Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Har vi ikke vært gjennom hvorfor kursen har falt veldig mange ganger?

1 Like

Poenget er at hvis de ligger på skjema og alt egentlig ser bra ut, 50% av stage 2 pilotene(eller hva det er ) blir dealer, og det stadig kommer nye fantastiske caser inn, så hadde ikke kursen vært på 6 tallet.
De fleste som har sett seg inn i caset tror ikke de får det til, det er slik jeg tolker det. Og hittil har investeringen vært en tragedie.

Gjentar meg selv: Desert Control Group - Småprat 3 - #2546 av Aaleby

NTI fikk ikke en gang fulltegnet emisjonen på kr 0,85. Noen få måneder senere ble en ny emisjon overtegnet på kr 2,5. Hvordan kunne noe slikt skje dersom markedet er påskrudd til enhver tid?

5 Likes

Så med andre ord er det bare å følge teknisk analyse blindt så blir man filthy rich. Rart ikke alle bare gjør det da🤔

8 Likes

Vel, det er vel slike feilprisede investeringer en eventuelt bør lete etter på børsene :blush::v:

2 Likes

Hva mener du her? As is? Du har følgt med såpass lenge at du vet noe må gjøres anngående temaet eller ikke? Dette er jo storpolitikk som er fakta om du leser deg opp. At ting tar tid er helt sant. Jeg trodde faktisk du visste bedre. Så kan dere diskutere aksjekurs til dere blir blå. Det blir enten slik eller slik. Opp eller ned. Eller ned opp om du vil. De fleste som har investert har tro på caset. De fleste som du kjenner som ikke har innvestert har selvsagt ikke tro vil jeg tro. Og golf er ikke absolutt fokus.

1 Like

Folk må jo selv følge sin egen strategi. Det er mange gode strategier. Teknisk analyse må alle kunne litt om, men det er fullt mulig å treffe bedre på å se på fundamental analyse.

Jeg har brukt teknisk analyse i 15 år nå, men startet som “aksjeplukker” de første fem. Det gikk mye bedre de siste 15 årene.

Å kjøpe insider aksjer f.eks. har vist seg å være en god strategi. Da kjøper man i selskaper der det gjøres store insidekjøp. Eller man kan se på p/e. Da kjøper man sleskaper som er billige i forhold til hva de tjener.

Desert kommer ikke så godt ut der. Men hvilken tradingstrategi syns du Desert gir kjøpsanbefaling på nå, mener du da?

Det er et alternativ å fortsette som nå, altså uten LNC. De lever med nå situasjonen. Hvis det hadde vært tidenes no brainer å gå inn på en avtale med LNC grunnet utgifter til vann så hadde ikke kursen vært 6-7 kr.

Da forutsetter du at mange følger veldig med, har satt seg inn i caset, har risikokapital tilgjengelig (spesielt siden dette er et selskap på growth) osv

Premisset for din påstand, er uansett at potensielle investorer har satt seg inn i caset. Man trenger ikke gå lenger enn til tråden på tekinvestor, for å se at endel ikke engang er der.

Jeg tror man har igjen for å gjøre seg opp en egen mening om case i aksjemarkedet, og ikke støtte seg på hva andre tenker og gjør. Så er jeg rimelig uredd hva gjelder å gå mot strømmen. En direkte konsekvens er at jeg har brukt nedturen til å kjøpe meg betydelig opp i selskapet.

Så vidt jeg kan se, så kjøpte vel også du flere aksjer i Desert nylig? Troen på videre utvikling kan ikke være så veldig svak?

Mange nok følger med. Vært mye hype rundt DC, alle jeg kjenner som er i aksjemarked er klar over selskapet og hva de driver med. Ja, jeg har en del aksjer, papirtapet er stort og det er bare å håpe at de får det til.

Det er viktig også å bruke en strategi som er tilpasset sin egen psykologi, research evner, regnskapsmessige forståelse, risikoprofil og interesse. På den måten kan du ha overbevisning. Da klarer du å ikke selge i panikk, men heller kjøpe og selge basert på en klar strategi.

Hvis du lar følelsene ta styringen vil du tape penger så det griner hele livet.

1 Like

I tillegg må man sette seg inn i prosesser, status og tilgjengelig informasjon.
At noen, også etter det, vil vente med å kjøpe til kommersielt gjennombrudd er mer konkret - fullt forståelig. Investorer har ulike strategier.
Min er å være med fra tidlig av - når jeg liker det fundamentale.

1 Like

Du skjønner ikke gangen her enda. Du kan ikke teste alt som kan gå galt på en “kort” stakket stund. Hvorfor tror du det tar tid?Enkelt har det jo vært å vise at det virkelig virker. Men kanskje ikke helt konsekvensen av det. Noen er fortsatt skeptisk. Med rett til det selvsagt. Når det er sagt er det lisensiert og klart for salg noen steder.

Det handler om levebrødet til en hel verden.

3 Likes


Ny sitrusplantasje eller stage 2? :thinking:

13 Likes
2 Likes

Nå har det gått en uke.

Status er

2 Likes

Tror fremdeles jeg leser PHO-tråden hver gang jeg leser her.

Ser at jeg i og for seg er enig i at chartet ikke er så fryktelig bullish, typisk nedpining som skjer når det ikke finnes særlig med kjøpere.

Men ser fremdeles denne tradingen mest som støy, det er en eventuell etablering et stykke lavere som virkelig teller for å gjøre det veldig bearish.

7 Likes

Kan du utdype hva du mener med at du tror du leser PHO tråden?

La meg gjette… Folk venter på nyheter/kommersielt gjennombrudd, lang ventetid, jeg og flere andre er både her og i pho, begge selskap har produkt som på hver sin måte skal redde verden, kurs som lagger osv

En depresjon og pessimisme som burde indikere både at selskapet sto på randen til konkurs men også at bare det å være aksjonær i selskapet utløser væskende byller på innsiden av begge lår

5 Likes