, men tror ikke man har det travelt, tror kursen først vil gå når det kommer eller man nærmer seg kursdrivende meldinger. Det sagt, man vet jo aldri i høybeta illikvide aksjer. Et tips, kjøp om man har fundamental troen, kjøp da en posisjon som gir deg en fordel, altså at man ikke må selge om kursen faller, men det fundamentale fortsatt styrkes. Ikke kjøp i den tro at man kan få kortsiktig gevinst, sitter man i illikvid som man har troen på, så har kursen kortsiktig egentlig ikke mye å si. Følg med på hva som skjer, og endres noe fundamentalt, reager deretter. Følger man ikke med, så er sjansen der for at alle pengene er tapt. Og selv om man følger med, så er sjansen der for at tapet blir betydelig. Lykkes selskapet, så er det vel bare å glise bredt:)

1 Like

Lav omsetning, men tendensen er klar…ned hver eneste børsdag siden 4.juli. Hvor stopper det denne gangen? Jobbis nevnte en aktør som selger (Clearstream konto). Ser ut som det «alltid» er en eller annen aksjonær som skal «plage» oss andre med salg…og jeg med flere venter fortsatt på nyheter som skal snu trenden…

Der er vel snart på tide å bunnfiske litt nå under 6,70… arizona-rapporten er vel rett rundt hjørnet, noen dumpet noen få aksjer på 6,51 på open, men nå har ikke vi 3 som ligger på 6,63 fått noenting…

På Open er det robot(er) som prøver å sette dagsorden….

Noen som har hørt noe om rapporten?

Kanskje det er så enkelt at de har ferieavvikling på universitetet i Arizona, og rapporten kommer når ferien er over?

Det er nok så enkelt som at de jobber med den enda og at den ikke er helt ferdig enda:)

Mest sannsynlig det ja😊

Bra de ikke melder de 3 strategiske pilotene og den MOUen med potensiell signifikant størrelse, som partnerne har fått, da er det ikke sikkert vi hadde kunnet kjøpe i ro og fred på det jeg anser som lave kurser:) Bra også at de venter til avtalene er formalisert til bindende avtaler. Tror det lønner seg på lang sikt og ikke melde alt mulig, men kun signifikante kursdrivende nyheter.

Skader neppe å melde MOU innimellom formaliserte bindende avtaler, for å synliggjøre en eventuell blomstrende interesse, men å melde utelukkende intensjonsavtaler med påfølgende radio silence slik BCS har bedrevet med er å skyte seg selv i foten. Så ja, fornuftig i lengden selv om det er en utfordring på kort sikt dersom man ikke evner å synliggjøre i tilstrekkelig grad hva som er i gjære.

Ja, godt poeng det. BCS hadde nok en del andre problemer også, uten å dra en BCS diskusjon over hit. Liker at de som leser og graver får en liten fordel. Er en del selskaper som kaster rundt seg med LOIer og MOUer helt til troverdigheten ligger i ruiner. Men enig, finnes helt klart en mellomting.

Problemene kan vel stort sett sammenfattes med å love gull og grønne skoger uten å levere en :poop: DC kan nesten beskyldes for å ha gått i overkant langt i motsatt retning. Selv om det skal sies at selskapet tidligere guidet eksponensiell vekst hvor de har bommet grovt. Viktig å kunne lære av sine feil i det minste.

Vi kan ikke sette strek over ekspoensiell vekst enda, men enig i at vi ikke akkurat har sett noe til det pt

1 Like

Pluss BCS hadde Jan Børge Sagmo, en større lurendreier skal man lete lenge etter og det kunne jeg utbrodert om, rører ikke noe han er borti med ildtang engang. Men dropper videre diskusjon om BCS her og nå:) Desert kunne vært mer visible, men liker mye mer tilnærmingen de har nå, som kan overraske markedet heller enn skuffe:)

Veksttakten har vært helt på bærtur kontra hva de guidet tilbake i 2021. Akkurat på det punktet har selskapet vært på en rimelig heftig sykkeltur. Fingeren i jorden mentaliteten er nok betydelig mer tilstede per i dag.

Ja, en av grunnene til at kursen har falt såpass også, som nevnt i mitt tidligere innlegg til Christian. For store forventninger til raske resultater i Midtøsten knakk de. Bedre at lokale tar seg av Midtøsten.